Валерій Данилевський: «2016 – рік реформи середньої школи»

84585863Цього року першочерговим питанням є створення опорних шкіл – освітніх центрів для місцевих громад. Вона забезпечуватиме потреби громад, матиме переважне фінансування, сучасний технічний ресурс. На цьому під час колегії наголосив начальник управління освіти і науки облдержадміністрації Валерій Данилевський.

Він зауважив, що цього року разом зі створенням опорних шкіл відбудеться ступеневе пониження інших НВК, що будуть підпорядковані опорній. Відповідно опорна школа матиме ІІІ ступінь. Водночас, основною тезою залишається те, що в кожному населеному пункті, де є достатньо учнів для функціонування школи І та ІІ ступенів, такі навчальні заклади будуть діяти.

– Опорна школа матиме статус юрособи зі створенням декількох філій. Також однією з вимог є те, що в такому навчальному закладі має бути не менше 360 учнів. Перевага у створенні опорної школи буде надаватися тій школі, де є кращий педагогічний, матеріально-технічний потенціал, забезпечено підвезення до навчального закладу. Ключовою особою опорної школи буде директор за конкурсним призначенням, який набиратиме педперсонал як в основній школі, так і в філіях. Учителі опорної школи матимуть можливість викладати протягом тижня не тільки в опорній школі, але і в філіях, – пояснив Валерій Данилевський та додав, що цього року в кожній області мають створити 2-3 опорні школи, зокрема й на Черкащині.

Також Валерій Вікторович звернув увагу на питання завершення навчального року наголосивши, що навчальний заклад сам визначає закінчення навчального року, дату проведення останнього дзвоника, вручення документа про освіту, проведення навчальної практики.

Начальник відділу дошкільної, загальної середньої освіти та виховної роботи Людмила Гордуновська означила питання формування органів управління освітою в об’єднаних територіальних громадах.

– Нині в Черкаській області об’єдналися три територіальні громади: Єрківська селищна, Мокрокалигірська сільська та Білозірська сільська. Об’єднана територіальна громада, за законодавством, може утворити власний або спільний з кількома іншими ОТГ орган управління освітою чи ж делегувати відповідні повноваження одному із суб’єктів співробітництва, – пояснила Людмила Гордуновська.

Для належної організації функціонування навчальних закладів, розміщених на території новоутворених ОТГ, враховуючи методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України з розроблення положення про структурний підрозділ освіти виконавчого органу ОТГ, здійснено чіткий розподіл функцій між органами управління освітою ОТГ та відділами освіти райдержадміністрації. У частині виконання делегованих функцій органи управління освітою ОТГ підзвітні органу управління освітою райдержадміністрації.

 

За інформацією управління освіти і науки ОДА

Автор статті