Транспортний комплекс

Транспорт – одна з найголовніших сфер матеріального виробництва, яка значною мірою визначає рівень та структуру економіки, особливості розміщення населення і виробництва, а також є найважливішою ланкою, яка зв’язує всі галузі господарського комплексу в єдине ціле. Транспорт здійснює зв’язок між виробництвом та споживанням, між промисловістю і сільським господарством, між видобувними та обробними галузями промисловості, забезпечує економічні зв’язки між окремими країнами та потребу населення
в усіх видах перевезень.
У січні – травні 2018 року підприємствами транспорту перевезено 4961,7 тис. т вантажів, що на 2,5% більше від обсягів аналогічного періоду минулого року. Вантажооборот зменшився на 8,1% і становив 4107,1 млн ткм. Послугами пасажирського транспорту у січні – травні 2018 року скористалися 39,3 млн пасажирів, що на 5,3% менше ніж у відповідному періоді минулого року. Пасажирооборот збільшився на 2,1% і становив 1086,9 млн пас. км.

Автомобільний транспорт

У січні – травні 2018 року автомобільним транспортом перевезено  2 413,5 тис. т. вантажів та виконано вантажооборот в обсязі 561,3 млн ткм, що відповідно на 16,9 % та на 24,5 % більше обсягів відповідного періоду минулого року.
Автомобільним транспортом у січні – травні 2018 року скористалися 39,3 млн пасажирів, що менше на 5,3 % ніж у відповідному періоді 2017 року, виконана при цьому пасажирська робота дорівнює 1086,9 млн пас. км, що на 2,1 % більше обсягів відповідного періоду минулого року.
Автобусні перевезення в області здійснюються на 512 автобусних маршрутах, у т.ч. на 121 міському, 275 приміських та 116 міжміських внутрішньообласних.
На міських та приміських автобусних маршрутах загального користування пасажири з обмеженими фізичними можливостями можуть скористатися 65 автобусами пристосованими для перевезень відповідних категорій громадян.
Послуги з пасажирських перевезень в області надають 30 підприємств та 53 приватних підприємців.
Станом на 01.06.2018 в області налічувалося 855 населених пунктів (міст – 31, селищ – 100, сіл – 724) із яких 37 сільський населених пунктів області мають потребу у забезпечені транспортним сполученням з районним центром,  а це 4,5% від загальної кількості сільських населених пунктів області без урахування селищ міського типу – районних центрів.
Пасажири мають можливість скористатися послугами 1 автовокзалу, 28 автостанцій і 2 872 автобусними зупинками, які розташовані на територіях населених пунктів та вздовж автобусних маршрутів загального користування.

Залізничний транспорт

На території області розташовано 23 підприємства залізничного транспорту, 3 залізничні вокзали (Черкаси, Христинівка, ім. Т. Г. Шевченка), а також лінійні станції: Перегонівка, Володимирівка, Сердюківка, Сміла, Білозір’я, Панське, Пальміра, Золотоноша, Драбове, Райгород, Кам’янка, Косарі, Городище, Цвіткове, Хлистунівка, Корсунь, Сотники, Іскрене, Шпола, Сигнаївка, Звенигородка, Шаласька, Тальне, Розсохуватка, Подібне, Поташ, Яроватка, Умань, Монастирище, Багачове.
Продаж проїзних документів здійснюється на наступних станціях (вокзалах): ім. Т. Г. Шевченка, Черкаси, Христинівка, Пальміра, Золотоноша, Драбове, Кам’янка, Городище, Цвіткове, Корсунь, Шпола, Звенигородка, Тальне, Поташ, Умань, Монастирище, Багачове.
У січні – травні 2018 року залізничним транспортом відправлено 998,8 тис. пасажирів, що на 5,0 % менше рівня обсягів відповідного періоду 2017 року та виконано при цьому пасажирську роботу 720,7 млн пас. км, що на 6,5 % більше ніж у відповідному періоді попереднього року.
Залізничним транспортом у січні – травні 2018 року відправлено 2 548,2 тис. т вантажів, що на 8,2 % менше показника відповідного періоду попереднього року та виконано вантажооборот 3 545,8 млн. ткм, що на 11,8 % менше, ніж у відповідному періоді 2017 року. Скоротилося відправлення: коксу – на 58,3%, зерна і продуктів перемолу – на 25,2%, будівельних матеріалів – на 10,8%, брухту чорних металів – на 1,2%. Збільшилось відправлення чорних металів у 2,3 раза, хімічних і мінеральних добрив – у 1,8 раза.

