Протягом І півріччя 2015 року в облдержадміністрації розглянуто 951 звернення громадян, що на 40, або 4,04 відсотка менше, ніж у І півріччі 2014 року.
Конституційним правом на звернення скористалися 7075 громадян, що на 2935, або на 70,9 відсотка більше, ніж у І півріччі 2014 року.
Збільшилася кількість звернень громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації з 18 регіонів зокрема, з міст: Умані (на 73,07 %), Золотоноші (на 18,75 %), Канева (на 4,00%), з Тальнівського (на 150,00 %), Христинівського (на 141,66 %), Смілянського (на 100,00 %), Кам’янського (на 92,85 %), Лисянського (на 66,66 %), Канівського (на 50,00 %), Городищенського (на 46,15 %), Чигиринського (на 34,28 %), Драбівського (на 33,33 %), Корсунь-Шевченківського (на 33,33 %), Жашківського (на 24,00 %), Маньківському (на 22,22 %), Шполянського (на 13,04 %), Уманського (на 11,76), Черкаського (на 9,25 %) районів.
Відбулось зменшення кількість звернень жителів 5 регіонів, а саме: м. Сміла (- 37,52 %), м. Черкаси (-30,49 %), Монастирищенського (-31,25 %), Звенигородського (-29,17 %), Катеринопільського (-15,39 %) районів.
Порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість звернень від жителів м. Ватутіне (7), та Чорнобаївського (21) району залишилася сталою.
Протягом січня – червня 2015 року найбільше розглянуто звернень жителів міст Черкаси – 317 (33,33 % від загальної кількості звернень громадян), Умані – 45 (4,73 %), Черкаського – 59 (6,2 %), Чигиринського – 47 (4,9 %) районів.
Із загальної кількості звернень 748 (78,65 %) вирішено по суті.
В облдержадміністрації приділяється особлива увага організації особистих прийомів громадян, під час яких протягом І півріччя цього року розглянуто 145 звернень, що на 50, або на 52,63 відсотка більше, ніж у І півріччі минулого року.
Питання, з якими жителі області звертаються до голови облдержадміністрації, це виділення земельних ділянок для ведення сільського господарства або житлового будівництва, ремонт автомобільних доріг у населених пунктах області, надання матеріальної допомоги та допомоги у лікуванні тощо. Найбільш складні питання залишаються на контролі в облдержадміністрації до остаточного позитивного їх вирішення.
Щоденно з 9.00 до 18.00 громадяни мають можливість отримати необхідну допомогу і консультації у приймальні громадян облдержадміністрації.
Упродовж січня – червня 2015 року з центральних органів виконавчої влади на розгляд до облдержадміністрації надійшло 365 звернень, що на 121, або 49,6 відсотка більше, ніж у І півріччі 2014 року. Їх питома вага становить 38,4 відсоток.
І півріччя | 2011 року | 2012 року | 2013 року | 2014 року | 2015 року |
Загальна кількість звернень з ЦОВ | 709 | 624 | 475 | 244 | 365 |
Питома вагавід загальної кількості | 37,65 | 35,43 | 39,98 | 24,65 | 23,45 |
Зросла кількість звернень громадян, надісланих на розгляд до обласної державної адміністрації центральними органами влади за січень – червень 2015 року, у порівнянні з відповідним періодом минулого року, від жителів міст Канева (на 225,0 %), Ватутіне (на 200 %), Черкас (на 67,35 %), Умані (на 33,3 %), Канівського (на 166,6 %), Чигиринського (на 155,55 %), Жашківського, (на 150.00%), Черкаського (на 128,57 %), Тальнівського (на 100 %), Смілянського (на 95,00 %), Монастирищенського (на 75,00 %), Христинівського (на 66,6 %), Маньківського (50,00 %), Кам’янського (42,85 %), Городищенського (на 40,00 %), Лисянського (33,3 %) районів.
Зменшилася кількість звернень до оганів влади вищого рівня від жителів м. Сміла (-4,2 %), Золотоніського (-50,00 %), Драбівського (-25,0 %), Уманського (-25,0 %) Катеринопільського (-20,00 %), Звенигородського (-18,2 %) районів.
Показники надходження звернень громадян за І півріччя 2015 року у порівнянні з показниками чотирьох останніх років до Адміністрації Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів
І півріччя | 2011 року | 2012 року | 2013 року | 2014 року | 2015 року |
АПУ | 504 | 369 | 293 | 129 | 174 |
КМУ | 152 | 158 | 104 | 66 | 98 |
ВРУ | 53 | 44 | 37 | 25 | 32 |
Кількість звернень, надісланих на розгляд до облдержадміністрації з Адміністрації Президента України, збільшилася на 34,88 відсотка, з Кабінету Міністрів України – на 44,1 відсотка.
