Бронювання працівників знову стало доступним через Дію: нові правила та умови
Після завершення аудиту щодо визначення підприємств, установ і організацій критично важливими Уряд відновлює можливість онлайн-бронювання працівників на порталі Дія.
Усі заявки оброблятимуться через Дію, що усуне бюрократичні затримки й людський фактор. Більше жодних паперових наказів про бронювання. Це забезпечить прозорість, швидкість і справедливість процесу.
Основні нововведення:
Бронювання тільки через Дію: відтепер усі заявки будуть подаватися онлайн. Паперові накази замінено електронною системою, що мінімізує бюрократію.
Нові обов’язкові критерії:
- Середня заробітна плата на приватному підприємстві має бути не менше 20 тис. грн.
- Відсутність податкової заборгованості та заборгованості по ЄСВ.
Терміни підтвердження критичності підприємства:
- До 28 лютого 2025 року підприємства повинні підтвердити свій статус критичних.
Спрощений механізм перевірки зарплат у працівників критичних підприємств, яких бронюють:
- Якщо підприємство з 1 грудня хоче забронювати нового чи вже працюючого фахівця — керівник під час подання списку на бронювання на порталі Дія має декларативно підтвердити, що нарахована зарплата працівника до сплати всіх податків буде не менше 20 тис. грн. Це дозволить бізнесу бронювати новоприйнятих працівників відразу, якщо він відповідає вимогам щодо рівня зарплати.*
* крім державних і комунальних підприємств, а також резидентів Дія.City.
Хто має право на бронювання працівників?
Бронювати військовозобов’язаних працівників можуть підприємства, які належать до однієї з таких категорій:
- Органи державної влади або місцевого самоврядування — для забезпечення функціонування державного управління.
- Компанії з державними контрактами в оборонній сфері — наприклад, постачання техніки чи інших ресурсів.
- Критично важливі підприємства для економіки чи життєдіяльності населення — це може бути енергетика, комунальні послуги, продовольча промисловість тощо.
Як отримати статус критично важливого підприємства?
Необхідно відповідати 3-м критеріям:
Обов’язкові критерії для бізнесу:
-
Середня зарплата на підприємстві — не менше 20 тис. грн.
-
Відсутність податкової заборгованості та ЄСВ.
Додаткові критерії, потрібно вибрати мінімум один:
- Сплата податків і зборів понад 1,5 млн євро за рік (еквівалент у гривнях за курсом НБУ).
- Валютні надходження понад 32 млн євро на рік, крім позик і кредитів.
- Стратегічне значення для держави (визначено в переліку стратегічних об’єктів).
- Важливе значення для певної галузі економіки або потреб територіальної громади.
- Рівень середньої заробітної плати не нижчий за середній по регіону за IV квартал 2021 року для комунальних підприємств.
- Статус резидента Дія.City.
Процедура отримання статусу критично важливого підприємства:
-
Визначте профільний орган, залежно від обраного вами третього критерію.
Наприклад: Працюєте в енергетиці? До Міненерго. Займаєтесь сільським господарством? До Мінагро. Ви є резидентом Дія.City — до Мінцифри. Сплачуєте понад 1,5 млн євро податків за рік, 32+ млн євро надходжень або важливі для національної економіки — до Мінекономіки.
-
Ознайомтеся з критеріями, встановленими органом.
-
Підготуйте документи:
-
Фінансові звіти, довідки про зарплати, відсутність податкової заборгованості.
-
-
Подайте заявку до відповідного міністерства або адміністрації.
-
Очікуйте рішення (термін — 10 робочих днів)
-
Отримайте офіційне підтвердження.
Наприклад: третім критерієм ви обрали резидентство Дія.City — відтак ваш профільний орган Міністерство цифрової трансформації. Керівник підприємства має зробити подання, до якого додається копія наказу про набуття резидентства Дія.City, податкова звітність + ЄСВ, довідка про заробітну плату. Документи, підписані КЕПом або написані «від руки» та відскановані подаються на офіційну пошту Мінцифри.
Важливо: підприємства, які ще не оновили, але вже мають статус критично важливих, зможуть забронювати працівників — це бронювання буде чинним до 28 лютого 2025 року та не довше, ніж строк дії критичності. Після оновлення критичності за новими обов’язковими критеріями підприємства зможуть бронювати працівників до 12 місяців, як і раніше.
Як забронювати працівника через Дію?
- Зайдіть у кабінет громадянина на порталі Дія (авторизація через електронний підпис).
- Виберіть опцію Подати заяву.
- Вкажіть дані працівників для бронювання.
- Підтвердьте заробітну плату працівника, якого бронюєте.
- Перевірте заяву та підпишіть її (підпис має поставити керівник підприємства або підписант).
- Очікуйте результату:
- Заява обробляється протягом трьох днів.
- Повідомлення надходить на електронну пошту та в особистий кабінет, успішне бронювання буде відображатись у Резерв+ працівника.
Важливо: заборонено бронювати працівників без військово-облікових документів, що перебувають у розшуку, та тих, хто не актуалізував дані. У бронюванні може бути відмовлено після перевірки.
Хто може бути заброньований:
Категорії працівників, які підлягають бронюванню за новим порядком, та обсяг бронювання залежно від органів влади чи підприємств (установ та організацій) визначено у пунктах 5-13 постанови 1332.
Військовозобов’язані, які обов’язково підлягають бронюванню, працюють на таких посадах або в таких сферах:
Посади категорії «А»:
- Керівники обласних, районних адміністрацій (включаючи військові адміністрації).
- Мери, голови обласних, районних, сільських і селищних рад.
Критично важливі підприємства:
- Бенефіціарні власники, які не є працівниками.
