Силі – місце. Черкащину брендували
Новий образ, сильний емоційний «посил», сучасні меседжі, якісна візуалізація – рік тому в області розпочали роботу над брендом та айдентикою Черкащини. Залучали експертів та знавців з усієї України. Нині ж презентували результати роботи. Місце обрали для цього також «сильне» – Дикий Хутір, що на Чигиринщині.
Ініціювали роботу в обласному Департаменті регіонального розвитку. Тут взяли за мету оновити «ім’я» області, вирізнити її з-поміж інших. Задля цього зверталися до експертів у цій галузі, проводили чисельні обговорення, круглі столи, залучали громаду Черкащини. Остання, між іншим, обирала слоган, який взяли за основу для розробки бренду та графічної символіки. Ним став меседж «Черкащина – місце сили». Його обрали черкасці з понад 230 запропонованих слоганів.
– Сучасний світ розвивається дуже швидко, тож, коли ми говоримо про успіх та економічну чи культурну спроможність, однозначно, що ми маємо усвідомлювати свої переваги, – твердить очільник області Роман Боднар. – Кожен регіон має свої особливості і в цьому полягає сила – в унікальності. Складний процес розробки брендингу дає усвідомлення ідентичності. Айдентика ж дає відчуття корпоративної єдності, розуміння того, що люди, які проживають на конкретній території, мають свої територіальні «фішки».
Бренд – це емоційне спілкування з потенційними інвесторами, туристами, людьми з інших регіонів, додає голова ОДА. До роботи над ним залучали різні категорії людей, що дозволяє вважати, що процес відбувся інклюзивно і є легітимним.
– Світ дуже складний, розвивається напрочуд швидко, тож відчуття свого місця у світі, культурі – має надзвичайне значення, – зауважує Роман Боднар. – Українська нація збереглася попри всі складнощі. Більше 300 років різні імперії намагалися розмити нашу культуру, ідентичність, мову, еліти. Попри все українська нація вистояла і на цьому маємо акцентувати. Велика кількість людей схильна до самокритичності та «самоїдства». «Ми не такі, ми не успішні». Ні, ні і ще раз ні! Ми розвиваємося, зберігаємо культуру, українську душу, яка постійно намагається досягти гармонії в усьому: господарстві, спілкуванні, душі. Це прагнення пройшло через століття. І в цьому наша сила!
Краще побачити один раз, ніж почути сто разів, адже символи – об’єднують. Візуалізували історію, культуру та самобутність Черкащини директор студії дизайну «White Studio Design» Олег Білий та керівник креативного бюро «Dmytro Bulanov creative büro» Дмитро Буланов. Олег Білий розробив бренди Чорнобиля, Калуша, Дрогобича, Борислава, Кам’янки-Бузької та Рахівського району. Дмитро Буланов працював над брендами міст Запоріжжя та Генічеськ.
– Те, що ми створили – це верх айсбергу, – відзначає Дмитро Буланов. – Це своєрідна «упаковка» бренду. Відчуття, що Черкащина – місце сили, стало для нас самих відкриттям. Ми не з Черкащини і для нас було важливо зануритися в атмосферу, подорожувати, спілкуватися з черкасцями. Нам важливо, аби цю айдентику прийняли сучасні люди, але щоб водночас вона втілювала величну та непросту історію Черкаського краю. Бо це не тільки про розваги та веселощі, а й історія, хоч місцями й сумна, але напрочуд героїчна. З брендингу та айдентики лише все починається. Завдяки інструменту, який ми створили разом з великою командою, кожен зможе поширювати історію, красу Черкащини на весь світ, привертаючи таким чином увагу до регіону, щоби усі відчули всю силу Черкащини.
Працюючи над візуалізацією, дизайнери опрацювали чимало символів, якими багата область. Узагальнюючи, хотіли показати не лише силу, а й волю, легкість, каже Олег Білий.
– Дякую за довіру та можливість попрацювати на Черкащині, з Черкащиною, – додає він. – Тут я відчув себе ще більше українцем. Сам логотип – це своєрідні двері до цілої зали з історіями, заголовна літера до історії регіону. Айдентика ж – це обкладинка книги з історією. Текстом є люди, їхні історії, які ми всі разом продовжуємо писати.
Бренд є складовою маркетингової стратегії розвитку туризму. Її також розробила команда під кураторством керівника ТІЦ м. Дрогобич, фахівця Агенції туристичних ініціатив Ігоря Чави.
– Працюючи над стратегією, аналізували можливості, актив, те, що є присутнє в конкретній області, – пояснює фахівець. – Наша робота розпочалася з туристичного аудиту регіону. Побачили інфраструктуру, можливості для візитів, поспілкувалися з активом на місцях. Оскільки можна мати найкращі візуальні комунікації, але якщо ти не маєш зацікавлених людей, то немає змісту рухатися далі. Завдання стратегії – донести до кожного мешканця області, що вони самі є брендом. Будь-хто, хто до неї буде звертатися, хай то будуть черкасці, інвестори, мають чітко розуміти, що відбувається в області, яка кінцева мета та для чого це все робиться. А це робиться для розвитку туризму, наповнити контентом цікавих місць, підняття їхньої «планки».
