Транспортний комплекс

Транспорт – одна з найголовніших сфер матеріального виробництва,
яка значною мірою визначає рівень та структуру економіки, особливості розміщення населення і виробництва, а також є найважливішою ланкою, яка зв’язує всі галузі господарського комплексу в єдине ціле. Транспорт здійснює зв’язок між виробництвом та споживанням, між промисловістю і сільським господарством, між видобувними та обробними галузями промисловості, забезпечує економічні зв’язки між окремими країнами та потребу населення
в усіх видах перевезень.
У І півріччі 2017 року підприємствами транспорту області перевезено 5 782,0 тис. т. вантажів, що на 26,0% більше від обсягів відповідного періоду минулого року. Вантажооборот збільшився на 17,6% і становив 5 288,2 млн. ткм.
Послугами пасажирського транспорту уІ півріччі 2017 року скористалися 49,4 млн. пасажирів, що на 11,5% більшевідповідного періоду 2016 року. Пасажирооборот збільшився на 11,3 % і становив 1374,8млн.пас.км.

Автомобільний транспорт

Засічень – червень 2017 року автомобільним транспортомперевезено
2 506,0тис. т. вантажів та виконано вантажооборот в обсязі 555,1млн. ткм,
що відповідно на 47,4% та на 28,9% більше обсягів відповідного періоду минулого року. Обсяг перевезених вантажів автотранспортом фізичних осіб-підприємців збільшився порівняно із відповідним періодом 2016року в 1,9 раза і становив 1 478,3 тис.т.
Автомобільним транспортом у І півріччі 2017 року скористалися
35,9 млн. пасажирів, виконана при цьому пасажирська робота дорівнює
392,1 млн. пас. км, що відповідно на 6,7% та на 6,1% більше обсягів відповідного періоду минулого року. Перевезення пасажирів автотранспортом фізичних осіб-підприємців зросли на 13,6% і становили 8,4 млн. пасажирів.
Автобусні перевезення в області здійснюються на 549 маршрутах,
у т.ч. на 121 міському, 290 приміських та 138 міжміських внутрішньообласних.
На міських та приміських автобусних маршрутах загального користування пасажири з обмеженими фізичними можливостями можуть скористатися 65 автобусами пристосованими для перевезень відповідних категорій громадян.
          Послуги з пасажирських перевезень в області надають 30 підприємств
та 53 приватних підприємці.
          Станом на 01.07.2017 в області налічувалося 855 населених пунктів (міст – 31, селищ – 100, сіл – 724) із яких 43населених пунктів (5,2 відсотків)
не мають автобусного сполучення з районними центрами. Разом з цим 25 з 43 населених пунктів, які не забезпечено транспортним сполученням,
не потребують його або дане питання вирішується шляхом залучення транспорту фермерських господарств, які орендують сільськогосподарські землі жителів сіл.

Пасажири мають можливість скористатися послугами 1 автовокзалу,
25 автостанцій і 2 829 автобусними зупинками, які розташовані на територіях населених пунктів та вздовж автобусних маршрутів загального користування.

Залізничний транспорт

На території області розташовано 23 підприємства залізничного транспорту, 3 залізничні вокзали (Черкаси, Христинівка, ім. Т. Г. Шевченка),  36 залізничних станцій (через 21 станцію здійснюються і вантажні перевезення) та 78 посадочних платформ, що дає можливість мешканцям області скористатися послугами залізничного транспорту.
УІ півріччі 2017 року залізничним транспортом відправлено1 293,0тис. пасажирів, що на8,9% менше рівня обсягів січня – червня 2016 року
та виконано при цьому пасажирську роботу 913,0млн. пас. км, що на 12,3% більше ніж у відповідному періоді попереднього року.
Кількість пасажирів, відправлених у приміському сполученні становила 1012,0 тис., що на 2,3% менше обсягів січня – червня 2016 року.
Залізничним транспортом у І півріччі 2017 року відправлено 3 271,0 тис. т вантажів, що на 13,2% більше показника відповідного періоду попереднього року та виконано вантажооборот4 733,1млн. ткм, що на 16,4% більше, ніж у січні – червні 2016року. Збільшилось відправлення основних видів груп номенклатурних вантажів: зерна і продуктів перемолу – в 1,8 раза, будівельних матеріалів – на 21,9%, брухту чорних металів – на 11,7%. Скоротилося відправлення проти січня – червня 2016 року лісових вантажів – на 24,3%, хімічних і мінеральних добрив – в 2,7 раза.

