В МОН розробили концепцію професійно-технічної освіти

logo_nmc-300x300Опис нової моделі фінансування та управління професійно-технічними закладами освіти, шляхів покращення якості освіти та розвитку державно-приватного партнерства включені до проекту концепції сучасної професійно-технічної освіти. Документ підготовлений фахівцями Міністерства освіти і науки.

За словами заступника міністра освіти Павла Хобзея, нова концепція має бути широкою і покривати усю професійну освіту: від старшої школи до коледжів та освіти дорослих.

«Для нас важливо врахувати реальні пропозиції від роботодавців, які мають своє бачення розвитку професійної освіти. Зокрема, концепція має дати уявлення про основні компетентності, яких очікує від робітника працедавець. І це буде одним з головних пунктів документу», – зазначає Хобзей.

Він також підкреслив, що цей освітній напрям регулюватиметься трьома новими законами: «Про професійно-технічну освіту», «Про фахову передвищу освіту» та «Про освіту дорослих». Їх розробка наразі триває в МОН.

Також планується, що професійно-технічні заклади зможуть залучити ресурси роботодавців для оновлення виробничої бази, а учні отримуватимуть досвід від практиків, матимуть гарантоване місце роботи та гідну зарплату. Водночас роботодавці зможуть впливати на якість підготовки майбутніх працівників та самостійно “виховати” спеціаліста для свого підприємства.

У Міносвіти повідомляють, що ще одним важливим принципом реформи ПТО має стати збільшення автономії закладів освіти. Це допоможе враховувати запити роботодавців конкретного регіону, готуючи відповідну кількість спеціалістів на базі закладу.

Окрім того, планується створити сучасне освітнє середовище, яке буде комфортним для навчання людей з особливими освітніми потребами.

Наразі МОН очікує на пропозиції до концепції від представників роботодавців та громадських організацій – їх можна подати до 28 березня на пошту ukrpto@i.ua.

Готовий документ буде презентований на початку квітня.

 

Автор статті