- Члени наглядових рад стратегічних підприємств (активи понад 200 млн грн) та економічно важливих компаній (активи понад 2 млрд грн або дохід більше 1,5 млрд грн на рік).
Міжнародні та спортивні сфери:
- Працівники установ ООН, міжнародних організацій, українських представництв, які мають офіційний статус.
- Члени штатних збірних команд з олімпійських і неолімпійських видів спорту.
Паливно-енергетичний комплекс:
- Працівники та підрядники, залучені до безперебійної роботи енергосистеми та газотранспортної системи.
Технічні спеціалісти:
- Працівники аварійно-відновлювальних бригад операторів мобільного зв’язку та інтернету.
Фахівці у сфері протезно-ортопедичного виробництва.
Для інших категорій працівників бронюється 50% військовозобов’язаних:
Органи влади та місцеве самоврядування:
Посади категорій «Б» і «В».
- Працівники інших державних органів (поліція, НАБУ, ДБР, прокуратура, ДСНС, БЕБ).
Критично важливі підприємства:
- Працівники, які виконують ключові функції.
Міжнародні проекти та гуманітарна діяльність:
- Виконавці проектів міжнародної технічної допомоги.
- Працівники Червоного Хреста та інших українських гуманітарних організацій.
Іноземні компанії та медіа:
- Посади у представництвах міжнародних компаній (для медіа: до 15 осіб — 100%, понад 15 — 50%).
Міністерство оборони може ухвалити рішення про збільшення кількості працівників, які підлягають бронюванню, якщо це необхідно для забезпечення функціонування важливих сфер.
Ці правила дозволяють збалансувати потреби оборони країни з необхідністю підтримки критичних секторів економіки та управління.
Послуга реалізується Міністерством цифрової трансформації спільно з Міністерством економіки та Міністерством оборони за сприяння проекту «Підтримка цифрової трансформації», що фінансується USAID і UK Dev. Партнер проекту — Фонд Східна Європа.
За інформацією Урядового порталу
-
11:46В обласному центрі триває ліквідація наслідків нічних ворожих атак
У Черкасах ліквідують наслідки дронових атак. Вибуховою хвилею тут пошкоджено, зокрема, житлову інфраструктуру: багатоповерхівку та кілька приватних будинків. Про це повідомляє начальник ОВА Ігор Табурець. …
11:46 -
07:30Ігор Табурець про ситуацію в області на ранок 25 січня (ОНОВЛЕНО)
Цієї ночі ворог атакував Черкащину ударними дронами. Про це інформує начальник Черкаської ОВА Ігор Табурець. - Під прицілом була критична інфраструктура, - зауважив він. -…
07:30 -
16:36Нова система оцінювання: експертні команди розглянули понад 14 тисяч справ
Впровадження нової системи експертних команд оцінювання повсякденного функціонування стало важливим кроком у створенні прозорої та людиноорієнтованої моделі оцінювання функціонування людей. Вона спрямована на мінімізацію бюрократії…
16:36 -
15:44Ігор Табурець про сесію обласної ради (ПРЯМА МОВА)
Сесія обласної ради. З емоціями і не завжди конструктивом, усе ж засідання нарешті відбулось. Передовсім дякую депутатам за кожне виважене «рішення ухвалено». Зокрема, за програми,…
15:44 -
14:32Три нових договори міжмуніципального співробітництва уклали на Черкащині
Територіальні громади області продовжують налагоджувати міжмуніципальне співробітництво. З початку року ще три нових співробітництва започаткували на Черкащині між громадами. Про це інформують у департаменті регіонального…
14:32 -
14:01Власна справа: 15 000 українців зможуть взяти гранти на розвиток свого бізнесу у 2025 році
Ще 93 українці стали переможцями програми «Власна Cправа» за підсумками двадцять шостої, фінальної у 2024 році, хвилі. Вони отримають гранти на старт або розширення бізнесу…
14:01 -
13:28Підприємці отримали 43 298 кредитів на 138,4 млрд грн гарантованих державою на портфельній основі, з них у 2024 – 10 323 кредити на 35,5 млрд грн
У межах підтримки мікро, малого та середнього бізнесу в Україні з початку використання інструменту державних гарантій на портфельній основі з грудня 2020 року видано 43 298…
13:28 -
13:08Незабаром у Дії з’являться нові електронні послуги для ветеранів та родин загиблих
Відсьогодні Міністерство у справах ветеранів України спільно з Міністерством цифрової трансформації України розпочали бета-тестування електронної послуги з отримання через Портал Дія статусів: особи з інвалідністю…
13:08 -
13:01“Зимова єПідтримка” через Укрпошту: хто може подати заявку на допомогу до кінця лютого 2025 року
Уряд вніс зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2024 р. № 952, розширивши список категорій громадян, які можуть отримати допомогу від держави…
13:01 -
10:58Діалог влади та бізнесу: легалізація праці та електронні послуги
Регіональна платформа “Діалог влади та бізнесу” продовжує роботу в Черкаській ОВА. Цього разу основними темами обговорення стали легалізація зайнятості та можливості електронних сервісів Пенсійного фонду…
10:58 -
10:27На Черкащині презентували маршрути послуг ментального здоров’я
Єдина екосистема – доступні послуги. У 7 пілотних територіальних громадах Черкащини представили «Маршрути послуг з ментального здоров’я у громаді». Такий інструмент з наближення послуг ментального…
10:27 -
10:16Прозорість і підзвітність: моніторинг публічних закупівель триває в області
Публічні закупівлі, оголошені через систему Prozorro, моніторять на Черкащині. Проводять цю роботу в межах діяльності робочої групи “Прозорість та підзвітність”. Так, з 17 січня по…
10:16