Освіта для дітей з особливими освітніми потребами (2021-2022 навчальний рік)

Проводиться робота щодо розвитку інклюзивної освіти для дітей із особливими освітніми потребами (далі – ООП).
Інклюзивне навчання забезпечує 281 заклад освіти області, з яких – 203 заклади загальної середньої освіти та 78 дошкільних закладів. У них функціонує 496 класів та 121 дошкільна група. Охоплено 876 дітей з ООП, зокрема 635 учнів закладів загальної середньої освіти та 241 дитина з числа вихованців дошкільних закладів освіти. Крім цього, на базі трьох Черкаських міських шкіл створено та функціонують 8 спеціальних (інтегрованих) класів для 101 дитини із ООП.
Для забезпечення належного освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у закладах освіти введено 562 посади асистента вчителя та вихователя (455 посад асистента вчителя і 107 асистентів вихователя).
Для більш комфортного та ефективного навчання дітей з ООП у закладах загальної середньої та дошкільної освіти створено 133 ресурсні кімнати, які сприяють розвитку соціальних навичок, навичок спілкування та поведінки дітей, а також 13 медіатек для розширення доступу дітей до медіаресурсів.
В області функціонує 25 інклюзивно-ресурсних центрів (далі – ІРЦ) та обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти при КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», який здійснює методичне та аналітичне забезпечення діяльності ІРЦ області, проводить аналіз даних щодо фахівців, які надають
психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, здійснює підвищення професійної компетентності педагогічних працівників ІРЦ та закладів освіти.
Інклюзивно-ресурсні центри Черкаської, Канівської, Городищенської, Тальнівської, Маньківської, Монастирищенської та Кам’янської територіальних громад використовують мобільний ІРЦ – автомобільний транспортний засіб спеціального призначення, обладнаний для проведення комплексної оцінки та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з ООП, які проживають
у віддалених населених пунктах та мікрорайонах.