ОСТАННІ

Як ВПО отримати субсидію на оренду кімнати?

ВПО можуть отримати субсидію навіть у разі оренди кімнати, а не тільки квартири чи будинку.

Потрібно мати договір оренди, подати заяву та вказати площу орендованої кімнати. Розмір субсидії розраховується індивідуально – залежно від доходу, складу родини й регіону.

Хто має право на виплату, які документи потрібні та як усе оформити – дивіться в інфографіці.

#зміниЄ

 

На фото - напис "Як ВПО отримати субсидію на оренду кімнати"

 

На фото - напис "Чи можна отримати субсидію, якщо орендуєте кімнату" і поясненняНа фото - напис "Які документи потрібні" і пояснення

За інформацією Урядового порталу

На Черкащині визначили переможців грантів від Червоного Хреста

На фото - канцелярське приладдя з логотипом Червоного Хреста

Підтримка бізнесу. В області обрали переможців на отримання грантів від Товариства Червоного Хреста України за підтримки Cruz Roja Española. 

Загалом розглянули 35 бізнес-планів. З них 30 – підтримали. Переможці отримають до 100 тис. грн на старт або розвиток власної справи.

Надають гранти у межах проєкту «Перезавантаження: розширення можливостей для працевлаштування», інформує голова обласної організації Товариства Червоного Хреста Юлія Холодна.

На фото - засідання комісії під час відбору переможців

Загалом програма вже понад півтора року діє на Черкащині та підтримує:

  • ветеранів та їхні родини;
  • внутрішньо переміщених осіб;
  • людей із вразливих категорій.

На фото - засідання комісії під час відбору переможців

Команда «Перезавантаження» супроводжує учасників на всіх етапах – від написання бізнес-плану до реалізації й розвитку підприємницької діяльності. Також учасники мають змогу пройти навчання за одним із 13 напрямів професійної підготовки.

Нагадаємо, що в області діє комунікаційна платформа “Діалог влади та бізнесу” при Черкаській ОВА. Вона створена для постійного діалогу з підприємцями області. В її межах регулярно проходять онлайн- і офлайн-зустрічі на актуальні теми.

Безбар’єрність — нова якість життя: на Черкащині розбудовують доступну медицину

На фото - пацієнт проходить реабілітацію

Простір, орієнтований на людину. На Черкащині працюють над створенням безбар’єрних просторів. Особливо в медичній інфраструктурі. 

На цьому наголосив начальник ОВА Ігор Табурець під час відвідування реабілітаційного відділення одного з медичних закладів області. У питанні безбар’єрності в області консультуються із представницею Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю в ОВА Наталією Капустян. Враховують зауваження та побажання.

На фото - Ігор Табурець відвідав реабілітаційне відділення

На фото - Ігор Табурець поспілкувався щодо питання безбар'єрності

— Стандарти, архітектурні рішення, які дозволяють робити простір орієнтованим на людину, є, — зауважив Ігор Табурець. — Враховуючи різні потреби та можливості. Безбар’єрність — це завдання кожного закладу, його менеджменту. Надто того, де є реабілітаційні відділення — мережу ми теж розбудовуємо зараз.

До таких закладів вимоги більш ретельні. Адже йдеться про цілісну систему, що враховує зручність і комфорт для пацієнтів.

— Тут ми акцентуємось не лише на фізичній доступності, а й на необхідному сервісі, що починається з коректного спілкування та турботи, — наголосив очільник області. — Дякую кожному колективу за відповідальне ставлення до цього питання! 

На фото - палата у реабілітаційному відділенні

На фото - двері у приміщенні

Він зауважив, що попереду ще багато роботи, щоб досягти належного рівня інклюзивності об’єктів соціальної сфери та громадського користування. 

— Ми на Черкащині об’єднуємо зусилля фахівців різних галузей, щоб робити область справді безбар’єрною, — додав Ігор Табурець.

Нагадаємо, на Черкащині працюють над реалізацією проєкту «Безбар’єрні маршрути».

Національний тиждень безбар’єрності проходить у межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, розробленої за ініціативи першої леді Олени Зеленської.

Офіційну інформацію читайте на наших ресурсах:

 

Е-послуги і ресурси для родин з дітьми і тих, хто планує прийняти дитину

На фото - напис "Е-послуги і ресурси для родин з дітьми і тих, хто планує прийняти дитину"В межах Національного тижня безбар’єрності Мінсоцполітики пояснює, які онлайн-сервіси доступні для оформлення допомог, послуг і консультацій для сімей з дітьми та тих, хто планує прийняти дитину в родину. 

Соціальні послуги 

Соціальні послуги часто помилково ототожнюють із грошовими виплатами, хоча це різні види підтримки. Це допомога людині від людини. Їхня мета — допомогти подолати труднощі людині або родині в складних життєвих обставинах.

Серед основних соціальних послуг, доступних для сімей з дітьми:

  • раннє втручання;
  • супровід під час інклюзивного навчання.

Денний догляд для дітей з інвалідністю

  • екстрене кризове втручання;
  • соціальний супровід сімей, у яких виховують дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.

Подати заяву на отримання цих та інших послуг можна на Соціальному порталі Мінсоцполітики — soc.gov.ua.

  • Авторизуйтеся в особистому кабінеті в зручний для вас спосіб — за допомогою КЕП, BankID або Дія.Підпис;
  • перейдіть до розділу «Мої заяви» — «Заяви», після чого натисніть кнопку «Подати нову заяву»;
  • оберіть підпункт «Заяви про надання соціальних послуг», а потім саму послугу. Заповніть усі дані та додайте потрібні відскановані документи;
  • перевірте сформовану заяву та підпишіть її електронним підписом;

Важливо:на порталі доступна опція повідомити про родину, яка потребує соціальної підтримки. Це можна зробити просто на головній сторінці — без авторизації та без КЕП.

Допомога на дитину одинокій матері або батьку

Така допомога призначається на кожну дитину окремо. Її розмір визначається індивідуально — залежно від доходів родини. Про те, хто саме може скористатися правом на отримання допомоги, докладніше за покликанням.

Щоб оформити виплату, потрібно відвідати портал Дія — diia.gov.ua. У каталозі послуг обрати розділ «Сім’я», після чого натиснути «Допомога на дитину одинокій матері або батьку». Ви також можете одразу скористатися ось цим покликанням.

  • Натисніть кнопку «Подати заяву» та авторизуйтеся в зручний для вас спосіб. Наприклад, через BankID або Дія.Підпис;
  • оберіть підставу для отримання допомоги;
  • зазначте дані дитини, на яку потрібно отримати допомогу, а також дані про членів сім’ї;
  • оберіть спосіб отримання такої допомоги;
  • додайте дані про доходи та майно, яке належить вам та членам вашої сім’ї, а також дані про отримання виплати у разі втрати годувальника (якщо така була призначена);
  • перевірте сформовану заяву, після чого підпишіть її КЕП або Дія.Підписом.

Допомога на дитину з тяжким захворюванням без встановлення інвалідності

Детальніше про допомогу: в яких випадках, в якому розмірі і на який період призначається, хто може отримати.

Подати заяву можна на порталі Дія — diia.gov.ua. У каталозі послуг потрібно спершу обрати розділ «Пенсії» — «Пільги та допомога», після чого натиснути «Допомога людині, яка доглядає за хворою дитиною», або ж одразу скористатися ось цим покликанням.

  • Натисніть кнопку «Подати заяву» та авторизуйтеся в зручний для вас спосіб. Наприклад, через BankID або Дія.Підпис;
  • вкажіть дані дитини, на яку призначається допомога;
  • вкажіть спосіб отримання виплати;
  • вкажіть дані про судове рішення щодо усиновлення, якщо таке є;
  • завантажте сканкопію довідки про захворювання дитини, видану ЛКК.

За потреби завантажте інші сканкопії (свідоцтва про народження дитини, рішення про усиновлення, рішення про влаштування дитини в прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, рішення про встановлення опіки тощо).