Річковий транспорт

1

Річковий транспорт є важливою галуззю економіки та має в області великі потенційні можливості. На Черкащині протікає біля 1037 річок, найбільша з них Дніпро – головна водна артерія України. В регіоні проходить 150 кілометрів експлуатаційних річкових судноплавних шляхів.
Перевезення Дніпром мали велике історичне значення ще з часів Київської Русі. Вони зміцнювали торговельні  такультурні зв’язки держави. В подальшому спорудження на річці каскаду водосховищ забезпечило судноплавство по всій її довжині.
Той факт, що Дніпро – третя за довжиною та площею басейну річка Європи, обумовлює сучасний розвиток галузі в форматі туризму та вантажних перевезень.
Наразі галузь річкового транспорту області представлена наступними підприємствами та інфраструктурою:

    1. пристань № 1 (м. Черкаси);
    2. ВП „Канівський судноплавний шлюз“
    3. КП„Авто-Ріка“ (м. Канів);
    4. пристань  „Митниця“ (м. Черкаси);
    5. пристань (річковий вокзал) „Адамівка“ (Чигиринський район);
    6. пристань „Тарасова гора“ (м. Канів);
    7. ПАТ „Черкаський річковий порт“ (м. Черкаси);
    8. ПП „Суднобудівна верф „Оріон“;
    9. Філія Вітове ТОВ СП „Нібулон“.

Канівський судноплавний шлюз створений з метою забезпечення безперебійного пропуску суден, які прямують головною водною транспортною артерією України р. Дніпро.
Шлюз було введено в експлуатацію 22.07.1972 року шлюзуванням т/х «Т.Г.Шевченко».
З початку введення в експлуатацію шлюзом проведено 200470 шлюзувань, при цьому прошлюзовано 477545 суден. в т.ч. середньомісячна кількість прошлюзованих суден за І півріччя 2017 року складає 97 одиниць, проектна – 34 одиниці.
ПАТ “Черкаський річковий порт“приймає самохідні вантажні трюмні судна типу „ріка – море“ в/п до 3000 т, річкові судна г/п 600-2000 т.
У порту Черкаси можливий невеликий ремонт суден.
Черкаський річковий порт має в своєму розпорядженні експлуатаційно-перевантажувальний комплекс, розташований в м Черкаси. Основна номенклатура – метал, устаткування, залізобетонні вироби,тарно-штучні вантажі; мінерально-будівельні вантажі та ін..
Крім перевалки вантажів, порт здійснює перевезення вантажів власним флотом.
Починаючи з вересня 2011 року, у обласному центрі після 16-річної перерви було відновлено та сьомий навігаційний сезон здійснювались прогулянкові екскурсійні перевезення акваторією Дніпра на орендованих теплоходах. До процесу відновлення пасажирських перевезень по Дніпру, популяризації туристичних подорожей серед мешканців області були залучені представництва місцевих туристичних операторів „НАМІ“ та ТОВ „Туристична компанія „Мандрівник“.

З метою підвищення рентабельності перевезень річковим транспортом бажаючим відпочити на теплоході пропонується отримати такі додаткові послуги: організація корпоративів, бенкетів, фуршетів, весіль, дитячих свят, семінарів, конференцій, тренінгів, випускних вечорів, пікніків на островах
та інше.

Повітряний транспорт

Вдале розташування Черкаського аеропорту в географічному центрі України на перетині міжнародних повітряних коридорів Захід – Схід, Північ –2 Південь, що з’єднують скандинавські країни ікраїни Прибалтики з Близьким Сходом, а країни Західної Європи з країнами Середньої Азії і Далекого Сходу, а також Росію із Західною Європою;наявність поряд зручної транспортноїрозв’язки;можливістьвикористання потенціалузалізничноїстанції Черкаси, Черкаського річкового вантажного порту, дають цьому об’єкту значні стратегічні переваги перед іншими аеропортами України.
Загальна площа території аеропорту – 174,5 га.

До комплексу аеропорту входять:

    • будівля аеровокзалу загальною площею 5 708,6 кв. м. (1986 рік – введено в експлуатацію);
    • пасажирський павільйон загальною площею 345,7 кв. м.;
    • основна злітно-посадкова смуга із штучним покриттям: – 2 500 м×42 м;
    • вантажний склад ємністю 120 тон;
    • ангари-укриття та інші необхідні службові приміщення, споруди та асфальтові площадки.

Черкаський аеропорт має статус міжнародного, знаходиться в регламенті та може приймати повітряні судна у тому числі, і міжнародні авіарейси. Технічні можливості злітно-посадкової смуги дозволяють приймати вантажні літаки класу Airbus A-320, Boeing B-737, ІЛ-76.
В аеропорту організовано роботу відповідних служб, а саме: прикордонного посту, митниці, екологічної, ветеринарної інспекції
і фітоконтролю.
Разом з цим, КП „Аеропорт Черкаси“ останній раз приймав пасажирів
з регулярних рейсів у 1995 році.Останні два десятиріччя, через зупинку роботи аеропорту щодо приймання внутрішніх та міжнародних рейсів, підприємство було збитковим. Збитковість та недофінансування з державного та місцевого бюджетів Черкаського аеропорту зумовило руйнування злітно-посадкової смуги, а також невідповідність технічним вимогам будівель та споруд аеровокзалу, псуванню технічного оснащення та інше.
На сьогоднішній день „Аеропорт Черкаси“ приймає виключно чартерні рейси та використовується для проведення фестивалів малої авіації, різноманітних авто – шоу та виставкових заходів.
З метою відновлення в повному обсязі роботи Черкаського аеропорту обласною державною адміністрацією було прийняте рішення щодо реконструкції існуючого КП „Аеропорт Черкаси Черкаської обласної ради“.
З обласного бюджету на 2017 рік, затвердженого рішенням обласної ради від 23.12.2016 № 11-2/VII, зі змінами від 24.03.2017 № 13-19/VII, для фінансової підтримки КП „Аеропорт Черкаси Черкаської обласної ради“ виділені кошти
в обсязі 2 850 тис. грн., у тому числі: 850 тис. грн. на проведення чергової сертифікації аеродрому та 2,0 млн. грн. на виготовлення проектно-кошторисної документації і отримання експертного звіту по реконструкції аеропорту.
На сьогоднішній день з виділених на проведення сертифікації аеропорту коштів (850 тис. грн.) перераховано управлінням транспорту, дорожнього господарства та оборонно-промислового комплексу обласної державної адміністрації комунальному підприємству „Аеропорт Черкаси Черкаської обласної ради“ 174,3 тис. грн.

