Як здійснювати оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах війни: рекомендації Державної служби якості освіти
Оцінювання результатів навчання учнів потребує гнучкості в умовах, коли не всі школи можуть повноцінно відновити освітній процес, а ті заклади, що розпочали навчання, надають освітні послуги чималій кількості дітей, які змушені були покинути свої домівки.
Державна служба якості освіти у співпраці з ініціативою «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), та командою підтримки реформ Міністерства освіти і науки України розробили поради щодо здійснення оцінювання у школах, що працюють в умовах війни.
Два основних аспекти оцінювання результатів навчання учнів
Попри війну незмінними залишаються два основних аспекти оцінювання результатів навчання учнів — надання зворотного зв’язку та супроводу дітям (формувальне оцінювання) і визначення якості результатів навчання (підсумкове оцінювання).
Формувальне оцінювання залишається важливимзасобом підтримки учнів у навчанні. Йдеться про надання усного (переважно) та письмовогозворотного зв’язку, індивідуальні та групові консультації щодо допомоги у виправленні типових помилок, надання порад щодо подальшого навчання.
Підсумкове оцінювання в умовах нестабільного доступу учнів до освітнього процесу, їх стресового стану ліпше не проводити у вигляді окремих підсумкових контрольних робіт, а натомість здійснювати його на підставі поточного оцінювання (за результатами тестів на електронних платформах та з допомогою інших способів перевірки результатів навчання).
Відповідні рішення про зменшення або скасування кількості контрольних робіт, передбачених календарними планами, школа може ухвалити рішенням педагогічної ради.
В окремих випадках підсумкове річне оцінювання можна здійснювати за результатами підсумкового оцінювання за перший семестр. Наприклад, для учнів, які опинилися в зоні активних бойових дій, зазнали фізичних або психологічних травм, не мали доступу до навчальних матеріалів тощо. Для учнів, які після евакуації з зони бойових дій навчалися в інших школах (в Україні або за кордоном), здійснюється перезарахування оцінок (за їх наявності).
Супровідний лист для внутрішньо переміщених дітей
Школам, у яких освіту здобувають діти з числа внутрішньо переміщених осіб, варто підготувати на кінець навчання супровідний лист для кожної дитини. Це дасть змогу мінімізувати потенційні навчальні втрати у дітей, які через війну були змушені навчатися не у своїх школах.
У супровідному листі необхідно вказати:
- назву школи, у якій дитина навчалася, та термін навчання (з… до…);
- форми навчання (очна, дистанційна, змішана);
- теми з предметів, які дитина вивчала, поточні/підсумкові оцінки (якщо були);
- характер соціально-психологічної допомоги (якщо була);
- рекомендації щодо подальшої роботи з дитиною (за наявності).
Такий лист дасть змогу перезарахувати оцінки учням у закладі освіти їхнього постійного навчання та оптимально організувати його продовження.
Щоденник навчання
За бажанням внутрішньо переміщених учнів та їхніх батьків можна організувати ведення «Щоденника навчання», у якому учні фіксуватимуть вивчені теми з навчальних предметів, види діяльності, які вони виконували (наприклад, проекти, вправи, ігри, досліди), прочитані книги тощо. Ведення такого щоденника не підлягає оцінюванню, це справа добровільна, а класний керівник лише радить учневі, як за бажання організувати таку роботу.
«Щоденник навчання» може стати в пригоді класному керівникові для написання супровідного листа учневі, але в жодному разі учитель не має дорікати учневі за відсутність такого щоденника і наполягати на його веденні.
Класний керівник може обговорити з дитиною (або її батьками) доступ до додаткових інтернет-ресурсів, крім основної платформи, на якій школа розгортає дистанційне навчання. Класному керівникові також варто поцікавитись навчальними уподобаннями, обговорити можливості забезпечення читацьких інтересів дитини (шкільна, міська бібліотеки, книгообмін між однокласниками, буккросинг тощо). Отримана інформаціядопоможе розробити індивідуальну траєкторію навчання з орієнтовним переліком видів активності на кожний день тижня.
