Силі – місце. Черкащину брендували
Новий образ, сильний емоційний «посил», сучасні меседжі, якісна візуалізація – рік тому в області розпочали роботу над брендом та айдентикою Черкащини. Залучали експертів та знавців з усієї України. Нині ж презентували результати роботи. Місце обрали для цього також «сильне» – Дикий Хутір, що на Чигиринщині.
Ініціювали роботу в обласному Департаменті регіонального розвитку. Тут взяли за мету оновити «ім’я» області, вирізнити її з-поміж інших. Задля цього зверталися до експертів у цій галузі, проводили чисельні обговорення, круглі столи, залучали громаду Черкащини. Остання, між іншим, обирала слоган, який взяли за основу для розробки бренду та графічної символіки. Ним став меседж «Черкащина – місце сили». Його обрали черкасці з понад 230 запропонованих слоганів.
– Сучасний світ розвивається дуже швидко, тож, коли ми говоримо про успіх та економічну чи культурну спроможність, однозначно, що ми маємо усвідомлювати свої переваги, – твердить очільник області Роман Боднар. – Кожен регіон має свої особливості і в цьому полягає сила – в унікальності. Складний процес розробки брендингу дає усвідомлення ідентичності. Айдентика ж дає відчуття корпоративної єдності, розуміння того, що люди, які проживають на конкретній території, мають свої територіальні «фішки».
Бренд – це емоційне спілкування з потенційними інвесторами, туристами, людьми з інших регіонів, додає голова ОДА. До роботи над ним залучали різні категорії людей, що дозволяє вважати, що процес відбувся інклюзивно і є легітимним.
– Світ дуже складний, розвивається напрочуд швидко, тож відчуття свого місця у світі, культурі – має надзвичайне значення, – зауважує Роман Боднар. – Українська нація збереглася попри всі складнощі. Більше 300 років різні імперії намагалися розмити нашу культуру, ідентичність, мову, еліти. Попри все українська нація вистояла і на цьому маємо акцентувати. Велика кількість людей схильна до самокритичності та «самоїдства». «Ми не такі, ми не успішні». Ні, ні і ще раз ні! Ми розвиваємося, зберігаємо культуру, українську душу, яка постійно намагається досягти гармонії в усьому: господарстві, спілкуванні, душі. Це прагнення пройшло через століття. І в цьому наша сила!
Краще побачити один раз, ніж почути сто разів, адже символи – об’єднують. Візуалізували історію, культуру та самобутність Черкащини директор студії дизайну «White Studio Design» Олег Білий та керівник креативного бюро «Dmytro Bulanov creative büro» Дмитро Буланов. Олег Білий розробив бренди Чорнобиля, Калуша, Дрогобича, Борислава, Кам’янки-Бузької та Рахівського району. Дмитро Буланов працював над брендами міст Запоріжжя та Генічеськ.
– Те, що ми створили – це верх айсбергу, – відзначає Дмитро Буланов. – Це своєрідна «упаковка» бренду. Відчуття, що Черкащина – місце сили, стало для нас самих відкриттям. Ми не з Черкащини і для нас було важливо зануритися в атмосферу, подорожувати, спілкуватися з черкасцями. Нам важливо, аби цю айдентику прийняли сучасні люди, але щоб водночас вона втілювала величну та непросту історію Черкаського краю. Бо це не тільки про розваги та веселощі, а й історія, хоч місцями й сумна, але напрочуд героїчна. З брендингу та айдентики лише все починається. Завдяки інструменту, який ми створили разом з великою командою, кожен зможе поширювати історію, красу Черкащини на весь світ, привертаючи таким чином увагу до регіону, щоби усі відчули всю силу Черкащини.
Працюючи над візуалізацією, дизайнери опрацювали чимало символів, якими багата область. Узагальнюючи, хотіли показати не лише силу, а й волю, легкість, каже Олег Білий.
– Дякую за довіру та можливість попрацювати на Черкащині, з Черкащиною, – додає він. – Тут я відчув себе ще більше українцем. Сам логотип – це своєрідні двері до цілої зали з історіями, заголовна літера до історії регіону. Айдентика ж – це обкладинка книги з історією. Текстом є люди, їхні історії, які ми всі разом продовжуємо писати.
Бренд є складовою маркетингової стратегії розвитку туризму. Її також розробила команда під кураторством керівника ТІЦ м. Дрогобич, фахівця Агенції туристичних ініціатив Ігоря Чави.
– Працюючи над стратегією, аналізували можливості, актив, те, що є присутнє в конкретній області, – пояснює фахівець. – Наша робота розпочалася з туристичного аудиту регіону. Побачили інфраструктуру, можливості для візитів, поспілкувалися з активом на місцях. Оскільки можна мати найкращі візуальні комунікації, але якщо ти не маєш зацікавлених людей, то немає змісту рухатися далі. Завдання стратегії – донести до кожного мешканця області, що вони самі є брендом. Будь-хто, хто до неї буде звертатися, хай то будуть черкасці, інвестори, мають чітко розуміти, що відбувається в області, яка кінцева мета та для чого це все робиться. А це робиться для розвитку туризму, наповнити контентом цікавих місць, підняття їхньої «планки».