Протягом січня – червня 2015 року найбільше розглянуто звернень, що надійшли з центральних органів влади, від жителів м. Черкас – 82 (22,46 % від загальної кількості зазначених звернень громадян).
Найбільш поширені питання, з якими звертаються жителі області до Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України – це питання соціального захисту (29,31% від кількості усіх звернень до Адміністрації Президента України та 19,38 % – від кількості звернень до Кабінету Міністрів України).
На другому місці за кількістю звернень громадян до центральних органів влади питання аграрної політики та земельних відносин (16,66% від загальної кількості звернень до Адміністрації Президента України та 16,32 % від кількості звернень до Кабінету Міністрів України). Найбільш актуальні питання цієї тематики – оформлення права власності або договорів оренди на земельні ділянки, сприяння у вирішенні земельних конфліктів, перерозподіл земель державної форми власності.
Звертались за допомогою у вирішенні цих проблем до Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України жителі Жашківського, Чигиринського, Чорнобаївського, Кам’янського, районів та міста Черкаси.
Підвищення тарифів на оплату житлово-комунальних послуг, незадоволення якістю цих послуг стали приводом для звернень до Адміністрації Президента України і Кабінету Міністрів України (10,3 % та 8,16 % відповідно) жителів міст Черкаси, Сміла, Золотоноша, Ватутіне, Умань.
Аварійний стан будинку за адресою: м. Катеринопіль, вул. Петровського, 19, змусив його мешканців звернутись за допомогою одночасно до Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України.
Жителі Звенигородського, Черкаського, Катеринопільського районів та міста Сміла зверталися до Адміністрації Президента України і Кабінету Міністрів України за сприянням у ремонті доріг, покращенні міжміського та приміського автобусного сполучення.
Значна частина звернень громадян до Адміністрації Президента України (16,09 % від їх загальної кількості) – це звернення з житлових питань. Найбільше їх надійшло (11 із 28) від жителів м. Черкас.
З питань забезпечення законності та правопорядку, кадрової політики в органах виконавчої влади області найбільше зверталися до Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України жителі Чорнобаївського, Шполянського, Чигиринського районів, міст Черкаси та Канів.
Протягом звітнього періоду на контролі в Кабінеті Міністрів України перебуває колективне звернення (736 осіб) про незгоду жителів сіл Чигиринського та Кам’янського районів із проектом створення Національного парку «Холодний Яр».
Упродовж січня – червня 2015 року в облдержадміністрації розглянуто 158 звернень від найменш соціально захищених категорій громадян, що становить 16,61 % від загальної кількості звернень громадян.
За І півріччя 2015 року в облдержадміністрації розглянуто 22 звернення інвалідів війни, що на 13 менше, ніж у аналогічному періоді 2014 року.
Із загальної кількості звернень до облдержадміністрації 152 були колективними, що на 34, або 28,8 відсотка більше, ніж у І півріччі 2014 року. Усі вони розглянуті у визначений чинним законодавством термін, заявникам надані відповіді.
У зверненнях громадян, розглянутих у січні-червні 2015 року в облдержадміністрації, порушено 1 233 питання, що на 1,36 % менше, ніж за аналогічний період 2014 року.
Найбільше звернень громадян, як і у попередні періоди, надійшло з питань соціального захисту – 288, або 23,35 % від загальної кількості. Максимальна кількість звернень такого змісту надійшла від жителів м. Черкаси (126 або 43,75 % від загальної кількості цих питань), м. Сміли (18, або 6,25 %), Христинівського (13, або 4,51 %), Шполянського (13, або 4,51 %) районів.
На другому місці за кількістю звернень перебували питання аграрної політики і земельних відносин – 177, або 14,35 % від загальної кількості звернень.
Найбільше звернень такого змісту надійшло від жителів м. Черкаси (22, або 12,42 %) та Жашківського району (14, або 7,90 %).
На третьому місці – питання житлово-комунального господарства, 106, або 8,92 % від загальної кількості звернень.
Найбільше звернень такого змісту надійшло від жителів міст Черкаси (52 або 49,05 %) та Умані ( 10 або 9,43 %).
Відповідно до вимог чинного законодавства України, Черкаською обласною державною адміністрацією проводиться необхідна робота щодо об’єктивного, всебічного і вчасного розгляду звернень громадян та забезпечення реалізації їх конституційних прав на звернення.