Голова НСЗУ розповіла про моніторинги в медзакладах Черкащини 

У закладах охорони здоров’я області розпочато моніторинги роботи за Програмою медичних гарантій. Проводить їх Національна служба здоров’я України. Про це повідомила голова НСЗУ Наталія Гусак на брифінгу в обласній військовій адміністрації.

Як вона пояснила, загалом служба  здійснює два види моніторингів: автоматичний і фактичний. Перший проводять постійно. Він передбачає дистанційний аналіз медичних записів в електронній системі охорони здоров’я. Це дозволяє виявити ймовірні порушення.

– Саме виявлення таких фактів, а також наявність скарг від пацієнтів є передумовою проведення фактичного моніторингу, – пояснила Наталія Гусак. –  Під час нього здійснюються візити до закладів, аналізується документація. Нині такий моніторинг фахівці проводять у двох медзакладах  Черкащини. 

За результатами автоматичного моніторингу у Черкаській області НСЗУ виявила порушення в одному медичному закладі – Черкаському пологовому будинку. До цього закладу є зауваження до обґрунтованості та доцільності перебування вагітних упродовж однієї доби за пакетом «Стаціонарна допомога дорослим і дітям без проведення хірургічних операцій». За перший квартал 2024 року виявлено 84 електронні медичні записи, що свідчать про таку практику.

Водночас автоматичний моніторинг Чорнобаївської багатопрофільної лікарні показав, що  в медзакладі дотримуються правильного маршруту пацієнтки під час надання допомоги при передчасних пологах до 34 тижнів.

Також два медичні заклади з області потрапили до списку документального моніторингу – Чорнобаївська багатопрофільна лікарня за пакетом «Медична допомога при пологах» і Третя черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги за пакетом «Медична допомога при гострому інфаркті міокарда». 

– Служба буде вживати відповідних заходів при виявленні порушень, – наголосила Наталія Гусак. – Щоб уникнути цього, надавачам важливо дотримуватися прописаних у договорі з НСЗУ вимог. Ми не можемо платити за послуги, що фактично не надаються. Медзакладам, в яких виявлять порушення, будуть перераховувати виплати, кошти повертатимуться в бюджет. Це стосується і послуг, що надаються неякісно або не в повному обсязі. Якщо заклад не надає безпечну, повноцінну і безоплатну медичну допомогу пацієнтам, договір із ним розірвуть.

Працівники служби також прослідковують на постійній основі роботу обладнання, придбаного за державні кошти. Зокрема, йдеться про цілодобовий доступ до нього, можливість оперативно здійснити лабораторну діагностику.

– Пацієнт має лікуватися там, де справді зможе отримати повну медичну допомогу, – зауважила Наталія Гусак. –  Для НСЗУ це принципова позиція. Водночас у нас спільна відповідальність за використання коштів.  Тому слід це робити максимально ефективно.  Ще один незмінний пріоритет роботи – пряма  та чесна комунікація між усіма зацікавленими сторонами. Вона – запорука успішної роботи.

Звернутися із пропозиціями та скаргами до Національної  служби здоров’я України можна, зокрема, за номером контакт-центру 16-77 або надіславши лист на електронну адресу:  info@nszu.gov.ua

Докладніше у відео: 

Стрічка новин