В області напрацьовуватимуть додаткові механізми реформування профтехосвіти

2409_iНа Черкащині підготовку робітничих кадрів для різних галузей економіки здійснюють 22 державних професійно-технічних навчальних заклади. Вони підпорядковані Міністерству освіти і науки України. Це: ліцеї, вищі професійні училища, центри професійно-технічної освіти, навчальні центри при кримінально-виконавчих установах закритого типу та Черкаський художньо-технічний коледж (на контрактній основі). Загалом у цих закладах навчається близько 8,4 тис. учнів та слухачів. Про це повідомив начальник управління освіти і науки Черкаської ОДА Валерій Данилевський.

За його словами, управлінням освіти і науки розроблено Регіональний план розвитку професійно-технічної освіти Черкащини на 2016 – 2018 роки. Згідно з ним модернізують мережу закладів професійної освіти з урахуванням необхідності їх укрупнення, а саме: об’єднання малокомплектних, безперспективних навчальних закладів та створення сучасних, потужних, конкурентоспроможних центрів професійної освіти.

– У цілому, підготовка кваліфікованих робітників здійснюється за 109 професіями, – сказав Валерій Вікторович. – Торік обсяг державного замовлення на підготовку робітничих кадрів у закладах професійно-технічної освіти області виконано на 98,3 %, регіонального замовлення – на 88,7 %.

За словами Валерія Данилевського, закладами професійної освіти активізується робота щодо впровадження в навчальний процес дуальної форми навчання та її елементів. Іншою формою роботи є стажування майстрів виробничого навчання та викладачів професійно-теоретичної підготовки за галузевим напрямком, перепідготовка незайнятого населення, створення на базі навчальних закладів навчально-практичних центрів. Таких в області 5, планують створити ще 2. Навчальні заклади співпрацюють і з провідними європейськими та вітчизняними компаніями. Однак матеріально-технічна база навчальних установ потребує модернізації кабінетів з предметів загальноосвітньої підготовки, оновлення комп’ютерної техніки тощо.

Водночас голова обласної адміністрації Юрій Ткаченко наголосив на тому, що профтехосвіта має відповідати нинішнім потребам економіки. Тому варто напрацювати механізм її реформування. Очільник області дав доручення проаналізувати роботу кожного навчального закладу, залучити до співпраці й такі, що мають вдалий досвід роботи, приміром, Уманський аграрний ліцей та інші, зокрема й позаобласні.

Автор статті