Перевірте сформовану заяву та підпишіть її електронним підписом або Дія.Підписом.

Інформація про усиновлення, опіку, прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, послугу патронату над дитиною

На Єдиній державній платформі про усиновлення і сімейні форми виховання — dity.gov.ua — можна знайти:

  • покрокові інструкції прийняття дитини в родину;
  • «Лінію турботи» для консультування з фахівцями;
  • онлайн-курси про усиновлення і особливості виховання дітей без батьківського піклування;
  • історії людей, які вже прийняли дітей;
  • добірку корисних ресурсів.

Докладніше про платформу — за покликанням.

Консультація служби у справах дітей про можливість створити прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім’ю, стати усиновлювачем або опікуном

Детальніше про консультацію для людей, які планують прийняти дитину в родину, читайте за посиланням.
Щоб отримати таку консультацію, подати заяву можна на порталі Дія — diia.gov.ua. У каталозі послуг потрібно спершу обрати розділ «Сім’я» — «Консультація з усиновлення дитини», або ж одразу перейти за покликанням.

  • Натисніть кнопку «Подати заяву» та авторизуйтеся в зручний для вас спосіб. Наприклад, через BankID або Дія.Підпис.
  • заповніть форму;
  • перевірте її та підпишіть електронним підписом.

Зверніть увагу: в назві послуги вказане усиновлення, проте консультація може стосуватися будь-якої форми виховання. Фахівці служби у справах дітей під час спілкування нададуть вичерпну інформацію про всі можливості прийняти дитину, які вас цікавлять.

Для низки послуг, як-от реєстрація кандидатом в усиновлювачі або подання заяви про створення дитячого будинку сімейного типу, алгоритм є однаковим на порталі Дія. Із ним можна ознайомитися нижче — після опису кожної з послуг.

Стати кандидатом в усиновлювачі

Ви можете одразу перейти за покликанням або ж обрати на порталі розділ «Сім’я» — «Усиновлення: реєстрація кандидатом».

Важливо: подружжя, яке вдвох бажає усиновити дитину, подає спільну заяву, підписану електронними підписами обох. Другий з подружжя отримає сповіщення на порталі Дія і на електронну пошту, вказану під час заповнення заяви.

Також зверніть увагу: подання заяви і пакета документів не означає автоматичне надання людині статусу кандидата в усиновлювачі. Взяття на облік кандидатів здійснюється на етапі після проходження обов’язкового навчання і отримання відповідної довідки. Детальніше про процедуру усиновлення читайте тут.

Створити прийомну сім’ю або дитячий будинок сімейного типу

Оберіть на порталі розділ «Сім’я» — «Прийомні батьки, батьки-вихователі: реєстрація кандидатом» або скористайтеся ось цим посиланням.
Важливо: подружжя подає спільну заяву, підписану електронними підписами обох. Другий з подружжя отримає сповіщення на порталі Дія і на електронну пошту, вказану під час заповнення заяви.
Дізнатися більше про прийомну сім’ю або дитячий будинок сімейного типу: процедури створення, оплата праці, виплати на дітей, пільги.

Стати другим з прийомних батьків або батьків-вихователів

Це потрібно для другого з подружжя у випадках, якщо прийомну сім’ю або дитячий будинок сімейного типу було створено однією людиною до моменту укладення шлюбу. Для цього на порталі треба натиснути на розділ «Сім’я» — «Стати другим з батьків-вихователів чи прийомних батьків» або скористатися ось цим покликанням.

Стати опікуном, піклувальником дитини

  • Щоб подати заяву, оберіть на порталі розділ «Сім’я» — «Опіка, піклування над дитиною: реєстрація кандидатом» або скористайтеся ось цим покликанням.

Дізнатися більше про опіку, піклування: процедури оформлення для родичів і не-родичів дитини, виплати на дитину.

Універсальний алгоритм на порталі Дія: 

  • Натисніть кнопку «Подати заяву» та авторизуйтеся в зручний для вас спосіб. Наприклад, через BankID або Дія.Підпис;
  • заповніть дані про шлюб (у разі наявності) та чоловіка / дружину, фактичну адресу проживання, а також про дитину, яку планується усиновити;
  • після перевірки даних у реєстрах, що займе до 15 хвилин, продовжіть заповнення заяви;
  • відомості з реєстрів підтягнуться автоматично. Якщо деяких бракує, до заяви потрібно додати фото або сканкопії документів. Зокрема, потрібно обов’язково завантажити копію висновку про стан здоров’я;
  • перевірте заяву та підпишіть її електронним підписом.

Допомога при усиновленні дитини

Щоб дізнатися про розмір та в які терміни потрібно оформити допомогу, дізнавайтеся за покликанням.

Щоб подати заяву на отримання допомоги, оберіть на порталі розділ «Сім’я» — «Допомога при усиновленні дитини» або просто перейдіть за покликанням.

  • Натисніть кнопку «Подати заяву» та авторизуйтеся в зручний для вас спосіб. Наприклад, через BankID або Дія.Підпис.
  • Вкажіть дані дитини або дітей, на яких має бути призначено допомогу.
  • Оберіть спосіб отримання допомоги.
  • Вкажіть дані про судове рішення про усиновлення.
  • Перевірте та підпишіть заяву електронним підписом або Дія.Підписом.

Довідково

Послуги на порталі Дія створені Міністерством цифрової трансформації України та Міністерством соціальної політики України у співпраці з «Проектом підтримки Дія», що впроваджується Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні за фінансової підтримки Швеції.

Національний тиждень безбар’єрності організований в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, ініційованої першою леді України Оленою Зеленською.

За інформацією Міністерства соціальної політики

Власна справа: 6 млрд грн інвестувала держава у розвиток малого бізнесу через гранти

На фото - текст "Грантова програма "Власна справа"Ще 414 українців стали переможцями восьмої хвилі програми «Власна справа». Вони отримають гранти на старт або розширення бізнесу на 99 млн грн. Загалом від старту програми її переможцями стали 25,5 тис. українців, які отримають гранти на понад 6 млрд грн. При цьому грантери вже сплатили до бюджету 7,4 млрд грн податків та зборів. Про це повідомила заступниця міністра економіки України Тетяна Бережна.

– Понад 25,5 тис. українців стали переможцями програми «Власна справа» від початку її дії та отримали гранти на старт або розвиток свого бізнесу. Кожен п’ятий грантер відкрив нову компанію, інші за грантової підтримки масштабують бізнес, нарощують обсяги виробництва, розширюють асортимент продукції та послуг, виходять на нові ринки. Загалом у розвиток малого бізнесу держава інвестувала через гранти за цією програмою вже 6 млрд грн. При цьому грантери сплатили до бюджету 7,4 млрд грн податків та зборів. Грантова підтримка підприємців – це також інвестиції в створення 47 тис. нових робочих місць для українців, — зазначила Тетяна Бережна.

Про отримувачів мікрогрантів

Серед отримувачів мікрогрантів восьмої хвилі 58% жінок, 33% чоловіків, 9% юридичних осіб. Понад 70% з них мають вищу освіту. Найбільше грантоотримувачів із Харківської (46), Львівської (46), Івано-Франківської (29), Вінницької (27), Київської (27) областей та міста Києва (25). Переважна більшість грантоотримувачів планують витратити кошти мікрогранту на придбання обладнання, необхідного для ведення бізнесу.

