Транспортний комплекс

Транспорт – одна з найголовніших сфер матеріального виробництва, яка значною мірою визначає рівень та структуру економіки, особливості розміщення населення і виробництва, а також є найважливішою ланкою, яка зв’язує всі галузі господарського комплексу в єдине ціле. Транспорт здійснює зв’язок між виробництвом та споживанням, між промисловістю і сільським господарством, між видобувними та обробними галузями промисловості, забезпечує економічні зв’язки між окремими країнами та потребу населення
в усіх видах перевезень.
У2017 році підприємствами транспорту області перевезено 11828,6 тис. т. вантажів, що на 11,4 % більше від обсягів відповідного періоду минулого року. Вантажооборот збільшився на 7,2% і становив 10561,7 млн. ткм.
Послугами пасажирського транспорту у2017 році скористалися 94,3 млн. пасажирів, що на 4,6 % більшеніж у 2016 році. Пасажирооборот збільшився
на 6,1 % і становив 2699,0млн.пас.км.

Автомобільний транспорт

У 2017 роціавтомобільним транспортомперевезено5372,6тис. т. вантажів та виконано вантажооборот в обсязі 1236,9млн. ткм, що відповідно на 30,3 % та на 22,6 % більше обсягів минулого року. Обсяг перевезених вантажів автотранспортом фізичних осіб-підприємців збільшився порівняно із 2016 роком в 1,6 раза і становив 3066,7 тис.т.
Автомобільним транспортом у 2017 році скористалися 67,4 млн. пасажирів, що менше на 0,7 % менше ніж у 2016 році, виконана при цьому пасажирська робота дорівнює754,1 млн. пас. км, що на 1,4 % більше обсягів відповідного періоду минулого року. Перевезення пасажирів автотранспортом фізичних осіб-підприємців зменшились на 6,6 % і становили 13,6 млн. пасажирів.
Автобусні перевезення в області здійснюються на 534 маршрутах, у т.ч. на 121 міському, 275 приміських та 138 міжміських внутрішньообласних.
На міських та приміських автобусних маршрутах загального користування пасажири з обмеженими фізичними можливостями можуть скористатися 65 автобусами пристосованими для перевезень відповідних категорій громадян.
Послуги з пасажирських перевезень в області надають 30 підприємств та 53 приватних підприємці.
Станом на 01.01.2018 в області налічувалося 855 населених пунктів (міст – 31, селищ – 100, сіл – 724) із яких року 37 сільський населених пунктів області мають потребу у забезпечені транспортним сполученням з районним центром, а це 4,5% від загальної кількості сільських населених пунктів області без урахування селищ міського типу – районних центрів.
Пасажири мають можливість скористатися послугами 1 автовокзалу, 26 автостанцій і 2872 автобусними зупинками, які розташовані на територіях населених пунктів та вздовж автобусних маршрутів загального користування.

Залізничний транспорт

На території області розташовано 23 підприємства залізничного транспорту, 3 залізничні вокзали (Черкаси, Христинівка, ім. Т. Г. Шевченка),  На території області розташовано 3 залізничних вокзали, а саме:
ім. Т. Г. Шевченка, Черкаси, Христинівка, а також лінійні станції: Перегонівка, Володимирівка, Сердюківка, Сміла, Білозір’я, Панське, Пальміра, Золотоноша, Драбове, Райгород, Кам’янка, Косарі, Городище, Цвіткове, Хлистунівка, Корсунь, Сотники, Іскрене, Шпола, Сигнаївка, Звенигородка, Шаласька, Тальне, Розсохуватка, Подібне, Поташ, Яроватка, Умань, Монастирище, Багачове.
Продаж проїзних документів здійснюється на наступних станціях (вокзалах): ім. Т. Г. Шевченка, Черкаси, Христинівка, Пальміра, Золотоноша, Драбове, Кам’янка, Городище, Цвіткове, Корсунь, Шпола, Звенигородка, Тальне, Поташ, Умань, Монастирище, Багачове.
У2017 роцізалізничним транспортом відправлено2 672,0тис. пасажирів, що на6,4 % менше рівня обсягів 2016 року та виконано при цьому пасажирську роботу 1807,0млн. пас. км, що на 7,0 % більше ніж у відповідному періоді попереднього року.
Кількість пасажирів, відправлених у приміському сполученні, становила 2095,0 тис., що на 1,8 % менше обсягів 2016 року.
Залізничним транспортом у 2017 роцівідправлено 6 404,0тис. т вантажів, що на 0,9 % менше показника відповідного періоду попереднього року та виконано вантажооборот9 324,5млн. ткм, що на 5,5 % більше, ніж у 2016році. Збільшилось відправлення основних видів груп номенклатурних вантажів: коксу – на 30,9 %, будівельних матеріалів – на 22,2 %, брухту чорних металів – на 8,1 %, зерна і продуктів перемолу – на 7,7 %. Скоротилося відправлення проти  2016 року хімічних і мінеральних добрив – на 33,8 %, лісових вантажів – на 8,5 %.

