В країні відроджують соціальне значення книги та читання

^90F9BA1C64A24AE55F84C2A535BF0B3D0177EF1C07B01ED805^pimgpsh_fullsize_distrКабінет Міністрів схвалив проект Концепції державної політики щодо розвитку національної видавничої справи та популяризації читання на період до 2020 року, розробленої Держкомтелерадіо.

Метою Концепції є відродження соціального значення книги та читання як процесу культурного, духовного, професійного та інтелектуального збагачення людини, створення сприятливих умов для розвитку видавничої галузі та системи інформування про вітчизняну видавничу продукцію.

Сьогодні існує низка проблем, які стримують розвиток книговидання. Це,зокрема, зниження рівня інтересу до читання та попиту українців на вітчизняну видавничу продукцію, що зумовлено зростанням цін на неї та зменшенням реальних доходів населення. Згідно з результатами соціологічного дослідження, проведеного у 2014—2015 роках, кількість українців, які протягом року не прочитали жодної книги, становить 42 відсотки (для порівняння: кількість американців, які не читають, становить 19 відсотків, що у 2,21 рази менше, ніж в Україні). Кількість українців, які читають протягом року від однієї до п’яти книжок, становить 35 відсотків, від шести до десяти книжок — 13 відсотків,більш як десять книжок — 10 відсотків.

Протягом 2016—2020 років згідно концепції буде розроблено методику та механізми проведення систематичного дослідження стану вітчизняного видавничого ринку і рівня популярності читання у суспільстві. Буде удосконалено систему проведення моніторингу читацького попиту в бібліотеках і на основі отриманих результатів формуватиметься перелік видань, випуск яких здійснюється за державним замовленням.

Також буде розроблено та запроваджено методики залучення до читання вихованців дошкільних навчальних закладів та учнів початкових і середніх класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Для популяризації книги та читання планується проводити просвітницькі кампанії, літературні конкурси, книжкові виставки, залучаючи до цього ЗМІ та використовуючи сучасні інформаційні технології.

Крім того, концепція передбачає комплекс заходів, спрямованих на розвиток мережі розповсюдження вітчизняної видавничої продукції та перетворення книгарень на центри популяризації вітчизняної видавничої продукції та читання. Будуть здійснюватись також і заходи для захисту вітчизняного видавничого ринку, зокрема від контрафактної продукції.

За інформацією Державного Комітету телебачення і радіомовлення України

Автор статті