Найпопулярнішими сферами, в яких працюватимуть грантери восьмої хвилі, є:

  • оптова та роздрібна торгівля, ремонт автотранспортних засобів — 146 підприємців;
  • переробна промисловість — 49;
  • тимчасове розміщування й організація харчування – 49;
  • надання інших видів послуг – 42.
Довідково

Нагадаємо, за грантовою програмою «Власна справа» українці можуть отримати мікрогрант від 50 до 250 тис. грн на старт або розвиток бізнесу. Отримати мікрогрант може як діючий підприємець, так і людина без досвіду такої діяльності. Для отримання гранту понад 75 тис. грн обов’язковою умовою надання коштів є створення 1-2 робочих місць залежно від суми гранту. Українці віком до 25 років можуть отримати грант розміром до 150 тисяч гривень із зобов’язанням зареєструватись як ФОП, вимога створити робочі місця для них не обов’язкова. Підприємці восьми прифронтових регіонів можуть отримати грант до 500 тис. грн за умови створення 1-2 робочих місць залежно від суми гранту.

Кошти гранту можна витратити на придбання або лізинг обладнання, закупівлю сировини та матеріалів, оренду приміщення. Заявки на отримання гранту подаються через портал Дія разом з бізнес-планом. Адмініструє програму Державна служба зайнятості.

Інформацію щодо отримання гранту за програмою «Власна справа» можна знайти на сайті програми.

Грантова програма «Власна справа» є однією зі складових політики «Зроблено в Україні», спрямованої на підтримку розвитку українських виробників, збільшення виробництва продукції із високою доданою вартістю та стимулювання попиту на українські товари.

За інформацією Міністерства економіки України

В області оновлюють склад Ради із громадського здоров’я

На фото - лікар із стетоскопомЧеркаська ОВА оголошує прийом кандидатур до складу Координаційної ради з питань громадського здоров’я. Оновлення пов’язане з кадровими змінами та новими пропозиціями від установ і організацій.

До участі в оновленому складі можуть долучитися представники структурних підрозділів ОВА, місцевих органів влади, центру контролю та профілактики хвороб, а також громадських організацій, що працюють у сфері громадського здоров’я. Від кожної установи чи організації може бути делегований лише один представник.

Прийом кандидатур триватиме до 2 червня 2025 року. Інформацію потрібно надіслати на електронну пошту секретаря ради: hmrd-ck@ukr.net. У листі обов’язково вказати:
– прізвище, ім’я та по батькові кандидата,
– посаду,
– назву установи чи організації,
– контактний телефон та електронну адресу.

Нагадаємо, Координаційну раду було створено розпорядженням Черкаської ОВА від 20 травня 2024 року № 217 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2023 року № 1284.

Аграрії засіяли вже 94% ярих зернових та зернобобових культур від прогнозованих площ

На фото - комбайн із пшеницеюСтаном на 23 травня 2025 року аграрії всіх областей України засіяли 5,3 млн га ярих зернових та зернобобових культур. Це складає 94% від прогнозованих площ.

Наразі найбільша площа посівів припадає на кукурудзу – 3,76 млн га (93%), ячмінь – 743,6 тис. га (96%), ярої пшениці вже засіяно 215,3 тис. га (95%), гороху – 212 тис. га (98%), вівса – 158,4 тис. га (98%). Гречка засіяна на площі 49,7 тис. га (56%), просо – 43,9 тис. га (58%).

Регіони-лідери за темпами сівби
  • Полтавська область: 545,2 тис. га (пшениця – 4,5 тис. га, ячмінь – 69,1 тис. га, горох – 9,6 тис. га, овес – 3,1 тис. га, кукурудза – 452,8 тис. га);
  • Чернігівська область: 476,5 тис. га (пшениця – 12 тис. га, ячмінь – 13 тис. га, горох – 9,4 тис. га, овес – 23,5 тис. га, кукурудза – 406,7 тис. га);
  • Вінницька область: 393,8 тис. га (пшениця – 11,5 тис. га, ячмінь – 53 тис. га, горох – 7 тис. га, овес – 1,1 тис. га, кукурудза – 309,1 тис. га);
  • Сумська область: 385,8 тис. га (пшениця – 21,5 тис. га, ячмінь – 18,2 тис. га, горох – 5,8 тис. га, овес – 9,8 тис. га, кукурудза – 326,3 тис. га).
  • Черкаська область: 372,6 тис. га (пшениця – 2 тис. га, ячмінь – 30,2 тис. га, горох – 5 тис. га, овес – 0,8 тис. га, кукурудза – 331,1 тис. га).

Технічні культури засіяні на площі 6,8 млн га (85%). З них:

  • соняшнику – 4,35 млн га (86%). Лідер Дніпропетровщина – 668,4 тис. га;
  • сої – 2 млн га (84%);
  • цукрових буряків – 217,1 тис. га (99%). Лідер Вінниччина – 50,5 тис. га.

Аграрії завершили сівбу цукрових буряків.

Загалом у 2025 році заплановано засіяти близько 5,7 млн га ярих зернових та зернобобових культур, що відповідає рівню 2024 року. Головною особливістю нового сезону стане збільшення площ під ярою пшеницею до 227,5 тис. га. Такі зміни в структурі посівів відповідають стабільному попиту на пшеницю з боку переробних підприємств та експортерів.

За інформацією Міністерства аграрної політики та продовольства України

Діалог влади та бізнесу: компенсаційні програми і безбар’єрне працевлаштування

На фото - Олександр Турченяк та інші учасники онлайн-зустрічі в межах діяльності платформи “Діалог влади та бізнесу”

Компенсаційні програми для роботодавців та рекомендації щодо працевлаштування ветеранів війни, людей з інвалідністю. Такі питання обговорили на черговій зустрічі в межах діяльності платформи “Діалог влади та бізнесу”. Про це повідомляють у департаменті регіонального розвитку Черкаської ОВА.

Теми онлайн-зустрічі приурочили до Тижня безбар’єрності. Це вже 32-ий організований захід. Загалом до участі долучилося понад 2700 учасників.

Учасників детально ознайомили з методичними рекомендаціями для роботодавців щодо організації працевлаштування та розвитку трудових відносин з ветеранами війни.

Представниця Черкаського обласного центру зайнятості поінформувала присутніх про основні послуги для ветеранів та осіб з інвалідністю. А також про компенсаційні програми, якими можуть скористатися роботодавці. Додатково було презентовано гранти для започаткування та розвитку бізнесу в межах урядового проєкту єРобота.

Також учасників ознайомили з програмою фінансової підтримки “Ваучер для бізнесу”, яку спільно реалізують обласний департамент регіонального розвитку та установа “Черкаська агенція регіонального розвитку”,

На завершення зустрічі заступник начальника Черкаської ОВА Олександр Турченяк запросив усіх учасників активно долучатися до фінансових програм, що реалізуються в межах всеукраїнської платформи “Зроблено в Україні”.

Нагадаємо, комунікаційна платформа “Діалог влади та бізнесу” діє при Черкаській ОВА. Вона створена для постійного діалогу з підприємцями області. В її межах регулярно проходять онлайн- і офлайн-зустрічі на актуальні теми.

Прозорість і підзвітність: в області триває моніторинг публічних закупівель

На фото - логотим платформи ProzorroНа Черкащині відслідковують публічні закупівлі, що оголошені через систему Prozorro. Це здійснюють у межах діяльності робочої групи “Прозорість та підзвітність”.

Так, із 15 по 23 травня у статусі «подання» перебувають 96 тендерних пропозицій з очікуваною вартістю понад 200 тис. грн.

Найбільш вартісними пропозиціями за цей період стали капітальний ремонт фасаду навчального закладу, лісозаготівельні послуги, ремонти складного обладнання, протирадіаційного укриття тощо.

За цей період орган державного фінансового контролю розпочав моніторинг процедур щодо 2 закупівель.

Нагадаємо, в деталях ознайомитися з актуальними тендерами, оголошеними в регіоні, можна у спеціальному розділі на сайті Черкаської ОВА. Аналогічні розділи є на офіційних ресурсах районних військових адміністрацій.

Ігор Табурець про ситуацію в області на 23 травня

На фото - Ігор Табурець про ситуацію в області на 23 травня

Затяжні тривоги були на Черкащині з ночі. В області працювали сили та засоби ППО. Про це інформує начальник ОВА Ігор Табурець. 

У межах нашої території маємо 9 знешкоджених російських БпЛА.

