Уряд запускає call-центр для жертв домашнього насильства

Уряд продовжив комплексну програму протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей. Рішення Уряду дозволить створити сучасний кол-центр на 169 працівників.

Тут цілодобово та безоплатно одночасно не менш як 16 операторів невідкладно реагуватимуть на випадки домашнього насильства, надаватимуть консультаційну та психологічну допомогу, передаватимуть ці дані у правоохоронні органи для реагування. За рішенням Уряду до Реєстру буде підключено одночасно близько 10 тисяч користувачів, щоб забезпечити міжвідомчий інформаційний обмін між правоохоронними органами, органами прокуратури, Мінсоцполітики та іншими.

Слід зазначити, що значна частина інформації про вчинення насильства залишається прихованою з багатьох причин: страх постраждалих осіб, замовчування батьків, соціальна прийнятність насильства, що залишається традиційно вкоріненою нормою.

Мінсоцполітики як національний координатор з питань запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі у співпраці з центральними органами виконавчої влади та іншими відомствами розробили понад 20 підзаконних актів щодо запобігання та протидії домашньому насильству, що сприяло осучасненню системи міжвідомчої взаємодії.

Завдяки цьому зросла кількість звернень громадян з питань насильства. Це свідчить про зростання самосвідомості людей щодо фактів порушення їхніх прав, зростання рівня довіри до органів державної влади.

Так, з початку 2018 року, коли Закон України “Про запобігання та протидію домашньому насильству” набрав чинності, кількість звернень з вказаних питань зросла на 23 тисячі (2017 рік – 92,1 тис., 2018 рік – 115,5 тис.).

За 9 місяців 2019 року кількість звернень з приводу вчинення домашнього насильства становить близько 95 тисяч, інформують у Мінсоцполітики України.

Автор статті