«Укравтодор» удосконалює норми будівництва доріг: на які зміни очікувати

«Укравтодор» вводить нові правила в рамках Державних будівельних норм (ДБН). Це повинно значно поліпшити безпеку на українських дорогах. Розвиток дорожньої галузі вимагає оновлення Державних будівельних норм, зокрема в в напрямку підвищення безпеки учасників дорожнього руху.

Безпека всіх учасників руху так само є пріоритетом Укравтодору, як і будівництво якісних доріг. З 2020 року всі проєкти ремонтів обов’язково проходять так звану 5 секцію в ДП «ДерждорНДІ». Вона оцінює проєкти з точки зору забезпечення заходів безпеки руху.

Головний державний дорожній науково-дослідний інститут країни «ДерждорНДІ» розробив проєкт Зміни №2 ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проєктування. Частина II. Будівництво». Насьогодні документ схвалено на засіданні Науково-технічної ради Міністерства розвитку громад та територій та направлено на погодження у відповідальні Міністерства.

Що пропонується?

«Укравтодор» оновлює деякі вимоги до автомобільних доріг: пропису нові вимоги щодо мінімальної товщини шарів дорожнього одягу, смуг руху для аварійної зупинки, пішохідних переходів, дорожніх огорож тощо.

Забороняються ліві віднесені повороти на дорогах вищих категорій, крім пересічень з незначною інтенсивністю руху (до 20 тис.авт./добу)

Передбачається влаштування пішохідних переходів в різних рівнях на дорогах І категорії

Обов’язкове освітлення автомобільних доріг міжнародного значення І категорії з інтенсивністю руху понад 30 тис.авт./добу

Модернізуємо проєктування транспортних розв’язок. Розроблено таблицю, котра поділяє їх на класи відповідно до категорій доріг на перехрещеннях і перемиканнях, а також інтенсивності руху на них.

У новому ДБН надаються варіанти улаштування перехідно-швидкісних смуг в залежності від різних умов пересічення потоків.

На чому ґрунтується нові ДБН?

За основу взято концепцію VisionZero. Її мета – зведення цифри смертності на дорозі до нуля завдяки продуманій системі безпеки.

Оновлення будівельних норм щодо створення автомобільних доріг забезпечує реалізацію одного з важливих принципів програми Vision Zero. Підхід цієї ініціативи передбачає будівництво та обслуговування безпечних доріг.

Зазначимо, що у 2020 році набув чинності Закон про аудит безпеки, який передбачає оцінювання факторів безпеки на кожному з етапів інфраструктурного циклу. Це дозволить суттєво наблизитися до впровадження принципів Vision Zero.

Зокрема, у рамках підготовки проєкту реконструкції траси М-05 Київ – Одеса, який фінансується з кредитних коштів ЄБРР, був проведений аудит безпеки. За його підсумками будуть закриті 21 з 23 лівих розворотів, а наземні пішохідні переходи стануть підземними або надземними.

Також для підвищення безпеки з 2021 року встановлюємо нові дорожні знаки на всіх автошляхах. Актуальний ДСТУ поклав край  нечитабельним шрифтам, невдалим кольоровим поєднанням та химерним розмірам знаків. Торік ми випробували нову навігацію на 10 магістралях і тепер покращуватимемо маршрутне орієнтування у національному масштабі.

За інформацією «Укравтодор»

Стрічка новин