Інформаційний матеріал підготовлено для Державної служби якості освіти в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), та у співпраці з командою підтримки реформ Міністерства освіти і науки України.
«Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проектом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією AlineaInternational та фінансується Урядом Канади.
-
17:26Черкащан запрошують пройти курс «Історія українського громадянського суспільства»
Фонд Східна Європа спільно з освітньою онлайн-платформою «Зрозуміло» створили класний курс «Історія українського громадянського суспільства». У можна дізнатися про природу українських революцій і феномен масового…
17:26 -
15:14Реальний строк ув’язнення отримала ворожа інформаторка з Черкащини
За матеріалами СБУ реальний строк ув’язнення отримала ворожа інформаторка, яка збирала розвіддані про наслідки авіаударів на Черкащині та виправдовувала повномасштабне вторгнення рф та захоплення частини…
15:14 -
14:59Розвиток індивідуальних освітніх траєкторій: ухвалено закон у другому читанні
23 квітня в другому читанні Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього…
14:59 -
14:30Шкільні ліги: в області зіграють завершальні ігри районного етапу змагань
На Черкащині завершуються районні змагання національного проекту «Всеукраїнські шкільні ліги пліч-о-пліч». Цього тижня відбудуться завершальні 52 гри з баскетболу, волейболу та футзалу. Крім цього, за…
14:30 -
14:05Цьогоріч банки видали бізнесу понад 29 млрд грн доступних кредитів
З початку 2024 року у межах урядової програми «Доступні кредити 5-7-9%» 7713 підприємців отримали кредити на загальну суму 29,6 мільярда гривень. Про це повідомляє Урядовий…
14:05 -
13:49Понад 283 млн грн податку на додану вартість відшкодували платникам Черкащини протягом трьох місяців 2024 року
Протягом січня-березня 2024 року платники Черкаської області заявили до відшкодування ПДВ на розрахункові рахунки 316,5 млн грн. Це на 6,7 млн грн більше, порівняно з…
13:49 -
10:40Мінекономіки презентує грантову програму для жінок-підприємиць на $1 000 000
У середу, 24 квітня, Міністерство економіки України разом з партнерами презентують грантову програму для жінок-підприємиць. Ініціатива «СТВОРЮЙ!» з бюджетом в $1 000 000 підтримає бізнеси…
10:40 -
10:12Держенергонагляд: Економне споживання електроенергії в пікові години навантаження енергосистеми є важливим
Більш ощадливе споживання електроенергії в пікові години знизить навантаження на енергосистему та дозволить уникнути відключень. Обмеження електроспоживання наразі застосовуються тільки на Харківщині та у Кривому…
10:12 -
09:39“Ліси захисників і захисниць України” створили на Черкащині
У межах Програми Президента "Зелена країна" та глобальної ініціативи "Greening of the Planet" вихідними лісівники всієї України висаджували ліси в честь українських захисників і захисниць.…
09:39 -
09:24Національний календар профілактичних щеплень: перевірте, чи вакцинована дитина від небезпечних захворювань
Вакцинація – це простий, безпечний та ефективний спосіб захиститися від небезпечних хвороб ще до контакту з ними, а також запобігти ускладненням, які ці хвороби можуть…
09:24 -
09:19Загальні бойові втрати противника станом на 23 квітня
Загальні бойові втрати противника з 24.02.22 по 23.04.24 орієнтовно склали:особового складу ‒ близько 461060 (+800) осіб,танків ‒ 7241 (+5) од,бойових броньованих машин ‒ 13916 (+12)…
09:19 -
09:11Звернення Президента України
https://youtu.be/9jcKttG8XNA?si=5lsNBRCrtvj8G-LL Бажаю здоров’я, шановні українці, українки! Сьогодні був дуже довгий день, більшість часу – саме військовим питанням. Провів Ставку. Зокрема, були доповіді щодо роботи нашого…
09:11