Більше фото дивіться у фотоальбомі. Фото Петра Забіли та пресслужби ОДА.
Про створення візуалу дивіться у презентації.
Брендинг – це якісно новий і потужний канал комунікації області з потенційними інвесторами та стейкхолдерами. Як технологія, він допомагає виявити сильні сторони регіону та підсилити їх, об’єднати історичну спадщину, урбаністику, екологію та культуру. Це – довготривалий процес формування вражень про територію у свідомості потенційного туриста та інвестора через візуальну комунікацію (в тому числі і логотип) та вербальні повідомлення.
За рік роботи над брендом:
- зробили детальний аналіз регіону;
- об’єднали в робочу групу людей, які представляють різні сфери життя Черкащини і України щоб запустити процес зі створення бренду;
Разом із цими людьми розробили сайт з брендингу, промовідео слоганів, провели туристичний форум та конкурс на обрання слогану, запустили інформкампанію.
- разом з жителями регіону визначили і обрали слоган бренду ЧЕРКАЩИНА – МІСЦЕ СИЛИ.
На участь у конкурсі на найкращий слоган було подано 231 пропозицію, з яких робоча група з брендингу обрала ТОП-3. Єдиний слоган для регіону було визначено шляхом проведення публічних консультацій, де кожен міг проголосувати за 1 із ТОП-3 слоганів.
-
17:10Ігор Табурець про розвиток альтернативної енергетики на Черкащині
https://youtu.be/NgCI1sDrQoI На Черкащині динамічно розвивають альтернативні джерела енергетики. Про проміжні результати розповів очільник Черкащини Ігор Табурець. - Лише за цей рік на Черкащині маємо +12…
17:10 -
16:22Недуга, що молодшає: черкаська лікарка розповіла, як розпізнати інфаркт міокарда
Наразі в Україні середній вік пацієнта з інфарктом міокарду - 40 - 60 років. Утім непоодинокі випадки пацієнтів із інфарктом міокарду у віці 30 -…
16:22 -
16:13Тетяна Клименко розповіла про втілення проєкту “Відкриті архіви”
На Черкащині розширюють доступ до історії. З цією метою упроваджують культурно-просвітницький проєкт “Відкриті архіви”. Представила проміжні результати його упровадження директорка державного архіву Черкаської області Тетяна…
16:13 -
16:06Рушники Олександри Теліженко на виставці в Марокко
У Королівському інституті берберської культури в Рабаті відкрилася виставка «Рушниковий гай: світ українського рушника» черкаської майстрині Олександри Теліженко. Про це повідомляють в управлінні культури та…
16:06 -
15:32«е-Рослинництво»: в Україні впроваджено новий сервіс
Постанову №1309 «Деякі питання створення та функціонування електронної системи реєстрів у галузі рослинництва «е-рослинництво» ухвалив Кабінет міністрів України. Документ набуває чинності 1 грудня 2024 року.…
15:32 -
14:19День Гідності та Свободи: черкащани вшанували подвиг борців за Україну
Цьогоріч минає 20 років від Помаранчевої революції, 11 – Революції Гідності. З нагоди Дня Гідності та Свободи в обласному центрі відбулися пам’ятні заходи. Світлу пам'ять…
14:19 -
13:14Підприємства Черкащини отримали гранти від держави на розвиток тепличного господарства
Дев’ять підприємств області отримали 37 млн грн, з них 11 – на будівництво теплиць. Кошти спрямовані в межах грантів від держави на розвиток тепличного господарства…
13:14 -
11:53Платники податків Черкащини перерахували 858 млн грн військового збору
За 10 місяців 2024 року жителі Черкаської області спрямували до державного бюджету 858,4 млн грн військового збору. Про це повідомляє ГУ ДПС у Черкаській області.…
11:53 -
11:49Від початку року українці отримали 22 тисячі ваучерів на навчання
Держава виділила на це 260 мільйонів гривень, повідомляє Урядовий портал. Найбільш затребувані професії, які громадяни опановують за ваучерами, — медсестринство, психологія, дошкільна освіта, медицина, кухар, водій, тракторист…
11:49 -
10:59Мінсоцполітики: В Україні запроваджується Система обліку немайнової шкоди українцям, завданої війною
Верховна Рада України ухвалила законопроект "Про облік інформації про шкоду, завдану особистим немайновим правам фізичних осіб внаслідок збройної агресії російської федерації проти України". Ця законодавча…
10:59 -
09:47Президент ушанував пам’ять українців, які загинули під час Революції Гідності
У День Гідності та Свободи Президент України Володимир Зеленський ушанував пам’ять українців, які загинули під час Революції Гідності. Глава держави встановив лампадку до хреста на…
09:47 -
09:10Уряд виділив додатково понад 4,1 млрд грн на компенсацію для придбання житла ветеранам війни
Уряд виділив додатково понад 4,1 млрд грн на компенсацію для придбання житла ветеранам війни у 2024 році. Таке рішення ухвалено на засіданні Кабінету Міністрів України…
09:10