Більше фото дивіться у фотоальбомі. Фото Петра Забіли та пресслужби ОДА.
Про створення візуалу дивіться у презентації.
Брендинг – це якісно новий і потужний канал комунікації області з потенційними інвесторами та стейкхолдерами. Як технологія, він допомагає виявити сильні сторони регіону та підсилити їх, об’єднати історичну спадщину, урбаністику, екологію та культуру. Це – довготривалий процес формування вражень про територію у свідомості потенційного туриста та інвестора через візуальну комунікацію (в тому числі і логотип) та вербальні повідомлення.
За рік роботи над брендом:
- зробили детальний аналіз регіону;
- об’єднали в робочу групу людей, які представляють різні сфери життя Черкащини і України щоб запустити процес зі створення бренду;
Разом із цими людьми розробили сайт з брендингу, промовідео слоганів, провели туристичний форум та конкурс на обрання слогану, запустили інформкампанію.
- разом з жителями регіону визначили і обрали слоган бренду ЧЕРКАЩИНА – МІСЦЕ СИЛИ.
На участь у конкурсі на найкращий слоган було подано 231 пропозицію, з яких робоча група з брендингу обрала ТОП-3. Єдиний слоган для регіону було визначено шляхом проведення публічних консультацій, де кожен міг проголосувати за 1 із ТОП-3 слоганів.
-
16:27Збалансований та оптимальний: Черкащина з бюджетом-2025
Обсяг обласного бюджету на рівні минулого року. Зокрема, 2,7 млрд грн. З них 85% власні доходи, 15% – субвенції та дотації з державного бюджету. Про…
16:27 -
16:26Вилов риби у 2025 році: старт аукціонів
Суб’єкти господарювання зможуть взяти участь в аукціонах на промисловий вилов риби. Вони розпочнуться 23 грудня. Про це повідомляють у департаменті агропромислового розвитку Черкаської ОВА. На…
16:26 -
16:17Відповідь на агресію: від Черкащини оборонцям передали черговий транш допомоги
Шість автомобілів кільком черкаським підрозділам і теплий одяг для ДФТГ. Це черговий транш допомоги захисникам і захисницям України від Черкащини. Про це повідомив начальник ОВА…
16:17 -
16:09У Кривому Розі бригади, які допомагали місту відновити теплопостачання, завершили роботу
Протягом трьох тижнів у Кривому Розі працювали 19 додаткових команд, які прибули із Київської, Харківської, Полтавської, Черкаської, Житомирської, Тернопільської, Волинської, Рівненської, Івано-Франківської, Закарпатської та Хмельницької…
16:09 -
14:30Зроблено в Україні: Покупці вітчизняної техніки та обладнання вперше отримають 15% компенсації її вартості
Міністерство економіки спрямувало понад 10 млн грн на часткову компенсацію (15%) вартості (без ПДВ) українських техніки та обладнання, придбаних від 22 жовтня до 1 грудня.…
14:30 -
14:22Уряд виділив додатково 400 млн грн на придбання житла ветеранам
Уряд виділив додатково 400 млн грн на придбання житла ветеранам у 2024 році, - повідомила міністерка у справах ветеранів України Наталія Калмикова. - Додаткові кошти…
14:22 -
14:08Виставка “Різдвяна” в Художньому музеї Черкас
У Черкаському художньому музеї відкрили виставку "Різдвяна", на якій щороку демонструють роботи митців Черкащини до зимових свят. Про це повідомляють в управлінні культури та охорони…
14:08 -
14:06Із початку року в Україні проведено 467 органних трансплантацій
Черкаський клінічний онкологічний центр серед лідерів за кількістю трансплантацій гемопоетичних стовбурових клітин. Про це повідомляється в Міністерстві охорони здоров’я України. Щороку близько 5 000 людей…
14:06 -
13:32Епідситуація щодо грипу та ГРВІ у Черкаській області
У Черкаській області, за попередній тиждень з 16 по 22 грудня захворіли 4 547 осіб на ГРВІ, включно із COVID-19. Про це повідомляє Черкаський обласний…
13:32 -
11:55За 2024 рік грантову допомогу на розвиток садів та теплиць отримали 111 агровиробників на суму 477,2 млн грн
З початку 2024 року грантову допомогу на розвиток садів та теплиць від Уряду отримали 111 агровиробників. Загальна сума грантів склала 477,2 млн грн. З них…
11:55 -
11:02МЗС додатково спростило отримання консульских послуг для українців за кордоном
Кабінет Міністрів України ухвалив розроблену МЗС постанову «Про реалізацію експериментального проєкту щодо надання окремих публічних послуг та вчинення окремих консульських дій за заявами осіб, які…
11:02 -
10:21Друга стратегічна сесія з відновлення та розвитку макрорегіонів відбулася на Черкащині
На Черкащині відбулася друга стратегічна сесія з відновлення та розвитку макрорегіонів. Свої напрацювання та стан стратегічного планування презентували наша область, а також Вінниччина та Житомирщина.…
10:21