Переваги цифровізованої системи, яка замінить МСЕК
Із 1 січня 2025 року замість застарілої медико-соціальної експертизи запрацює цифровізована система оцінювання повсякденного функціонування людини на базі багатопрофільних лікарень, наближених до людини. Про це інформують в Міністерстві охорони здоров’я України.
Перший етап передбачає спрощення шляху пацієнта, запровадження електронної системи замість паперових справ і рішень, публічність аналітичних даних про діяльність експертних команд, більш чіткі та обʼєктивні критерії для направлення і прийняття рішень командами. Ключову роль в успішній реалізації реформи відіграватиме цифровізація, яка дозволить мінімізувати корупційні ризики.
Як на 1 січня 2025 року будуть цифровізовані процеси і які переваги це надасть?
Усі етапи оцінювання фіксуватимуться в електронній системі. Система буде записувати усі дії користувачів, допомагати користувачам підказками, класифікаторами та перевірками введеного задля якості даних.
Інформація про діяльність команд стане прозорою і буде висвітлюватись на публічних аналітичних панелях (дашбордах) онлайн, тож можна буде легко знайти довідкову інформацію про доступні профілі команд у медичних закладах України, обʼєктивно порівняти роботу команд, черги та рішення, обрати заклад, де би людина хотіла пройти оцінювання.
Електронна система дозволить зафіксувати справу пацієнта та усі документи для оцінювання. Тобто завжди можна буде побачити, як змінювалась справа і якою була на момент оцінювання, які рішення приймались якими лікарями і хто які документи додавав, зокрема для оскарження чи перевірки обґрунтованості рішень. Це усуває можливість підроблення документів для справи заднім числом.
На першому етапі справи складатимуться із заповненої форми та відсканованих документів, а в майбутньому система буде інтегрована з іншими реєстрами для повноти та простоти у використанні.
Лікуючий лікар будь-якого закладу (навіть без договору з НСЗУ) за наявності підстав зможе самостійно направляти особу на оцінювання, створивши справу в електронній системі та підписавши її електронним підписом для відправки до закладу, в якому оцінюють справу експертні команди. Отримувати рішення та направлення ЛКК більше не потрібно.
Потреба у доопрацюванні справи чи додаткових обстеженнях також буде фіксуватись в системі із зазначенням чітких причин і потреб. Тож, у випадку необґрунтованих звернень щодо справи це буде легко перевірити, а за потреби легко змінити заклад, до якого направлено справу.
Інформація про статус справи та результати оцінювання, зокрема чи прийнято справу, час та дата розгляду, витяг з рішенням, буде надходити в електронному вигляді лікуючому лікареві та пацієнту. Лікар бачитиме все в електронній системі, пацієнт отримуватиме інформацію на вказану електронну пошту.
За відсутності електронної пошти пацієнт зможе отримати інформацію у свого лікаря, за потреби роздрукувати інформацію чи витяг. Також за відсутності електронної скриньки, пацієнта поінформують поштовим листом на адресу, вказану в направленні.
Замість сталих складів медико-соціальних комісій для усіх справ, як це було раніше, тепер під кожну справу буде випадково обиратися експертна команда з усіх доступних команд профілю у цьому закладі. На кожен профіль команд у закладі існуватиме мінімум дві команди з різним складом лікарів та з ротацією. Наприклад, травматологічний профіль матимуть мінімум дві різні команди.
Система буде обирати команду за відповідністю діагнозу та профілю, ставити у найближчий доступ час до будь-якої з профільних команд. У майбутньому команда формуватиметься кожен раз під випадок, з огляду на те, які лікарі потрібні відповідно до основного та супутнього діагнозів; лікарі обиратимуться саме тих спеціальностей, які потрібні для компетентного оцінювання кожного окремого пацієнта.
Оцінювання можна буде проводити не лише очно у закладі, але й — за виконання певних умов та критеріїв — з виїздом додому, дистанційно, засобами телемедицини чи заочно на основі документів. Електронна система допомагатиме підказками щодо умов та критеріїв. Потреби щодо виїздів чи інформування пацієнтів поштою направлятимуться окремо, у знеособленому вигляді, щоб якісно спланувати процес оцінювання в межах закладу.
Пацієнт не знатиме, які саме лікарі і яка саме команда буде проводити оцінювання його повсякденного функціонування, а лікарі не знатимуть, з яким пацієнтом і коли працюватимуть до дня самого оцінювання, коли система відкриє їм графік.
