Транспортний комплекс

Транспорт – одна з найголовніших сфер матеріального виробництва, яка значною мірою визначає рівень та структуру економіки, особливості розміщення населення і виробництва, а також є найважливішою ланкою, яка зв’язує всі галузі господарського комплексу в єдине ціле. Транспорт здійснює зв’язок між виробництвом та споживанням, між промисловістю і сільським господарством, між видобувними та обробними галузями промисловості, забезпечує економічні зв’язки між окремими країнами та потребу населення в усіх видах перевезень. У І кварталі 2019 році підприємствами транспорту області перевезено 3 455,8 тис. т вантажів, що на 23,7 % більше від обсягів відповідного періоду попереднього року. Вантажооборот збільшився на 3,9 % і становив 2 645,2 млн ткм.
Послугами пасажирського транспорту у січні – березні 2019 року скористалися 20 259,5 тис. пасажирів, що на 12,7 % менше ніж у відповідному періоді попереднього року. Пасажирооборот збільшився на 2,2 % і становив 612,9 млн пас.км.

Автомобільний транспорт

У І кварталі 2019 року автомобільним транспортом перевезено 1 916,5 тис. т. вантажів та виконано вантажооборот в обсязі 327,9 млн ткм, що відповідно на 41,8 % та на 5,3 % більше обсягів відповідного періоду попереднього року.
Автомобільним транспортом у січні – березні 2019 року скористалися 13 948,9 млн пасажирів, що менше на 9,1 % ніж у січні – березні 2018 року, виконана при цьому пасажирська робота дорівнює 157,4 млн пас. км, що на 9,4 % менше обсягів відповідного періоду попереднього року.
Автобусні перевезення в області здійснювались на 529 внутрішньообласних автобусних маршрутах, у т. ч. на 121 міському, 295 приміських та 113 міжміських.
На міських та приміських автобусних маршрутах загального користування пасажири з обмеженими фізичними можливостями можуть скористатися 65 автобусами пристосованими для перевезень відповідних категорій громадян.
Послуги з пасажирських перевезень в області надають 25 підприємств та 60 приватних підприємців.
Станом на 01.04.2019 в області налічувалося 855 населених пунктів (міст – 31, селищ – 100, сіл – 724) із яких 34 сільських населених пункти області мають потребу у забезпечені транспортним сполученням з районним центром, а це становить 4,1% від загальної кількості сільських населених пунктів області.
Пасажири мали можливість скористатися послугами 1 автовокзалу, 25 автостанціями і 2 877 автобусними зупинками, які розташовані на територіях населених пунктів та вздовж автобусних маршрутів загального користування.

Залізничний транспорт

На території області розташовано 23 підприємства залізничного транспорту, 3 залізничні вокзали (Черкаси, Христинівка, ім. Т. Г. Шевченка), а також лінійні станції: Перегонівка, Володимирівка, Сердюківка, Сміла, Білозір’я, Панське, Пальміра, Золотоноша, Драбове, Райгород, Кам’янка, Косарі, Городище, Цвіткове, Хлистунівка, Корсунь, Сотники, Іскрене, Шпола, Сигнаївка, Звенигородка, Шаласька, Тальне, Розсохуватка, Подібне, Поташ, Яроватка, Умань, Монастирище, Багачове.
Продаж проїзних документів здійснюється на наступних станціях (вокзалах): ім. Т. Г. Шевченка, Черкаси, Христинівка, Пальміра, Золотоноша, Драбове, Кам’янка, Городище, Цвіткове, Корсунь, Шпола, Звенигородка, Тальне, Поташ, Умань, Монастирище, Багачове.
У І кварталі 2019 року залізничним транспортом відправлено 578,5 тис. пасажирів, що на 3,1 % більше рівня обсягів відповідного періоду 2018 року та виконана при цьому пасажирська робота складає 422,8 млн пас. км, що на 10,1 % більше ніж у відповідному періоді попереднього року.
Залізничним транспортом у січні – березні 2019 року відправлено 1 539,3 тис. т вантажів, що на 6,8 % більше показника відповідного періоду попереднього року та виконаний вантажооборот складає 2317,3 млн. ткм, що на 3,7 % більше, ніж у І кварталі 2018 року. Порівняно з січнем – березнем 2018 року збільшилось перевезення зерна і продуктів перемолу на 38,9%, коксу – на 4,5%. Разом з цим скоротилося перевезення лісових вантажів на 81,8%, брухту чорних металів – на 43,9%, будівельних матеріалів – на 35,6%, хімічних і мінеральних добрив – на 8,1%.

