«Будь другом. Собі теж»: в Україні стартувала інформкампанія про важливість дбайливого ставлення до ментального здоровʼя чоловіків

В Україні стартувала масштабна інформаційна кампанія, що має на меті подолати стигму навколо проблем ментального здоров’я чоловіків та заохотити їх звертатися по допомогу, коли вони цього потребують. Це стало частиною комунікаційної кампанії «Ти як?» Всеукраїнської програми ментального здоров’я – ініціативи першої леді Олени Зеленської.

В умовах повномасштабної війни українські чоловіки стикаються з численними психологічними викликами. Втрата близьких, розлука з родинами, постійний стрес – усе це створює тягар, з яким може бути складно впоратися самотужки. 

Проте з дитинства хлопчиків нерідко обмежують у прояві емоцій, формуючи стереотипи на кшталт «чоловіки не плачуть», які є руйнівними для ментального здоров’я. Через ці установки у старшому віці хлопці та чоловіки уже самі забороняють собі природні реакції на стрес та переживання, аби зберегти образ сильного та безстрашного в очах суспільства. 

Кампанія «Будь другом. Собі теж» звертається до чоловіків із закликом осмислити власне ставлення до ментального здоров’я крізь призму чоловічої дружби. Адже часто чоловіки готові зробити для друзів значно більше, ніж для себе самих. То ж заклик кампанії — бути другом і собі самому, а отже звикати піклуватися і про себе також. 

Це звернення і до ширшої аудиторії, адже кампанія покликана зруйнувати негативні стереотипи, які досі існують у суспільстві. Заклик «Будь другом. Собі теж» не нав’язує прямої дії, але запрошує до рефлексії, спонукаючи українців задуматися та переглянути свої погляди на проблеми ментального здоров’я і поділитися цими роздумами зі своїм оточенням та з друзями. 

Кампанія впроваджується в партнерстві з Координаційним центром з психічного здоров’я Кабінету Міністрів України та Міністерством внутрішніх справ України за підтримки Фонду «Партнерство за сильну Україну».

Роль ветерана виконує воїн російсько-української війни, ведучий телеканалу ICTV2 Олександр Швачка. Він на власному досвіді відчув важливість підтримки для військових, і своєю участю у кампанії прагне заохотити чоловіків більше дбати про власне ментальне здоров’я та звертатися по допомогу.

У межах кампанії запланована низка активностей, зокрема кампанія у соціальних мережах, розміщення зовнішньої реклами та соціальної реклами на радіо та телебаченні. Крім того, в середині вересня на залізничному вокзалі у Києві відкриється фотовиставка, що розповість історії підтримки та взаємодопомоги, закликаючи відвідувачів замислитися про важливість турботи про себе та своїх близьких.

 

Стрічка новин