Станом на 24.07.2017 комунальним підприємством використано
148,0 тис. грн.

Зв’язок

Важливою складовою інфраструктури економіки країни є галузь зв’язку, найголовнішою функцією якої є забезпечення потреб суспільства в передачі інформації.

Стаціонарний зв’язок

Станом на 01.04.2017 в області налічувалося 200,5 тисячі основних телефонних апаратів, в тому числі в домашніх оселях користувались стаціонарним зв’язком 163,4 тис. мешканців (на 01.04.2016 кількість основних телефонних апаратів становила 225,1 тис. одиниць, у т.ч. домашніх – 187,3 тис. одиниць).

Інтернет

ХХІ століття розглядається, як ера інформаційного суспільства, що вимагає для свого ефективного розвитку створення глобальної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури. Продовжує зростати кількість користувачів всесвітньої мережі Інтернет.
Станом на 01.04.2017 в області нараховувалося 104,0 тис. абонентів Інтернет з наданням широкосмугового фіксованого доступу(фіксований доступ), що на 4,3% більше ніж на 01.04.2016.

Телебачення

В області впроваджено багатоканальне телевізійне мовлення понад 60 каналів. Станом на 01.04.2017 кількість споживачів кабельного телебачення становило18,9 тис.осіб (23,1 тис. осібстаном на 01.04.2016).

Проводове мовлення

Одним  із соціальних аспектів розвитку регіону є рівень надання послуг проводового мовлення, бо це складова розвитку процесу інформатизації в частині надання інформації, необхідний чинник добробуту населення.
На 01.07.2017 радіофікація населених пунктів області забезпечується роботою 117 радіотрансляційного вузла та функціонуванням 37,2 тис. основних радіоточок.Загальна протяжність ліній радіофікації становить 17,1 тис. км. 
Протягом І півріччя 2017року Черкаською філієюПАТ „Укртелеком“, яка є єдиним оператором, що забезпечує радіофікацію області, відновлено
9,95 км ліній проводового мовлення. Тим самимбуло відновлено роботу 674 непрацюючих радіоточок.

Поштовий зв’язок

На ринку поштових послуг загального користування області функціонують регіональний представник  національного оператора поштового зв’язку – Черкаська дирекція УДППЗ „Укрпошта“ та  оператори поштового зв’язку недержавної форми власності. Станом на 01.07.2017 мережа поштового зв’язку нараховує 539стаціонарних відділень, з них 73розташовано в містах і селищах міського типу, 451 – сільській місцевості та 15– пересувних пунктів.

Мобільний зв’язок

Позитивна динаміка надання послуг мобільного зв’язку регіону обумовлена науково-технічним прогресом та соціально-економічними факторами. Беззаперечні її переваги – зручність та конфіденційність, а також значна кількість допоміжних функцій забезпечують попит. Наразі в області налічується близько 1 355,8 тис.абонентів мобільного зв’язку (середня чисельність населення на 01.06.2017 складала 1 222,6 тис. жителів).

Інформаційні технології

У форматі програми інформатизації  в структурних підрозділах обласної державної адміністрації, а також районних державних адміністраціях впроваджено систему електронного документообігу із  програмним забезпеченнямOptimaWorkFlow версії 1.19.Система має широкі можливості щодо підключення різноманітного периферійного обладнання, а також завдяки наявності в своєму складі модуля Веб-доступу дозволяє без значних затрат охопити електронним документообігом територіально віддалені структурні підрозділи та райдержадміністрації.
У 2016 році прийнято на сесії обласної ради регіональну програму інформатизації „Електронна Черкащина“. Її упровадження на 2016-2017 роки
в усіх владних структурах нашого регіону підтримали депутати обласної ради на черговій сесії.

Програма є складовою частиною Національної програми інформатизації та Стратегії економічного та соціального розвитку Черкаської області
до 2020 року. Вона сприятиме побудові інформаційного суспільства
на Черкащині та реалізації регіонального фрагменту „Електронного уряду“ – єдиної автоматизованої інформаційної системи міжвідомчої взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування з громадянами задля підвищення якості надання електронних адміністративних послуг, забезпечення відкритості та прозорості влади.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.