Віталій Коваль до звенигородчан: Оптимізація шкіл покликана підняти рівень освіти сільського учня

SAM_8349Перший заступник голови облдержадміністрації Віталій Коваль під час робочої поїздки до Звенигородки зустрівся з жителями районних сіл Гусакове та Попівка. Вони занепокоєні подальшою долею місцевих загальноосвітніх шкіл у рамках оптимізації. Побоюються, що це – не реорганізація, а закриття.

Натомість Віталій Коваль детально пояснив запропонований Міністерством освіти механізм, зокрема про необхідність укрупнення навчальних закладів задля удосконалення освітнього процесу.

– Оптимізація шкіл покликана підняти рівень освіти сільського учня, підвищити ефективність та якість надання освітніх послуг, – наголосив Віталій Володимирович. – Це дозволить також скоротити бюджетні видатки, оскільки держава не в змозі повністю утримувати  всі заклади соціально-гуманітарної сфери. Утім це не означає, що діти сільських населених пунктів будуть кинуті напризволяще. Адже держава забезпечує умови для зручного підвозу учнів до навчальних закладів. Так, тільки цього року в області планують придбати 19 нових шкільних автобусів, зокрема й для потреб школярів Звенигородського району.

SAM_8350За словами першого заступника, процес оптимізації мережі малокомплектних шкіл є вимогою часу та зауважив, що вартість навчання учня в малокомплектній школі є значно дорожчою, при цьому якість – нижчою. Він також розповів, що початкових шкіл оптимізація не стосується – відповідно до декларованого урядом принципу доступності початкової освіти за місцем проживання дитини. Для прикладу, школа в Гусаковому будувалась із розрахунку на 200 учнів, сьогодні там навчається 30, вчителів і обслуговуючого персоналу – 18. Відповідно витрати лягають значним тягарем на бюджет.

Як повідомила начальник відділу освіти Звенигородської райдержадміністрації Лариса Кочерга, питання підвозу дітей на сьогодні вирішене:

SAM_8357– У рамках державної програми «Шкільний автобус» для Звенигородщини виділено три автобуси, один із них – для Гусакового. Діти ж матимуть можливість навчатися у тих школах, які оберуть їхні батьки та вони самі. Місця роботи для викладачів також передбачені, – сказала начальник відділу.

Оскільки селяни повідомили, що достеменно не ознайомлені із розробленим механізмом реорганізації шкіл району, Віталій Коваль доручив Ларисі Кочерзі організувати екскурсії до запропонованих навчальних закладів – щоб батьки й діти мали можливість побачити класи, умови навчання, поспілкуватися з учителями. Він також зазначив, що спільно з управлінням освіти та Департаментом фінансів обласної адміністрації детально вивчить питання економії коштів у разі реорганізації цих закладів та необхідності такого кроку. Жителі ж сіл натомість будуть повідомлені про результати.

 

Автор статті