Інтернет і послуги онлайн для кожного: як цифровізація долає корупцію

У сучасному світі інтернет став одним із ключових інструментів боротьби з корупцією. Доступ громадян до цифрових послуг та відкритих даних робить державу більш підзвітною, а бюрократичні процедури — простішими й швидшими. Україна активно впроваджує цифрові технології, завдяки чому кожен може контролювати дії влади, отримувати послуги онлайн та уникати корупційних ризиків. 

Стабільний інтернет = доступ до цифрових послуг 

Зі стабільним інтернетом громадянин замовляє в Дії посвідку тимчасового перебування, подає запит на компенсацію за зруйноване житло чи оформлює соціальні виплати самостійно — з будь-якої точки України. Це не просто про зручність, а про рівний доступ до державних сервісів для всіх. 

Результат — електронними державними послугами можна користуватися всюди, навіть удома. Застосунком Дія користуються вже 22+ млн громадян — це кожен другий мешканець України.

Прозорість і відкритість — ключ до подолання корупції

Коли дані про держзакупівлі, витрати бюджету та рішення влади перебувають у відкритому доступі, корупційні схеми стають значно складнішими. Упровадження WiFi в укриттях і державних органах, цифровізація освіти та розвиток інтернет-інфраструктури забезпечують доступ до правдивої інформації навіть у складних умовах.

Розширення 4G-покриття

У 2020 році за підтримки Мінцифри мобільні оператори змогли запустити 4G в Україні на нових частотах, що дало змогу збільшити зону покриття звʼязком, зменшити цифровий розрив у сільській місцевості та забезпечити якісний мобільний інтернет на автошляхах. Завдяки цим змінам з 2020 року в 9 100 населених пунктах уперше з’явився доступ до 4G, серед них 809 населених пунктів — у 2024 році.

Інтернет-субвенція для віддалених регіонів

У 2021 році Мінцифра запустила проєкт інтернет-субвенції: 1 мільйон українців і 7 700+ соціальних закладів уперше отримали доступ до фіксованого інтернету в 3 300 населених пунктах. У межах проєкту Прикордонні ШСД у 2023 році 200 населених пунктів Сумської, Чернігівської, Харківської та Вінницької областей забезпечили інтернетом, зокрема, використовуючи термінали Starlink.

Зв’язок під час війни

З початку повномасштабного вторгнення Мінцифра активно співпрацює з міжнародними партнерами над покращенням зв’язку в регіонах:

  • 47 000+ терміналів Starlink забезпечують зв’язок у прифронтових областях;
  • понад 5 000 закладів освіти отримали швидкісний інтернет у межах проєкту «WiFi в укриттях»;
  • 4,2+ мільйона українців залишаються на зв’язку упродовж 72 годин під час блекаутів завдяки технології PON. Її Мінцифра популяризує з перших блекаутів у 2022 році, і сьогодні Україна посідає перше місце в рейтингу сталості мереж від Digital Quality of Life Index. Завдяки сталому інтернету більшість абонентів залишається на зв’язку та може користуватись послугами під час знеструмлень.

Швидкість інтернету в Україні із 2019 року також зросла: фіксованого — із 49,9 до 83,8 Мбіт/с, мобільного — із 21,4 до 27,8 Мбіт/с. Уявіть, що вам потрібно отримати витяг із реєстру чи подати заявку на субсидію через Дію. Завдяки високій швидкості інтернету це триває лічені секунди, а не години в довгих чергах. 

Кожен новий під’єднаний до мережі населений пункт — це можливість для мільйонів українців контролювати владу та отримувати послуги прозоро. Робимо Україну найзручнішою відкритою цифровою державою для громадян.

За інформацією Міністерства цифрової трансформації України

Стрічка новин