Річковий транспорт

1

Річковий транспорт є важливою галуззю економіки та має в області великі потенційні можливості. На Черкащині протікає біля 1037 річок, найбільша з них Дніпро – головна водна артерія України. В регіоні проходить 150 кілометрів експлуатаційних річкових судноплавних шляхів.
Перевезення Дніпром мали велике історичне значення ще з часів Київської Русі.Вони зміцнювали торговельні та культурні зв’язки держави. В подальшому спорудження на річці каскаду водосховищ забезпечило судноплавство по всій її довжині.
Той факт, що Дніпро – третя за довжиною та площею басейну річка Європи, обумовлює сучасний розвиток галузі в форматі туризму та вантажних перевезень.
Наразі галузь річкового транспорту області представлена наступними підприємствами та інфраструктурою:

    1. пристань № 1 (м. Черкаси);
    2. ВП „Канівський судноплавний шлюз“
    3. КП„Авто-Ріка“ (м. Канів);
    4. пристань „Митниця“ (м. Черкаси);
    5. пристань (річковий вокзал) „Адамівка“ (Чигиринський район);
    6. пристань „Тарасова гора“ (м. Канів);
    7. ПАТ „Черкаський річковий порт“ (м. Черкаси);
    8. ПП „Суднобудівна верф „Оріон“;
    9. Філія Вітове ТОВ СП „Нібулон“.

Канівський судноплавний шлюз створений з метою забезпечення безперебійного пропуску суден, які прямують головною водною транспортною артерією України р. Дніпро.
Шлюз було введено в експлуатацію 22.07.1972 року шлюзуванням т/х «Т.Г.Шевченко».
ПАТ “Черкаський річковий порт“приймає самохідні вантажні трюмні судна типу „ріка – море“ в/п до 3000 т, річкові судна г/п 600-2000 т.
У порту Черкаси можливий невеликий ремонт суден.
Черкаський річковий порт має в своєму розпорядженні експлуатаційно-перевантажувальний комплекс, розташований в м Черкаси. Основна номенклатура – метал, устаткування, залізобетонні вироби,тарно-штучні вантажі; мінерально-будівельні вантажі та ін..
Крім перевалки вантажів, порт здійснює перевезення вантажів власним флотом.
У 2017 році здійснювались прогулянкові екскурсійні перевезення акваторією Дніпра на орендованих теплоходах. До процесу відновлення пасажирських перевезень по Дніпру, популяризації туристичних подорожей серед мешканців області були залучені представництва місцевих туристичних операторів „НАМІ“ та ТОВ „Туристична компанія „Мандрівник“.
З метою підвищення рентабельності перевезень річковим транспортом бажаючим відпочити на теплоході пропонується отримати такі додаткові послуги: організація корпоративів, бенкетів, фуршетів, весіль, дитячих свят, семінарів, конференцій, тренінгів, випускних вечорів, пікніків на островах
та інше.