– За попередніми даними, минулось без наслідків для інфраструктури, – зауважив очільник області. –  Травмованих теж немає.

Обстеження території триває. 

Офіційну інформацію читайте на наших ресурсах:

Як ветерани з інвалідністю можуть безкоштовно навчитися керувати авто

На фото - людина з інвалідністю та напис "Як ветеранам та ветеранкам з інвалідністю отримати відшкодування вартості навчання керування на спеціалізованих авто"Керування авто — це не лише про транспорт, а й про базову і важливу потребу, що допомагає підтримувати соціальні зв’язки й відчувати долученість. Для ветеранів й ветеранок, які повернулися з війни та отримали інвалідність, це можливість жити активно, бути незалежними та щоденно долати бар’єри.

Тому Мінветеранів компенсує вартість навчання керуванню на спеціально обладнаних авто в межах проєкту “Безбар’єрні школи”.

Що передбачає проєкт:

  • навчання та складання іспитів у доступних приміщеннях;
  • інклюзивна інфраструктура без бар’єрів;
  • індивідуальне або групове навчання в інклюзивному середовищі;
  • можливість дистанційного теоретичного навчання;
  • гнучкий графік занять;
  • адаптовані програми під потреби людей з інвалідністю.

Хто може скористатися програмою:

  • ветерани та ветеранки війни;
  • члени їхніх сімей;
  • члени родин загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України.

Де проходить навчання?

Згідно з інформацією МВС, на сьогодні діє 16 спеціалізованих автошкіл у 14 регіонах України, з них 7 — на базі навчальних закладів системи МВС.

Як подати заявку

Щоб безкоштовно пройти навчання, потрібно звернутися до місцевого підрозділу з питань ветеранської політики (наприклад, у районну адміністрацію) за місцем реєстрації або фактичного проживання. Подати заяву можна як у паперовій, так і в електронній формі.

До заяви необхідно додати:

  • копію паспорта громадянина України;
  • копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (або відмітку в паспорті про відмову від нього);
  • копію індивідуальної програми реабілітації;
  • копію посвідчення, що підтверджує відповідний статус, або інший документ, який це засвідчує;
  • копію свідоцтва про шлюб чи народження (для членів сімей);
  • медичну довідку щодо придатності до керування транспортом.

Після подання документів підрозділ укладає тристоронній договір між ветераном (або членом його сім’ї), автошколою та Мінветеранів. Вартість навчання повністю компенсується Міністерством.

З детальною інформацією про проєкт та умовами навчання можна ознайомитися за покликанням: https://driveability.mvs.gov.ua/

Навчання керуванню на спеціалізованих авто для ветеранів з інвалідністю здійснюється на виконання Стратегії ветеранської політики до 2030 року та в рамках флагманського проєкту “Безбар’єрні автошколи”, що реалізується МВС України у межах Національної стратегії безбарʼєрності, яка створена за ініціативи першої леді Олена Зеленська. Інформаційна кампанія здійснюється UNDP Ukraine / ПРООН в Україні у межах проєкту «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні» за фінансової підтримки Уряду Японії.

Національний тиждень безбар’єрності проходить у межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, розробленої за ініціативи Першої леді Олена Зеленська.

За інформацією Міністерства у справах ветеранів України

Доступ до послуг у кожному куточку — що таке мобільні ЦНАПи та цифрові валізи

На фото - ілюстрація із зображенням карти України та керма автівки

Державні послуги мають бути доступними кожному. Та не всі можуть дістатися до ЦНАПу: через вік, стан здоров’я, відстань, воєнні дії або інші обставини. Саме тому в Україні працюють мобільні ЦНАПи та цифрові валізи — щоб кожен українець міг отримати необхідні послуги незалежно від життєвих обставин.

Цифрові (мобільні) валізи — це портативні комплекти техніки, які працівники ЦНАПу беруть із собою, виїжджаючи до людини, яка потребує обслуговування за місцем перебування — вдома, у лікарні, соціальному закладі тощо. У комплекті: ноутбук, сканер, принтер, вебкамера, зчитувач паспортних карток, модем — фактично мініофіс у валізі.

Цифрові валізи мають обмежений перелік послуг, але покривають найнеобхідніші запити. Це послуга, яку громадяни можуть замовити за запитом без графіка та затвердженого маршруту.

Мобільні ЦНАПи — це спеціально обладнані автомобілі з працівниками Центру, які виїжджають у громади, де немає стаціонарного ЦНАПу або доступ до нього ускладнений. У таких машинах є все необхідне для оформлення документів, заяв і надання базових послуг. Мобільні ЦНАПи  мають затверджений графік виїздів для обслуговування громадян та маршрут, щоб громадяни могли планувати візит й отримати послугу. Графік виїздів оголошується завчасно та залежить від попиту на послуги.

Це особливо важливо для мешканців прифронтових і прикордонних регіонів, які часто не мають доступу до стаціонарних ЦНАПів. Мобільні ЦНАПи дають змогу швидко організувати надання послуг і підтримати людей.

Щоб замовити приїзд адміністратора з цифровою валізою, потрібно вам або вашим рідним чи знайомим зв’язатися із ЦНАПом у вашій громаді, щоб працівники проконсультували й допомогли організувати виїзд адміністратора. Послуга доступна окремим категоріям громадян, перелік яких визначає орган місцевого самоврядування.

На сьогодні в Україні працює 32 мобільні ЦНАПи та використовують 406 цифрових валіз. За І квартал 2025 року послугами таких мобільних сервісів скористалися 3 475 людей.

Мобільні ЦНАПи та валізи — це інструменти подолання бар’єрів, які ми впроваджуємо, щоб кожен українець мав рівний доступ до послуг незалежно від обставин та місця проживання.

Безбар’єрність — це коли ви можете скористатися послугами ЦНАП за будь-яких обставин.

За інформацією Міністерства цифрової трансформації України

БЛОГ

Як ВПО отримати субсидію на оренду кімнати?

ВПО можуть отримати субсидію навіть у разі оренди кімнати, а не тільки квартири чи будинку.

Потрібно мати договір оренди, подати заяву та вказати площу орендованої кімнати. Розмір субсидії розраховується індивідуально – залежно від доходу, складу родини й регіону.

Хто має право на виплату, які документи потрібні та як усе оформити – дивіться в інфографіці.

#зміниЄ

 

На фото - напис "Як ВПО отримати субсидію на оренду кімнати"

 

На фото - напис "Чи можна отримати субсидію, якщо орендуєте кімнату" і поясненняНа фото - напис "Які документи потрібні" і пояснення

За інформацією Урядового порталу

На Черкащині визначили переможців грантів від Червоного Хреста

На фото - канцелярське приладдя з логотипом Червоного Хреста

Підтримка бізнесу. В області обрали переможців на отримання грантів від Товариства Червоного Хреста України за підтримки Cruz Roja Española. 

Загалом розглянули 35 бізнес-планів. З них 30 – підтримали. Переможці отримають до 100 тис. грн на старт або розвиток власної справи.

Надають гранти у межах проєкту «Перезавантаження: розширення можливостей для працевлаштування», інформує голова обласної організації Товариства Червоного Хреста Юлія Холодна.

На фото - засідання комісії під час відбору переможців

Загалом програма вже понад півтора року діє на Черкащині та підтримує:

  • ветеранів та їхні родини;
  • внутрішньо переміщених осіб;
  • людей із вразливих категорій.

На фото - засідання комісії під час відбору переможців

Команда «Перезавантаження» супроводжує учасників на всіх етапах – від написання бізнес-плану до реалізації й розвитку підприємницької діяльності. Також учасники мають змогу пройти навчання за одним із 13 напрямів професійної підготовки.

Нагадаємо, що в області діє комунікаційна платформа “Діалог влади та бізнесу” при Черкаській ОВА. Вона створена для постійного діалогу з підприємцями області. В її межах регулярно проходять онлайн- і офлайн-зустрічі на актуальні теми.

