Силі – місце. Черкащину брендували
Новий образ, сильний емоційний «посил», сучасні меседжі, якісна візуалізація – рік тому в області розпочали роботу над брендом та айдентикою Черкащини. Залучали експертів та знавців з усієї України. Нині ж презентували результати роботи. Місце обрали для цього також «сильне» – Дикий Хутір, що на Чигиринщині.
Ініціювали роботу в обласному Департаменті регіонального розвитку. Тут взяли за мету оновити «ім’я» області, вирізнити її з-поміж інших. Задля цього зверталися до експертів у цій галузі, проводили чисельні обговорення, круглі столи, залучали громаду Черкащини. Остання, між іншим, обирала слоган, який взяли за основу для розробки бренду та графічної символіки. Ним став меседж «Черкащина – місце сили». Його обрали черкасці з понад 230 запропонованих слоганів.
– Сучасний світ розвивається дуже швидко, тож, коли ми говоримо про успіх та економічну чи культурну спроможність, однозначно, що ми маємо усвідомлювати свої переваги, – твердить очільник області Роман Боднар. – Кожен регіон має свої особливості і в цьому полягає сила – в унікальності. Складний процес розробки брендингу дає усвідомлення ідентичності. Айдентика ж дає відчуття корпоративної єдності, розуміння того, що люди, які проживають на конкретній території, мають свої територіальні «фішки».
Бренд – це емоційне спілкування з потенційними інвесторами, туристами, людьми з інших регіонів, додає голова ОДА. До роботи над ним залучали різні категорії людей, що дозволяє вважати, що процес відбувся інклюзивно і є легітимним.
– Світ дуже складний, розвивається напрочуд швидко, тож відчуття свого місця у світі, культурі – має надзвичайне значення, – зауважує Роман Боднар. – Українська нація збереглася попри всі складнощі. Більше 300 років різні імперії намагалися розмити нашу культуру, ідентичність, мову, еліти. Попри все українська нація вистояла і на цьому маємо акцентувати. Велика кількість людей схильна до самокритичності та «самоїдства». «Ми не такі, ми не успішні». Ні, ні і ще раз ні! Ми розвиваємося, зберігаємо культуру, українську душу, яка постійно намагається досягти гармонії в усьому: господарстві, спілкуванні, душі. Це прагнення пройшло через століття. І в цьому наша сила!
Краще побачити один раз, ніж почути сто разів, адже символи – об’єднують. Візуалізували історію, культуру та самобутність Черкащини директор студії дизайну «White Studio Design» Олег Білий та керівник креативного бюро «Dmytro Bulanov creative büro» Дмитро Буланов. Олег Білий розробив бренди Чорнобиля, Калуша, Дрогобича, Борислава, Кам’янки-Бузької та Рахівського району. Дмитро Буланов працював над брендами міст Запоріжжя та Генічеськ.
– Те, що ми створили – це верх айсбергу, – відзначає Дмитро Буланов. – Це своєрідна «упаковка» бренду. Відчуття, що Черкащина – місце сили, стало для нас самих відкриттям. Ми не з Черкащини і для нас було важливо зануритися в атмосферу, подорожувати, спілкуватися з черкасцями. Нам важливо, аби цю айдентику прийняли сучасні люди, але щоб водночас вона втілювала величну та непросту історію Черкаського краю. Бо це не тільки про розваги та веселощі, а й історія, хоч місцями й сумна, але напрочуд героїчна. З брендингу та айдентики лише все починається. Завдяки інструменту, який ми створили разом з великою командою, кожен зможе поширювати історію, красу Черкащини на весь світ, привертаючи таким чином увагу до регіону, щоби усі відчули всю силу Черкащини.
Працюючи над візуалізацією, дизайнери опрацювали чимало символів, якими багата область. Узагальнюючи, хотіли показати не лише силу, а й волю, легкість, каже Олег Білий.
– Дякую за довіру та можливість попрацювати на Черкащині, з Черкащиною, – додає він. – Тут я відчув себе ще більше українцем. Сам логотип – це своєрідні двері до цілої зали з історіями, заголовна літера до історії регіону. Айдентика ж – це обкладинка книги з історією. Текстом є люди, їхні історії, які ми всі разом продовжуємо писати.
Бренд є складовою маркетингової стратегії розвитку туризму. Її також розробила команда під кураторством керівника ТІЦ м. Дрогобич, фахівця Агенції туристичних ініціатив Ігоря Чави.
– Працюючи над стратегією, аналізували можливості, актив, те, що є присутнє в конкретній області, – пояснює фахівець. – Наша робота розпочалася з туристичного аудиту регіону. Побачили інфраструктуру, можливості для візитів, поспілкувалися з активом на місцях. Оскільки можна мати найкращі візуальні комунікації, але якщо ти не маєш зацікавлених людей, то немає змісту рухатися далі. Завдання стратегії – донести до кожного мешканця області, що вони самі є брендом. Будь-хто, хто до неї буде звертатися, хай то будуть черкасці, інвестори, мають чітко розуміти, що відбувається в області, яка кінцева мета та для чого це все робиться. А це робиться для розвитку туризму, наповнити контентом цікавих місць, підняття їхньої «планки».
