В області прагнуть до впровадження монетизації пільг

монетизація пільг (1)

На цьому наголосив заступник голови облдержадміністрації Юрій Сас під час наради 30 вересня. Він також зазначив, що впровадження такої системи з наступного року допоможе вирішити питання пільгового перевезення в умовах складної економічної ситуації як для перевізників, так і для пасажирів.

Зараз на Черкащині перевозять 18 пільгових категорій населення, у перерахунку це майже 490 тисяч осіб, які користуються правом безкоштовного проїзду в транспорті. Однак, зі зростанням вартості обслуговування пасажирів, держава не збільшила розмір субвенції на покриття витрат перевізників, яка залишається незмінною з 2012 року. Крім того, станом на вересень заборгованість держави перед перевізниками становить 9,3 мільйони гривень, питанням відшкодування якої постійно опікується облдержадміністрація.

В області у приміському сполученні пільгове перевезення здійснюється один день на тиждень, у міському − в пільгові дні спеціальними рейсами. За домовленістю з окремими перевізниками ветерани та інваліди війни, учасники бойових дій, зокрема АТОвці, а також ліквідатори наслідків аварії на ЧАЕС мають право на щоденний пільговий проїзд за кошт транспортників. Також на міжміських рейсах впродовж останнього року за кошт перевізників доступні два безкоштовні місця в автобусах для пільгових категорій населення.

Як зазначив заступник голови облдержадміністрації Юрій Сас, з наступного року до пенсій або інших соціальних виплат додадуть адресну допомогу, натомість анулюють пільгову систему перевезень.

− Необхідно прагнути до монетизації пільг і не стравлювати між собою державу, перевізників та обласні адміністрації. Ми можемо довго і болісно говорити про відшкодування пільгових перевезень, але знову ж таки, найкращим шляхом буде взагалі позбутися цієї процедури. Якщо ми монетизуємо пільгу, то людина сама обиратиме, на що в першу чергу вона хоче витратити ці кошти: на проїзд у транспорті чи на інші свої потреби. Треба збільшувати соціальні виплати, а не шукати як закрити питання відшкодування пільгових перевезень, − переконаний Юрій Сас.

 

Автор статті