Безбар’єрність — нова якість життя: на Черкащині розбудовують доступну медицину

На фото - пацієнт проходить реабілітацію

Простір, орієнтований на людину. На Черкащині працюють над створенням безбар’єрних просторів. Особливо в медичній інфраструктурі. 

На цьому наголосив начальник ОВА Ігор Табурець під час відвідування реабілітаційного відділення одного з медичних закладів області. У питанні безбар’єрності в області консультуються із представницею Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю в ОВА Наталією Капустян. Враховують зауваження та побажання.

На фото - Ігор Табурець відвідав реабілітаційне відділення

На фото - Ігор Табурець поспілкувався щодо питання безбар'єрності

— Стандарти, архітектурні рішення, які дозволяють робити простір орієнтованим на людину, є, — зауважив Ігор Табурець. — Враховуючи різні потреби та можливості. Безбар’єрність — це завдання кожного закладу, його менеджменту. Надто того, де є реабілітаційні відділення — мережу ми теж розбудовуємо зараз.

До таких закладів вимоги більш ретельні. Адже йдеться про цілісну систему, що враховує зручність і комфорт для пацієнтів.

— Тут ми акцентуємось не лише на фізичній доступності, а й на необхідному сервісі, що починається з коректного спілкування та турботи, — наголосив очільник області. — Дякую кожному колективу за відповідальне ставлення до цього питання! 

На фото - палата у реабілітаційному відділенні

На фото - двері у приміщенні

Він зауважив, що попереду ще багато роботи, щоб досягти належного рівня інклюзивності об’єктів соціальної сфери та громадського користування. 

— Ми на Черкащині об’єднуємо зусилля фахівців різних галузей, щоб робити область справді безбар’єрною, — додав Ігор Табурець.

Нагадаємо, на Черкащині працюють над реалізацією проєкту «Безбар’єрні маршрути».

Національний тиждень безбар’єрності проходить у межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, розробленої за ініціативи першої леді Олени Зеленської.

Офіційну інформацію читайте на наших ресурсах:

 

ВЛОГ

Як ВПО отримати субсидію на оренду кімнати?

ВПО можуть отримати субсидію навіть у разі оренди кімнати, а не тільки квартири чи будинку.

Потрібно мати договір оренди, подати заяву та вказати площу орендованої кімнати. Розмір субсидії розраховується індивідуально – залежно від доходу, складу родини й регіону.

Хто має право на виплату, які документи потрібні та як усе оформити – дивіться в інфографіці.

#зміниЄ

 

На фото - напис "Як ВПО отримати субсидію на оренду кімнати"

 

На фото - напис "Чи можна отримати субсидію, якщо орендуєте кімнату" і поясненняНа фото - напис "Які документи потрібні" і пояснення

За інформацією Урядового порталу

На Черкащині визначили переможців грантів від Червоного Хреста

На фото - канцелярське приладдя з логотипом Червоного Хреста

Підтримка бізнесу. В області обрали переможців на отримання грантів від Товариства Червоного Хреста України за підтримки Cruz Roja Española. 

Загалом розглянули 35 бізнес-планів. З них 30 – підтримали. Переможці отримають до 100 тис. грн на старт або розвиток власної справи.

Надають гранти у межах проєкту «Перезавантаження: розширення можливостей для працевлаштування», інформує голова обласної організації Товариства Червоного Хреста Юлія Холодна.

На фото - засідання комісії під час відбору переможців

Загалом програма вже понад півтора року діє на Черкащині та підтримує:

  • ветеранів та їхні родини;
  • внутрішньо переміщених осіб;
  • людей із вразливих категорій.

На фото - засідання комісії під час відбору переможців

Команда «Перезавантаження» супроводжує учасників на всіх етапах – від написання бізнес-плану до реалізації й розвитку підприємницької діяльності. Також учасники мають змогу пройти навчання за одним із 13 напрямів професійної підготовки.

Нагадаємо, що в області діє комунікаційна платформа “Діалог влади та бізнесу” при Черкаській ОВА. Вона створена для постійного діалогу з підприємцями області. В її межах регулярно проходять онлайн- і офлайн-зустрічі на актуальні теми.

Безбар’єрність — нова якість життя: на Черкащині розбудовують доступну медицину

На фото - пацієнт проходить реабілітацію

Простір, орієнтований на людину. На Черкащині працюють над створенням безбар’єрних просторів. Особливо в медичній інфраструктурі. 

На цьому наголосив начальник ОВА Ігор Табурець під час відвідування реабілітаційного відділення одного з медичних закладів області. У питанні безбар’єрності в області консультуються із представницею Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю в ОВА Наталією Капустян. Враховують зауваження та побажання.

На фото - Ігор Табурець відвідав реабілітаційне відділення

На фото - Ігор Табурець поспілкувався щодо питання безбар'єрності

— Стандарти, архітектурні рішення, які дозволяють робити простір орієнтованим на людину, є, — зауважив Ігор Табурець. — Враховуючи різні потреби та можливості. Безбар’єрність — це завдання кожного закладу, його менеджменту. Надто того, де є реабілітаційні відділення — мережу ми теж розбудовуємо зараз.

До таких закладів вимоги більш ретельні. Адже йдеться про цілісну систему, що враховує зручність і комфорт для пацієнтів.

— Тут ми акцентуємось не лише на фізичній доступності, а й на необхідному сервісі, що починається з коректного спілкування та турботи, — наголосив очільник області. — Дякую кожному колективу за відповідальне ставлення до цього питання! 

На фото - палата у реабілітаційному відділенні

На фото - двері у приміщенні

Він зауважив, що попереду ще багато роботи, щоб досягти належного рівня інклюзивності об’єктів соціальної сфери та громадського користування. 

— Ми на Черкащині об’єднуємо зусилля фахівців різних галузей, щоб робити область справді безбар’єрною, — додав Ігор Табурець.

Нагадаємо, на Черкащині працюють над реалізацією проєкту «Безбар’єрні маршрути».

Національний тиждень безбар’єрності проходить у межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, розробленої за ініціативи першої леді Олени Зеленської.

Офіційну інформацію читайте на наших ресурсах:

 

Е-послуги і ресурси для родин з дітьми і тих, хто планує прийняти дитину

На фото - напис "Е-послуги і ресурси для родин з дітьми і тих, хто планує прийняти дитину"В межах Національного тижня безбар’єрності Мінсоцполітики пояснює, які онлайн-сервіси доступні для оформлення допомог, послуг і консультацій для сімей з дітьми та тих, хто планує прийняти дитину в родину. 

Соціальні послуги 

Соціальні послуги часто помилково ототожнюють із грошовими виплатами, хоча це різні види підтримки. Це допомога людині від людини. Їхня мета — допомогти подолати труднощі людині або родині в складних життєвих обставинах.

Серед основних соціальних послуг, доступних для сімей з дітьми:

  • раннє втручання;
  • супровід під час інклюзивного навчання.

Денний догляд для дітей з інвалідністю

  • екстрене кризове втручання;
  • соціальний супровід сімей, у яких виховують дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.

Подати заяву на отримання цих та інших послуг можна на Соціальному порталі Мінсоцполітики — soc.gov.ua.

  • Авторизуйтеся в особистому кабінеті в зручний для вас спосіб — за допомогою КЕП, BankID або Дія.Підпис;
  • перейдіть до розділу «Мої заяви» — «Заяви», після чого натисніть кнопку «Подати нову заяву»;
  • оберіть підпункт «Заяви про надання соціальних послуг», а потім саму послугу. Заповніть усі дані та додайте потрібні відскановані документи;
  • перевірте сформовану заяву та підпишіть її електронним підписом;

Важливо:на порталі доступна опція повідомити про родину, яка потребує соціальної підтримки. Це можна зробити просто на головній сторінці — без авторизації та без КЕП.

