Як зважування-в-русі вплинуло на кількість перевантаженого транспорту

За даними Держстату, лише протягом січня-вересня 2021 року, вантажні перевезення по Україні 162 млн тонн. Це на 18% більше, ніж в аналогічному періоді торік. Контроль за дотриманням перевізниками норм — це важливий та логічний крок, зважаючи на обсяги державних інвестицій у дорожню інфраструктуру.

Система зважування-в-русі – інструмент прямого стягнення штрафів за перевищення габаритно-вагових норм, який другий рік впроваджує Укравтодор. Кожен майданчик WIM комплексно збирає інформацію про автомобілі, які рухаються дорогою, у режимі реального часу.

Обладнання монтується у верхньому шарі покриття або на прогонових будовах мостів та шляхопроводів. Датчики фіксують параметри транспортного засобу — загальну вагу, розподілення ваги по осях, кількість осей, скатність, габарити, швидкість, номерні знаки. Завдяки тому, що система повністю перекриває проїзну частину, обійти її неможливо. Комплекс WIM фіксує перевищення встановлених норм і надсилає дані до Центру обробки даних. Інспектор перевіряє їх, формує постанову та накладає електронний підпис. Після цього постанова надсилається порушникові.

Автоматизація збору даних мінімізує корупційні ризики та усуває вибіркове зважування транспортних засобів. Дані, зафіксовані за допомогою засобів фото і відеозйомки, зокрема в автоматичному режимі стануть підставою для накладання штрафів.

Зараз не залишилося жодної області, де б не будувалися майданчики зважування-в-русі. До кінця 2021 року заплановано влаштування 102 комплексів на основних транспортних коридорах країни.

Статистику про відсоток потенційних порушників відносно до загального трафіку вантажівок Укравтодор збирає з минулого року. Торік було зафіксовано, що кожен четвертий-п’ятий автомобіль їхав з порушенням габаритно-вагових обмежень.

Для порівняння — дані з 23 майданчиків першої черги у квітні, серпні та жовтні 2021 року. Відсоток порушень значно знизився. Зауважте, що кількість зважених транспортних засобів при цьому збільшилася.

Яскравим прикладом позитивних змін є порівняння кількості зважувань до кількості потенційних порушників. Ми бачимо, що після запровадження автоматичного накладання штрафів, кількість порушень зменшилась у 30 разів.

Це — свідчення того, що Укравтодору вдається досягти своєї стратегічної цілі: превенції перевантажень. Мережа майданчиків WIM — не каральний інструмент держави, а спосіб створити нову культуру вантажоперевезень в Україні.

За інформацією Укравтодору

Стрічка новин