Більше фото дивіться у фотоальбомі. Фото Петра Забіли та пресслужби ОДА.
Про створення візуалу дивіться у презентації.
Брендинг – це якісно новий і потужний канал комунікації області з потенційними інвесторами та стейкхолдерами. Як технологія, він допомагає виявити сильні сторони регіону та підсилити їх, об’єднати історичну спадщину, урбаністику, екологію та культуру. Це – довготривалий процес формування вражень про територію у свідомості потенційного туриста та інвестора через візуальну комунікацію (в тому числі і логотип) та вербальні повідомлення.
За рік роботи над брендом:
- зробили детальний аналіз регіону;
- об’єднали в робочу групу людей, які представляють різні сфери життя Черкащини і України щоб запустити процес зі створення бренду;
Разом із цими людьми розробили сайт з брендингу, промовідео слоганів, провели туристичний форум та конкурс на обрання слогану, запустили інформкампанію.
- разом з жителями регіону визначили і обрали слоган бренду ЧЕРКАЩИНА – МІСЦЕ СИЛИ.
На участь у конкурсі на найкращий слоган було подано 231 пропозицію, з яких робоча група з брендингу обрала ТОП-3. Єдиний слоган для регіону було визначено шляхом проведення публічних консультацій, де кожен міг проголосувати за 1 із ТОП-3 слоганів.
-
16:21Діалог влади та бізнесу: підприємців Черкащини запрошують на онлайн-зустріч
Комунікаційна платформа “Діалог влади та бізнесу” Черкаської ОВА продовжує роботу. На новій онлайн-зустрічі йтиметься про дотримання норм законодавства у сфері ринкового нагляду та регулювання цін.…
16:21 -
16:01“Кожна дитина має право на родину”: як на Черкащині підтримують сиріт і переселенців
Щомісяця в області 20 дітей набувають статусу сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування. Начальниця служби у справах дітей Оксана Покатілова зазначає, що основне завдання держави…
16:01 -
15:53Діагностика та лікування: в обласному онкоцентрі розповіли про рівень захворюваності на рак на Черкащині
Смертей від онкології на Черкащині стало менше. Втім кількість захворювань зросла. Торік в Україні на рак захворіли 110 тисяч осіб, із них 5 300 —…
15:53 -
15:47Митців запрошують долучитися до благодійного аукціону
На Черкащині готуються до благодійного онлайн-аукціону «Перемога за Україною!». Його вже втретє організовує Корсунь-Шевченківський державний історико-культурний заповідник. Про це повідомляють в управлінні культури та охорони…
15:47 -
15:31Доступна медицина для ветеранів: більше безоплатних послуг
Мінветеранів та МОЗ запускають експериментальний проєкт, який розширює перелік безоплатних послуг первинної медичної допомоги для ветеранів війни. Кабінет Міністрів України ухвалив відповідну постанову. Що зміниться?…
15:31 -
15:23У вільному доступі: дізнавайтеся історію Черкащини у видання «Краєзнавство»
Новий номер наукового видання журналу «Краєзнавство», який присвячений 70-річчю утворення Черкаської області, з’явився у вільному доступі. Про це інформують в управлінні культури та охорони культурної…
15:23 -
13:53«Вчительську доплату» отримують майже 500 тисяч педагогів
Понад мільйон учнів початкових класів забезпечені безоплатним харчуванням у школах. Про це повідомив прем’єр-міністр України Денис Шмигаль під час засідання Кабінету Міністрів 4 лютого. -…
13:53 -
13:50Зимова єПідтримка: за програмою українці отримали 917 млн грн
Ще 917,3 млн грн отримали українці за програмою «Зимова єПідтримка». Цього разу Уряд виплатив кошти за заявками, поданими через застосунок Дія та відділення банків-партнерів у…
13:50 -
11:44Увага! Масова розсилка фейкових листів про податкове відшкодування
Протягом останніх днів зафіксовано розповсюдження електронних листів, які надіслані нібито від «Дії», щодо можливості отримання щорічного податкового відшкодування. Листи містять посилання на фішингову сторінку, яка…
11:44 -
10:08єОселя: У січні 459 українців отримали доступні кредити на житло на майже 850 млн грн
У січні 2025 року з моменту відновлення роботи реєстрів 459 українських родин отримали кредити на 842,8 млн грн на придбання житла за програмою доступної іпотеки…
10:08 -
09:18Медичні сповіщення з’являться в Дії
Незабаром отримувати важливі медичні повідомлення стане ще простіше. Дізнавайтеся про свої е-рецепти та направлення просто в застосунку Дія або в месенджері Viber. Це допоможе уникнути…
09:18 -
09:03Українські ветерани – не загроза, а опора безпеки та стабільності в Європі
Міністерство у справах ветеранів України висловлює щиру вдячність Польщі за всебічну підтримку України у боротьбі за свободу та незалежність. Окремо дякуємо Президенту Польщі Анджею Дуді…
09:03