Допомога на дитину одинокій матері або батьку

Така допомога призначається на кожну дитину окремо. Її розмір визначається індивідуально — залежно від доходів родини. Про те, хто саме може скористатися правом на отримання допомоги, докладніше за покликанням.

Щоб оформити виплату, потрібно відвідати портал Дія — diia.gov.ua. У каталозі послуг обрати розділ «Сім’я», після чого натиснути «Допомога на дитину одинокій матері або батьку». Ви також можете одразу скористатися ось цим покликанням.

  • Натисніть кнопку «Подати заяву» та авторизуйтеся в зручний для вас спосіб. Наприклад, через BankID або Дія.Підпис;
  • оберіть підставу для отримання допомоги;
  • зазначте дані дитини, на яку потрібно отримати допомогу, а також дані про членів сім’ї;
  • оберіть спосіб отримання такої допомоги;
  • додайте дані про доходи та майно, яке належить вам та членам вашої сім’ї, а також дані про отримання виплати у разі втрати годувальника (якщо така була призначена);
  • перевірте сформовану заяву, після чого підпишіть її КЕП або Дія.Підписом.

Допомога на дитину з тяжким захворюванням без встановлення інвалідності

Детальніше про допомогу: в яких випадках, в якому розмірі і на який період призначається, хто може отримати.

Подати заяву можна на порталі Дія — diia.gov.ua. У каталозі послуг потрібно спершу обрати розділ «Пенсії» — «Пільги та допомога», після чого натиснути «Допомога людині, яка доглядає за хворою дитиною», або ж одразу скористатися ось цим покликанням.

  • Натисніть кнопку «Подати заяву» та авторизуйтеся в зручний для вас спосіб. Наприклад, через BankID або Дія.Підпис;
  • вкажіть дані дитини, на яку призначається допомога;
  • вкажіть спосіб отримання виплати;
  • вкажіть дані про судове рішення щодо усиновлення, якщо таке є;
  • завантажте сканкопію довідки про захворювання дитини, видану ЛКК.

За потреби завантажте інші сканкопії (свідоцтва про народження дитини, рішення про усиновлення, рішення про влаштування дитини в прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, рішення про встановлення опіки тощо).

Перевірте сформовану заяву та підпишіть її електронним підписом або Дія.Підписом.

Інформація про усиновлення, опіку, прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, послугу патронату над дитиною

На Єдиній державній платформі про усиновлення і сімейні форми виховання — dity.gov.ua — можна знайти:

  • покрокові інструкції прийняття дитини в родину;
  • «Лінію турботи» для консультування з фахівцями;
  • онлайн-курси про усиновлення і особливості виховання дітей без батьківського піклування;
  • історії людей, які вже прийняли дітей;
  • добірку корисних ресурсів.

Докладніше про платформу — за покликанням.

Консультація служби у справах дітей про можливість створити прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім’ю, стати усиновлювачем або опікуном

Детальніше про консультацію для людей, які планують прийняти дитину в родину, читайте за посиланням.
Щоб отримати таку консультацію, подати заяву можна на порталі Дія — diia.gov.ua. У каталозі послуг потрібно спершу обрати розділ «Сім’я» — «Консультація з усиновлення дитини», або ж одразу перейти за покликанням.

  • Натисніть кнопку «Подати заяву» та авторизуйтеся в зручний для вас спосіб. Наприклад, через BankID або Дія.Підпис.
  • заповніть форму;
  • перевірте її та підпишіть електронним підписом.

Зверніть увагу: в назві послуги вказане усиновлення, проте консультація може стосуватися будь-якої форми виховання. Фахівці служби у справах дітей під час спілкування нададуть вичерпну інформацію про всі можливості прийняти дитину, які вас цікавлять.

Для низки послуг, як-от реєстрація кандидатом в усиновлювачі або подання заяви про створення дитячого будинку сімейного типу, алгоритм є однаковим на порталі Дія. Із ним можна ознайомитися нижче — після опису кожної з послуг.

Стати кандидатом в усиновлювачі

Ви можете одразу перейти за покликанням або ж обрати на порталі розділ «Сім’я» — «Усиновлення: реєстрація кандидатом».

Важливо: подружжя, яке вдвох бажає усиновити дитину, подає спільну заяву, підписану електронними підписами обох. Другий з подружжя отримає сповіщення на порталі Дія і на електронну пошту, вказану під час заповнення заяви.

Також зверніть увагу: подання заяви і пакета документів не означає автоматичне надання людині статусу кандидата в усиновлювачі. Взяття на облік кандидатів здійснюється на етапі після проходження обов’язкового навчання і отримання відповідної довідки. Детальніше про процедуру усиновлення читайте тут.

Створити прийомну сім’ю або дитячий будинок сімейного типу

Оберіть на порталі розділ «Сім’я» — «Прийомні батьки, батьки-вихователі: реєстрація кандидатом» або скористайтеся ось цим посиланням.
Важливо: подружжя подає спільну заяву, підписану електронними підписами обох. Другий з подружжя отримає сповіщення на порталі Дія і на електронну пошту, вказану під час заповнення заяви.
Дізнатися більше про прийомну сім’ю або дитячий будинок сімейного типу: процедури створення, оплата праці, виплати на дітей, пільги.

Стати другим з прийомних батьків або батьків-вихователів

Це потрібно для другого з подружжя у випадках, якщо прийомну сім’ю або дитячий будинок сімейного типу було створено однією людиною до моменту укладення шлюбу. Для цього на порталі треба натиснути на розділ «Сім’я» — «Стати другим з батьків-вихователів чи прийомних батьків» або скористатися ось цим покликанням.

Стати опікуном, піклувальником дитини

  • Щоб подати заяву, оберіть на порталі розділ «Сім’я» — «Опіка, піклування над дитиною: реєстрація кандидатом» або скористайтеся ось цим покликанням.

Дізнатися більше про опіку, піклування: процедури оформлення для родичів і не-родичів дитини, виплати на дитину.

Універсальний алгоритм на порталі Дія: 

  • Натисніть кнопку «Подати заяву» та авторизуйтеся в зручний для вас спосіб. Наприклад, через BankID або Дія.Підпис;
  • заповніть дані про шлюб (у разі наявності) та чоловіка / дружину, фактичну адресу проживання, а також про дитину, яку планується усиновити;
  • після перевірки даних у реєстрах, що займе до 15 хвилин, продовжіть заповнення заяви;
  • відомості з реєстрів підтягнуться автоматично. Якщо деяких бракує, до заяви потрібно додати фото або сканкопії документів. Зокрема, потрібно обов’язково завантажити копію висновку про стан здоров’я;
  • перевірте заяву та підпишіть її електронним підписом.

Допомога при усиновленні дитини

Щоб дізнатися про розмір та в які терміни потрібно оформити допомогу, дізнавайтеся за покликанням.

Щоб подати заяву на отримання допомоги, оберіть на порталі розділ «Сім’я» — «Допомога при усиновленні дитини» або просто перейдіть за покликанням.

  • Натисніть кнопку «Подати заяву» та авторизуйтеся в зручний для вас спосіб. Наприклад, через BankID або Дія.Підпис.
  • Вкажіть дані дитини або дітей, на яких має бути призначено допомогу.
  • Оберіть спосіб отримання допомоги.
  • Вкажіть дані про судове рішення про усиновлення.
  • Перевірте та підпишіть заяву електронним підписом або Дія.Підписом.

Довідково

Послуги на порталі Дія створені Міністерством цифрової трансформації України та Міністерством соціальної політики України у співпраці з «Проектом підтримки Дія», що впроваджується Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні за фінансової підтримки Швеції.

Національний тиждень безбар’єрності організований в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, ініційованої першою леді України Оленою Зеленською.