Повітряний транспорт

Вдале розташування Черкаського аеропорту в географічному центрі України на перетині міжнародних повітряних коридорів Захід – Схід, Північ – Південь, що з’єднують скандинавські країни і країни Прибалтики з Близьким Сходом, а країни Західної Європи з країнами Середньої Азії і Далекого Сходу, а також Росію із Західною Європою;наявність поряд зручної транспортноїрозв’язки;можливістьвикористання потенціалузалізничноїстанції Черкаси, Черкаськогорічкового вантажного порту, дають цьому об’єкту значні стратегічні переваги перед іншими аеропортами України.
Загальна площа території аеропорту – 174,5 га.
До комплексу аеропорту входять:
– будівля аеровокзалу загальною площею 5 708,6 кв. м. (1986 рік – введено в експлуатацію);
– пасажирський павільйон загальною площею 345,7 кв. м.;
– основна злітно-посадкова смуга із штучним покриттям: – 2 500 м×42 м;
– вантажний склад ємністю 120 тон;
– ангари-укриття та інші необхідні службові приміщення, споруди та асфальтові площадки.
Черкаський аеропорт має статус міжнародного, знаходиться в регламенті та може приймати повітряні судна у тому числі, і міжнародні авіарейси. Технічні можливості злітно-посадкової смуги дозволяють приймати вантажні літаки класу Airbus A-320, Boeing B-737, ІЛ-76.
В аеропорту організовано роботу відповідних служб, а саме: прикордонного посту, митниці, екологічної, ветеринарної інспекції і фітоконтролю.
Разом з цим, КП „Аеропорт Черкаси“ останній раз приймав пасажирів
з регулярних рейсів у 1995 році.Останні два десятиріччя, через зупинку роботи аеропорту щодо приймання внутрішніх та міжнародних рейсів, підприємство було збитковим. Збитковість та недофінансування з державного та місцевого бюджетів Черкаського аеропорту зумовило руйнування злітно-посадкової смуги, а також невідповідність технічним вимогам будівель та споруд аеровокзалу, псуванню технічного оснащення та інше.
На сьогоднішній день „Аеропорт Черкаси“ приймає виключно чартерні рейси та використовується для проведення фестивалів малої авіації, різноманітних авто – шоу та виставкових заходів.
З метою відновлення роботи КП „Аеропорт Черкаси Черкаської обласної ради“ з обласного бюджету на 2017 ріквиділено кошти в обсязі 2 850 тис. грн., у тому числі: 850 тис. грн. на проведення чергової сертифікації аеродрому та 2 000 тис. грн. на виготовлення проектно-кошторисної документації і отримання експертного звіту по реконструкції аеропорту (затверджено рішенням обласної ради від 23.12.2016 № 11-2/VII, зі змінами від 24.03.2017 № 13-19/VII).
Крім того, з обласного бюджету на 2017 рік відповідно до рішення обласної ради від 08.09.2017 № 16-33/VII„Про внесення змін до рішення обласної ради від 23.12.2016 № 11-2/VII „Про обласний бюджет на 2017 рік“ комунальному підприємству „Аеропорт Черкаси Черкаської обласної ради“ виділили ще 300,0 тис. грн. для підготовки до чергової сертифікації, кошти перераховані підприємству. Відповідно до рішення обласної ради від 28.11.2017 № 18-18/VII з обласного бюджету перераховано комунальному підприємству 360,0 тис. грн. на проведення поточного ремонту приміщення зали прильоту з метою приведення її стану до вимог стандартів ІКАО та виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки.
Відновлення та підвищення інтенсивності роботи КП „Аеропорт Черкаси Черкаської обласної ради“ дасть поштовх розвитку туристичного потенціалу області, розвитку інфраструктури регіону, підвищить рівень інвестиційної привабливості області, а це надасть можливість наростити промисловий потенціал регіону та відкриє нові можливості створення нових підприємств, тощо.

Зв’язок

Важливою складовою інфраструктури економіки країни є галузь зв’язку, найголовнішою функцією якої є забезпечення потреб суспільства в передачі інформації.

Стаціонарний зв’язок

Станом на 01.10.2017 в області налічувалося 192,3 тисячі основних телефонних апаратів, в тому числі в домашніх оселях користувались стаціонарним зв’язком 152,8 тис. мешканців (на 01.10.2016 кількість основних телефонних апаратів становила 218,3 тис. одиниць, у т.ч. домашніх – 176,9 тис. одиниць).

Інтернет

ХХІ століття розглядається, як ера інформаційного суспільства, що вимагає для свого ефективного розвитку створення глобальної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури. Продовжує зростати кількість користувачів всесвітньої мережі Інтернет.
Станом на 01.10.2017 в області нараховувалося 104,0 тис. абонентів Інтернет з наданням широкосмугового фіксованого доступу(фіксований доступ), що на 0,5% менше ніж на 01.10.2016.

Телебачення

В області впроваджено багатоканальне телевізійне мовлення понад 60 каналів. Станом на 01.10.2017 кількість споживачів кабельного телебачення становило17,3 тис.осіб (22,1тис. осібстаном на 01.10.2016).

Проводове мовлення

Одним  із соціальних аспектів розвитку регіону є рівень надання послуг проводового мовлення, бо це складова розвитку процесу інформатизації в частині надання інформації, необхідний чинник добробуту населення.
На 01.01.2018 радіофікація населених пунктів області забезпечується роботою 117 радіотрансляційного вузла та функціонуванням 37,2 тис. основних радіоточок.Загальна протяжність ліній радіофікації становить 17,1 тис. км. 

Поштовий зв’язок

На ринку поштових послуг загального користування області функціонують регіональний представник  національного оператора поштового зв’язку – Черкаська дирекція УДППЗ „Укрпошта“ та  оператори поштового зв’язку недержавної форми власності. Станом на 01.01.2018 мережа поштового зв’язку нараховує 539стаціонарних відділень, з них 73розташовано в містах і селищах міського типу, 451 – сільській місцевості та 15– пересувних пунктів.

Мобільний зв’язок

Позитивна динаміка надання послуг мобільного зв’язку регіону обумовлена науково-технічним прогресом та соціально-економічними факторами. Беззаперечні її переваги – зручність та конфіденційність, а також значна кількість допоміжних функцій забезпечують попит. Наразі в області налічується 1342,6 тис.абонентів мобільного зв’язку (середня чисельність населення на 01.10.2017 складала 1 226,3 тис. жителів).

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.