Річковий транспорт

1

Річковий транспорт є важливою галуззю економіки та має в області великі потенційні можливості. На Черкащині протікає біля 1037 річок,
найбільша з них Дніпро – головна водна артерія України. В регіоні проходить 150 кілометрів експлуатаційних річкових судноплавних шляхів. Перевезення Дніпром мали велике історичне значення ще з часів Київської Русі. Вони зміцнювали торговельні та культурні зв’язки держави. В подальшому спорудження на річці каскаду водосховищ забезпечило судноплавство по всій її довжині.
Той факт, що Дніпро – третя за довжиною та площею басейну річка Європи, обумовлює сучасний розвиток галузі в форматі туризму та вантажних перевезень.
Наразі галузь річкового транспорту області представлена наступними підприємствами та інфраструктурою:
– пристань № 1 (м. Черкаси); – ВП „Канівський судноплавний шлюз“
– КП „Авто-Ріка“ (м. Канів);
– пристань „Митниця“ (м. Черкаси);
– пристань (річковий вокзал) „Адамівка“ (Чигиринський район);
– пристань „Тарасова гора“ (м. Канів);
– ПАТ „Черкаський річковий порт“ (м. Черкаси);
– ПП „Суднобудівна верф „Оріон“;
– Філія Вітове ТОВ СП „Нібулон“.
Канівський судноплавний шлюз створений з метою забезпечення безперебійного пропуску суден, які прямують головною водною транспортною артерією України р. Дніпро.
Шлюз було введено в експлуатацію 22.07.1972 року шлюзуванням т/х „Т.Г.Шевченко“.
ПАТ „Черкаський річковий порт“ приймає самохідні вантажні трюмні судна типу „ріка – море“ в/п до 3000 т, річкові судна г/п 600-2000 т.
У порту Черкаси можливий невеликий ремонт суден.
Черкаський річковий порт має в своєму розпорядженні експлуатаційно-перевантажувальний комплекс, розташований в м. Черкаси. Основна номенклатура – метал, устаткування, залізобетонні вироби, тарно-штучні вантажі; мінерально-будівельні вантажі та ін.
До процесу відновлення пасажирських перевезень по Дніпру, популяризації туристичних подорожей серед мешканців області залучені представництва місцевих туристичних операторів „НАМІ“ та ТОВ „Туристична компанія „Мандрівник“.
З метою підвищення рентабельності перевезень річковим транспортом бажаючим відпочити на теплоході пропонується отримати такі додаткові послуги: організація корпоративів, бенкетів, фуршетів, весіль, дитячих свят, семінарів, конференцій, тренінгів, випускних вечорів, пікніків на островах та інше.

 

Повітряний транспорт

Вдале розташування Черкаського аеропорту в географічному центрі України на перетині міжнародних повітряних коридорів Захід – Схід, Північ – Південь, що з’єднують
скандинавські країни і країни Прибалтики з Близьким Сходом, а країни Західної Європи з країнами Середньої Азії і Далекого Сходу, а також Росію із Західною Європою;наявність поряд зручної транспортної розв’язки;можливість використання потенціалу залізничної станції Черкаси, Черкаського річкового вантажного порту, дають цьому об’єкту значні стратегічні переваги перед іншими аеропортами України.
Загальна площа території аеропорту – 174,5 га. 4
До комплексу аеропорту входять:
– будівля аеровокзалу загальною площею 5 708,6 кв. м (1986 рік – введено в експлуатацію);
– пасажирський павільйон загальною площею 345,7 кв. м;
– основна злітно-посадкова смуга із штучним покриттям: – 2 500 м×42 м;
– вантажний склад ємністю 120 тон;
– ангари-укриття та інші необхідні службові приміщення, споруди та асфальтові площадки.
Черкаський аеропорт має статус міжнародного, знаходиться в регламенті та може приймати повітряні судна у тому числі і міжнародні авіарейси.
Технічні можливості злітно-посадкової смуги дозволяють приймати вантажні літаки класу Airbus A-320, Boeing B-737, ІЛ-76.
В аеропорту організовано роботу відповідних служб, а саме:
прикордонного посту, митниці, екологічної, ветеринарної інспекції і фітоконтролю.
Разом з тим, КП „Аеропорт Черкаси“ останній раз приймав пасажирів з регулярних рейсів у 1995 році. Останні два десятиріччя, через зупинку роботи аеропорту щодо приймання внутрішніх та міжнародних рейсів, підприємство було збитковим. Збитковість та недофінансування з державного та місцевого бюджетів Черкаського аеропорту зумовило руйнування злітно-посадкової смуги, а також невідповідність технічним вимогам будівель та споруд аеровокзалу, псуванню технічного оснащення та інше.
На сьогоднішній день „Аеропорт Черкаси“ приймає виключно чартерні рейси та використовується для проведення фестивалів малої авіації, різноманітних авто – шоу та виставкових заходів.

Зв’язок

Важливою складовою інфраструктури економіки країни є галузь зв’язку, найголовнішою функцією якої є забезпечення потреб суспільства в передачі інформації.

Стаціонарний зв’язок

Станом на 01.01.2019 в області налічувалося 152,2 тис. абонентів основних телефонних апаратів, в тому числі в домашніх оселях користувались стаціонарним зв’язком 115,5 тис. абонентів (на 01.01.2018 кількість абонентів основних телефонних апаратів становила 185,5 тис., у т. ч. домашніх – 146,3 тис. абонентів).

Проводове мовлення

Одним із соціальних аспектів розвитку регіону є рівень надання послуг проводового мовлення, бо це складова розвитку процесу інформатизації в частині надання інформації, необхідний чинник добробуту населення.
На 01.04.2019 радіофікація населених пунктів області забезпечується роботою 117 радіотрансляційних вузлів та функціонуванням 24,2 тис. основних радіоточок. Загальна протяжність ліній радіофікації становить 13,2 тис. км.

Поштовий зв’язок

На ринку поштових послуг загального користування області функціонують регіональний представник національного оператора поштового зв’язку – Черкаська дирекція УДППЗ „Укрпошта“ та оператори поштового зв’язку недержавної форми власності. Станом на 01.04.2019 мережа поштового зв’язку нараховує 516 стаціонарних відділень, з них 73
розташовано в містах і селищах міського типу, 443 – сільській місцевості та 15 – пересувних пунктів.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.