За інформацією Міністерства соціальної політики

Власна справа: 6 млрд грн інвестувала держава у розвиток малого бізнесу через гранти

На фото - текст "Грантова програма "Власна справа"Ще 414 українців стали переможцями восьмої хвилі програми «Власна справа». Вони отримають гранти на старт або розширення бізнесу на 99 млн грн. Загалом від старту програми її переможцями стали 25,5 тис. українців, які отримають гранти на понад 6 млрд грн. При цьому грантери вже сплатили до бюджету 7,4 млрд грн податків та зборів. Про це повідомила заступниця міністра економіки України Тетяна Бережна.

– Понад 25,5 тис. українців стали переможцями програми «Власна справа» від початку її дії та отримали гранти на старт або розвиток свого бізнесу. Кожен п’ятий грантер відкрив нову компанію, інші за грантової підтримки масштабують бізнес, нарощують обсяги виробництва, розширюють асортимент продукції та послуг, виходять на нові ринки. Загалом у розвиток малого бізнесу держава інвестувала через гранти за цією програмою вже 6 млрд грн. При цьому грантери сплатили до бюджету 7,4 млрд грн податків та зборів. Грантова підтримка підприємців – це також інвестиції в створення 47 тис. нових робочих місць для українців, — зазначила Тетяна Бережна.

Про отримувачів мікрогрантів

Серед отримувачів мікрогрантів восьмої хвилі 58% жінок, 33% чоловіків, 9% юридичних осіб. Понад 70% з них мають вищу освіту. Найбільше грантоотримувачів із Харківської (46), Львівської (46), Івано-Франківської (29), Вінницької (27), Київської (27) областей та міста Києва (25). Переважна більшість грантоотримувачів планують витратити кошти мікрогранту на придбання обладнання, необхідного для ведення бізнесу.

Найпопулярнішими сферами, в яких працюватимуть грантери восьмої хвилі, є:

  • оптова та роздрібна торгівля, ремонт автотранспортних засобів — 146 підприємців;
  • переробна промисловість — 49;
  • тимчасове розміщування й організація харчування – 49;
  • надання інших видів послуг – 42.
Довідково

Нагадаємо, за грантовою програмою «Власна справа» українці можуть отримати мікрогрант від 50 до 250 тис. грн на старт або розвиток бізнесу. Отримати мікрогрант може як діючий підприємець, так і людина без досвіду такої діяльності. Для отримання гранту понад 75 тис. грн обов’язковою умовою надання коштів є створення 1-2 робочих місць залежно від суми гранту. Українці віком до 25 років можуть отримати грант розміром до 150 тисяч гривень із зобов’язанням зареєструватись як ФОП, вимога створити робочі місця для них не обов’язкова. Підприємці восьми прифронтових регіонів можуть отримати грант до 500 тис. грн за умови створення 1-2 робочих місць залежно від суми гранту.

Кошти гранту можна витратити на придбання або лізинг обладнання, закупівлю сировини та матеріалів, оренду приміщення. Заявки на отримання гранту подаються через портал Дія разом з бізнес-планом. Адмініструє програму Державна служба зайнятості.

Інформацію щодо отримання гранту за програмою «Власна справа» можна знайти на сайті програми.

Грантова програма «Власна справа» є однією зі складових політики «Зроблено в Україні», спрямованої на підтримку розвитку українських виробників, збільшення виробництва продукції із високою доданою вартістю та стимулювання попиту на українські товари.

За інформацією Міністерства економіки України

В області оновлюють склад Ради із громадського здоров’я

На фото - лікар із стетоскопомЧеркаська ОВА оголошує прийом кандидатур до складу Координаційної ради з питань громадського здоров’я. Оновлення пов’язане з кадровими змінами та новими пропозиціями від установ і організацій.

До участі в оновленому складі можуть долучитися представники структурних підрозділів ОВА, місцевих органів влади, центру контролю та профілактики хвороб, а також громадських організацій, що працюють у сфері громадського здоров’я. Від кожної установи чи організації може бути делегований лише один представник.

Прийом кандидатур триватиме до 2 червня 2025 року. Інформацію потрібно надіслати на електронну пошту секретаря ради: hmrd-ck@ukr.net. У листі обов’язково вказати:
– прізвище, ім’я та по батькові кандидата,
– посаду,
– назву установи чи організації,
– контактний телефон та електронну адресу.

Нагадаємо, Координаційну раду було створено розпорядженням Черкаської ОВА від 20 травня 2024 року № 217 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2023 року № 1284.

Аграрії засіяли вже 94% ярих зернових та зернобобових культур від прогнозованих площ

На фото - комбайн із пшеницеюСтаном на 23 травня 2025 року аграрії всіх областей України засіяли 5,3 млн га ярих зернових та зернобобових культур. Це складає 94% від прогнозованих площ.

Наразі найбільша площа посівів припадає на кукурудзу – 3,76 млн га (93%), ячмінь – 743,6 тис. га (96%), ярої пшениці вже засіяно 215,3 тис. га (95%), гороху – 212 тис. га (98%), вівса – 158,4 тис. га (98%). Гречка засіяна на площі 49,7 тис. га (56%), просо – 43,9 тис. га (58%).

Регіони-лідери за темпами сівби
  • Полтавська область: 545,2 тис. га (пшениця – 4,5 тис. га, ячмінь – 69,1 тис. га, горох – 9,6 тис. га, овес – 3,1 тис. га, кукурудза – 452,8 тис. га);
  • Чернігівська область: 476,5 тис. га (пшениця – 12 тис. га, ячмінь – 13 тис. га, горох – 9,4 тис. га, овес – 23,5 тис. га, кукурудза – 406,7 тис. га);
  • Вінницька область: 393,8 тис. га (пшениця – 11,5 тис. га, ячмінь – 53 тис. га, горох – 7 тис. га, овес – 1,1 тис. га, кукурудза – 309,1 тис. га);
  • Сумська область: 385,8 тис. га (пшениця – 21,5 тис. га, ячмінь – 18,2 тис. га, горох – 5,8 тис. га, овес – 9,8 тис. га, кукурудза – 326,3 тис. га).
  • Черкаська область: 372,6 тис. га (пшениця – 2 тис. га, ячмінь – 30,2 тис. га, горох – 5 тис. га, овес – 0,8 тис. га, кукурудза – 331,1 тис. га).

Технічні культури засіяні на площі 6,8 млн га (85%). З них:

  • соняшнику – 4,35 млн га (86%). Лідер Дніпропетровщина – 668,4 тис. га;
  • сої – 2 млн га (84%);
  • цукрових буряків – 217,1 тис. га (99%). Лідер Вінниччина – 50,5 тис. га.

Аграрії завершили сівбу цукрових буряків.

Загалом у 2025 році заплановано засіяти близько 5,7 млн га ярих зернових та зернобобових культур, що відповідає рівню 2024 року. Головною особливістю нового сезону стане збільшення площ під ярою пшеницею до 227,5 тис. га. Такі зміни в структурі посівів відповідають стабільному попиту на пшеницю з боку переробних підприємств та експортерів.

За інформацією Міністерства аграрної політики та продовольства України

Діалог влади та бізнесу: компенсаційні програми і безбар’єрне працевлаштування

На фото - Олександр Турченяк та інші учасники онлайн-зустрічі в межах діяльності платформи “Діалог влади та бізнесу”

Компенсаційні програми для роботодавців та рекомендації щодо працевлаштування ветеранів війни, людей з інвалідністю. Такі питання обговорили на черговій зустрічі в межах діяльності платформи “Діалог влади та бізнесу”. Про це повідомляють у департаменті регіонального розвитку Черкаської ОВА.

Теми онлайн-зустрічі приурочили до Тижня безбар’єрності. Це вже 32-ий організований захід. Загалом до участі долучилося понад 2700 учасників.

Учасників детально ознайомили з методичними рекомендаціями для роботодавців щодо організації працевлаштування та розвитку трудових відносин з ветеранами війни.

Представниця Черкаського обласного центру зайнятості поінформувала присутніх про основні послуги для ветеранів та осіб з інвалідністю. А також про компенсаційні програми, якими можуть скористатися роботодавці. Додатково було презентовано гранти для започаткування та розвитку бізнесу в межах урядового проєкту єРобота.