Для кожної справи система визначатиме головуючого в цьому оцінюванні серед тих лікарів команди, які за своєю спеціальністю можуть бути головуючим відповідно до профілю команди.
Під час оцінювання електронна система дозволятиме записати позицію кожного члена команди щодо кожного пункту оцінювання, а також результуюче рішення більшості. Тож, за потреби можна буде проаналізувати, яке обговорення та які позиції були у лікарів експертної команди.
Рішення експертних команд після оцінювання будуть підписуватись електронним підписом кожного учасника з відповідним коментарем. Рішення вважатиметься прийнятим після підписання усіма членами команди. Коли прийнято рішення про статус інвалідності, подовження непрацездатності, призначення допоміжних засобів реабілітації, воно передаватиметься в соціальну сферу до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.
Реформа напрацьовувалась протягом воєнного стану із залученням Міністерства охорони здоровʼя, Міністерства соціальної політики, Міністерства економіки, Міністерства освіти та інших. Тож, вона буде впроваджуватися у декілька етапів. На наступних етапах, крім інтеграції з ЕСОЗ, передбачається глибша синхронізація з інформаційними системами Мінʼюсту, Мінсоцполітики, Мінекономіки та Міносвіти тощо, що дозволить зробити процеси підтримки людей з інвалідністю більш прозорими та оперативними.
-
09:06Ігор Табурець про ситуацію в області на ранок 16 березня
З вечора і до пізньої ночі ворог не давав спокою захисникам нашого неба. Як інформує начальник Черкаської ОВА Ігор Табурець, у межах області вони знищили…
09:06 -
08:57Ігор Табурець про ситуацію в області на ранок 15 березня
Тривоги вночі лунали в усіх районах Черкащини через загрозу ворожих БпЛА. Про це інформує начальник ОВА Ігор Табурець. - Наші оборонці знищили 4 повітряні цілі…
08:57 -
15:36Прозорість і підзвітність: в області відслідковують публічні закупівлі
У межах діяльності робочої групи “Прозорість та підзвітність” на Черкащині триває моніторинг публічних закупівель, оголошених через систему Prozorro. Так, з 07 по 14 березня у…
15:36 -
15:35На Черкащині стартувала посівна
Нова битва за врожай. В області розпочалася посівна кампанія. Про це інформує начальник ОВА Ігор Табурець. Почали аграрії з ярого ячменю та гороху. Вже посіяли…
15:35 -
15:29На Черкащині готуються до обласного етапу гри «Сокіл» («Джура»)
В області триває підготовка до ІІ етапу Всеукраїнської військово-патріотичної гри. На засіданні штабу в ОВА обговорили його організацію та умови участі. Про це повідомляють в…
15:29 -
14:24Пільги для ветеранів війни
Законодавством України передбачено, що громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Серед таких прав, зокрема, право на соціальний захист, яке…
14:24 -
14:20Як перетворити ШІ на власного помічника — поради для публічних службовців
Мінцифра спільно з експертами розробила для публічних службовців рекомендації про ефективне та безпечне використання штучного інтелекту в роботі. Ці поради допоможуть вам зробити ШІ своїм…
14:20 -
13:24Діалог влади та бізнесу: презентація цифрової платформи «Пульс» (АНОНС)
Масштабна онлайн-зустріч відбудеться в межах національної платформи «Діалог влади та бізнесу». На ній презентують цифрову аналітичну платформу «Пульс» і нові механізми взаємодії між підприємцями та…
13:24 -
11:36Дитячі роботи на Кобзареву тематику експонують у Черкасах
Юні художники Черкащини представили свої роботи на обласній виставці образотворчого мистецтва. Її приурочили до річниці з дня народження Тараса Шевченка. Про це повідомляють в управлінні…
11:36 -
10:22Штрафи за порушення військового обліку можна буде оплатити через сервіс в Резерв+
Військовозобов’язані зможуть сплатити штраф за порушення військового обліку зі знижкою 50% у застосунку Резерв+. А військовослужбовці, які мали такий штраф, звільнятимуться від його сплати. Сьогодні…
10:22 -
09:40Діалог бізнесу та влади: податкові накладні
Основні причини блокування податкових накладних і способи вирішення цього питання обговорили на онлайн-зустрічі в межах діяльності платформи "Діалог влади та бізнесу". Про це повідомляють у…
09:40 -
09:06Загальні бойові втрати противника станом на 14 березня
Загальні бойові втрати противника з 24.02.22 по 14.03.25 орієнтовно склали особового складу ‒ близько 891660 (+1410) осіб, танків ‒ 10313 (+6) од, бойових броньованих машин…
09:06