Також учасників ознайомили з програмою фінансової підтримки “Ваучер для бізнесу”, яку спільно реалізують обласний департамент регіонального розвитку та установа “Черкаська агенція регіонального розвитку”,

На завершення зустрічі заступник начальника Черкаської ОВА Олександр Турченяк запросив усіх учасників активно долучатися до фінансових програм, що реалізуються в межах всеукраїнської платформи “Зроблено в Україні”.

Нагадаємо, комунікаційна платформа “Діалог влади та бізнесу” діє при Черкаській ОВА. Вона створена для постійного діалогу з підприємцями області. В її межах регулярно проходять онлайн- і офлайн-зустрічі на актуальні теми.

Прозорість і підзвітність: в області триває моніторинг публічних закупівель

На фото - логотим платформи ProzorroНа Черкащині відслідковують публічні закупівлі, що оголошені через систему Prozorro. Це здійснюють у межах діяльності робочої групи “Прозорість та підзвітність”.

Так, із 15 по 23 травня у статусі «подання» перебувають 96 тендерних пропозицій з очікуваною вартістю понад 200 тис. грн.

Найбільш вартісними пропозиціями за цей період стали капітальний ремонт фасаду навчального закладу, лісозаготівельні послуги, ремонти складного обладнання, протирадіаційного укриття тощо.

За цей період орган державного фінансового контролю розпочав моніторинг процедур щодо 2 закупівель.

Нагадаємо, в деталях ознайомитися з актуальними тендерами, оголошеними в регіоні, можна у спеціальному розділі на сайті Черкаської ОВА. Аналогічні розділи є на офіційних ресурсах районних військових адміністрацій.

Ігор Табурець про ситуацію в області на 23 травня

На фото - Ігор Табурець про ситуацію в області на 23 травня

Затяжні тривоги були на Черкащині з ночі. В області працювали сили та засоби ППО. Про це інформує начальник ОВА Ігор Табурець. 

У межах нашої території маємо 9 знешкоджених російських БпЛА.

– За попередніми даними, минулось без наслідків для інфраструктури, – зауважив очільник області. –  Травмованих теж немає.

Обстеження території триває. 

Офіційну інформацію читайте на наших ресурсах:

Як ветерани з інвалідністю можуть безкоштовно навчитися керувати авто

На фото - людина з інвалідністю та напис "Як ветеранам та ветеранкам з інвалідністю отримати відшкодування вартості навчання керування на спеціалізованих авто"Керування авто — це не лише про транспорт, а й про базову і важливу потребу, що допомагає підтримувати соціальні зв’язки й відчувати долученість. Для ветеранів й ветеранок, які повернулися з війни та отримали інвалідність, це можливість жити активно, бути незалежними та щоденно долати бар’єри.

Тому Мінветеранів компенсує вартість навчання керуванню на спеціально обладнаних авто в межах проєкту “Безбар’єрні школи”.

Що передбачає проєкт:

  • навчання та складання іспитів у доступних приміщеннях;
  • інклюзивна інфраструктура без бар’єрів;
  • індивідуальне або групове навчання в інклюзивному середовищі;
  • можливість дистанційного теоретичного навчання;
  • гнучкий графік занять;
  • адаптовані програми під потреби людей з інвалідністю.

Хто може скористатися програмою:

  • ветерани та ветеранки війни;
  • члени їхніх сімей;
  • члени родин загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України.

Де проходить навчання?

Згідно з інформацією МВС, на сьогодні діє 16 спеціалізованих автошкіл у 14 регіонах України, з них 7 — на базі навчальних закладів системи МВС.

Як подати заявку

Щоб безкоштовно пройти навчання, потрібно звернутися до місцевого підрозділу з питань ветеранської політики (наприклад, у районну адміністрацію) за місцем реєстрації або фактичного проживання. Подати заяву можна як у паперовій, так і в електронній формі.

До заяви необхідно додати:

  • копію паспорта громадянина України;
  • копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (або відмітку в паспорті про відмову від нього);
  • копію індивідуальної програми реабілітації;
  • копію посвідчення, що підтверджує відповідний статус, або інший документ, який це засвідчує;
  • копію свідоцтва про шлюб чи народження (для членів сімей);
  • медичну довідку щодо придатності до керування транспортом.

Після подання документів підрозділ укладає тристоронній договір між ветераном (або членом його сім’ї), автошколою та Мінветеранів. Вартість навчання повністю компенсується Міністерством.

З детальною інформацією про проєкт та умовами навчання можна ознайомитися за покликанням: https://driveability.mvs.gov.ua/

Навчання керуванню на спеціалізованих авто для ветеранів з інвалідністю здійснюється на виконання Стратегії ветеранської політики до 2030 року та в рамках флагманського проєкту “Безбар’єрні автошколи”, що реалізується МВС України у межах Національної стратегії безбарʼєрності, яка створена за ініціативи першої леді Олена Зеленська. Інформаційна кампанія здійснюється UNDP Ukraine / ПРООН в Україні у межах проєкту «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні» за фінансової підтримки Уряду Японії.

Національний тиждень безбар’єрності проходить у межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, розробленої за ініціативи Першої леді Олена Зеленська.

За інформацією Міністерства у справах ветеранів України

Доступ до послуг у кожному куточку — що таке мобільні ЦНАПи та цифрові валізи

На фото - ілюстрація із зображенням карти України та керма автівки

Державні послуги мають бути доступними кожному. Та не всі можуть дістатися до ЦНАПу: через вік, стан здоров’я, відстань, воєнні дії або інші обставини. Саме тому в Україні працюють мобільні ЦНАПи та цифрові валізи — щоб кожен українець міг отримати необхідні послуги незалежно від життєвих обставин.

Цифрові (мобільні) валізи — це портативні комплекти техніки, які працівники ЦНАПу беруть із собою, виїжджаючи до людини, яка потребує обслуговування за місцем перебування — вдома, у лікарні, соціальному закладі тощо. У комплекті: ноутбук, сканер, принтер, вебкамера, зчитувач паспортних карток, модем — фактично мініофіс у валізі.

Цифрові валізи мають обмежений перелік послуг, але покривають найнеобхідніші запити. Це послуга, яку громадяни можуть замовити за запитом без графіка та затвердженого маршруту.

Мобільні ЦНАПи — це спеціально обладнані автомобілі з працівниками Центру, які виїжджають у громади, де немає стаціонарного ЦНАПу або доступ до нього ускладнений. У таких машинах є все необхідне для оформлення документів, заяв і надання базових послуг. Мобільні ЦНАПи  мають затверджений графік виїздів для обслуговування громадян та маршрут, щоб громадяни могли планувати візит й отримати послугу. Графік виїздів оголошується завчасно та залежить від попиту на послуги.

Це особливо важливо для мешканців прифронтових і прикордонних регіонів, які часто не мають доступу до стаціонарних ЦНАПів. Мобільні ЦНАПи дають змогу швидко організувати надання послуг і підтримати людей.

Щоб замовити приїзд адміністратора з цифровою валізою, потрібно вам або вашим рідним чи знайомим зв’язатися із ЦНАПом у вашій громаді, щоб працівники проконсультували й допомогли організувати виїзд адміністратора. Послуга доступна окремим категоріям громадян, перелік яких визначає орган місцевого самоврядування.

На сьогодні в Україні працює 32 мобільні ЦНАПи та використовують 406 цифрових валіз. За І квартал 2025 року послугами таких мобільних сервісів скористалися 3 475 людей.

Мобільні ЦНАПи та валізи — це інструменти подолання бар’єрів, які ми впроваджуємо, щоб кожен українець мав рівний доступ до послуг незалежно від обставин та місця проживання.

Безбар’єрність — це коли ви можете скористатися послугами ЦНАП за будь-яких обставин.

За інформацією Міністерства цифрової трансформації України