Річковий транспорт

1

Річковий транспорт є важливою галуззю економіки та має в області великі потенційні можливості. На Черкащині протікає біля 1037 річок, найбільша з них Дніпро – головна водна артерія України. В регіоні проходить 150 кілометрів експлуатаційних річкових судноплавних шляхів.
Перевезення Дніпром мали велике історичне значення ще з часів Київської Русі. Вони  зміцнювали  торговельні такультурні зв’язки держави. В подальшому спорудження на річці каскаду водосховищ забезпечило судноплавство по всій її довжині.
Той факт, що Дніпро – третя за довжиною та площею басейну річка Європи, обумовлює сучасний розвиток галузі в форматі туризму та вантажних перевезень.
Наразі галузь річкового транспорту області представлена наступними підприємствами та інфраструктурою:
пристань № 1 (м. Черкаси);
ВП „Канівський судноплавний шлюз“КП „Авто-Ріка“ (м. Канів);
пристань „Митниця“ (м. Черкаси);
пристань (річковий вокзал) „Адамівка“ (Чигиринський район);
пристань „Тарасова гора“ (м. Канів);
ПАТ „Черкаський річковий порт“ (м. Черкаси);
ПП „Суднобудівна верф „Оріон“;
Філія Вітове ТОВ СП „Нібулон“.
Канівський судноплавний шлюз створений з метою забезпечення безперебійного пропуску суден, які прямують головною водною транспортною артерією України р. Дніпро.
Шлюз було введено в експлуатацію 22.07.1972 року шлюзуванням т/х «Т.Г.Шевченко».
ПАТ “Черкаський річковий порт“ приймає самохідні вантажні трюмні судна типу „ріка – море“ в/п до 3000 т, річкові судна г/п 600-2000 т.
У порту Черкаси можливий невеликий ремонт суден.
Черкаський річковий порт має в своєму розпорядженні експлуатаційно-перевантажувальний комплекс, розташований в м Черкаси. Основна номенклатура – метал, устаткування, залізобетонні вироби, тарно-штучні вантажі; мінерально-будівельні вантажі та ін.
До процесу відновлення пасажирських перевезень по Дніпру, популяризації туристичних подорожей серед мешканців області залучені представництва місцевих туристичних операторів „НАМІ“ та ТОВ „Туристична компанія „Мандрівник“.

З метою підвищення рентабельності перевезень річковим транспортом бажаючим відпочити на теплоході пропонується отримати такі додаткові послуги: організація корпоративів, бенкетів, фуршетів, весіль, дитячих свят, семінарів, конференцій, тренінгів, випускних вечорів, пікніків на островах та інше.

Повітряний транспорт

Вдале розташування Черкаського аеропорту в географічному центрі України на перетині міжнародних повітряних коридорів Захід – Схід, Північ – Південь, що з’єднують скандинавські країни і країни Прибалтики з Близьким Сходом, а країни Західної Європи з країнами Середньої Азії і Далекого Сходу,  а також Росію із Західною Європою; наявність поряд зручної транспортної розв’язки; можливість використання потенціалу залізничної   станції   Черкаси,   Черкаського річкового вантажного порту, дають цьому об’єкту значні стратегічні переваги перед іншими аеропортами України.
Загальна площа території аеропорту – 174,5 га.

До комплексу аеропорту входять:
будівля аеровокзалу загальною площею 5 708,6 кв. м. (1986 рік –  введено в експлуатацію);
пасажирський павільйон загальною площею 345,7 кв. м.;
основна злітно-посадкова смуга із штучним покриттям: – 2 500 м×42 м;
вантажний склад ємністю 120 тон;
ангари-укриття та інші необхідні службові приміщення, споруди та асфальтові площадки.
Черкаський аеропорт має статус міжнародного, знаходиться в регламенті та може приймати повітряні судна у тому числі, і міжнародні авіарейси. Технічні можливості злітно-посадкової смуги дозволяють приймати вантажні літаки класу Airbus A-320, Boeing B-737, ІЛ-76.
В аеропорту організовано роботу відповідних служб, а саме: прикордонного посту, митниці, екологічної, ветеринарної інспекції і фітоконтролю.
Разом з цим, КП „Аеропорт Черкаси“ останній раз приймав пасажирів з регулярних рейсів у 1995 році. Останні два десятиріччя, через зупинку роботи аеропорту щодо приймання внутрішніх та міжнародних рейсів, підприємство було збитковим. Збитковість та недофінансування з державного та місцевого бюджетів Черкаського аеропорту зумовило руйнування злітно-посадкової смуги, а також невідповідність технічним вимогам будівель та споруд аеровокзалу, псуванню технічного оснащення та інше.   
На сьогоднішній день „Аеропорт Черкаси“ приймає виключно чартерні рейси та використовується для проведення фестивалів малої авіації, різноманітних авто – шоу та виставкових заходів.
З метою відновлення роботи КП „Аеропорт Черкаси Черкаської обласної ради“ з обласного бюджету на 2018 рік передбачені видатки на погашення заборгованості з земельного податку в сумі 12,0 млн грн та на проведення поточного ремонту покрівлі аеровокзалу в сумі 1,0 млн грн. (затверджено рішенням обласної ради від 20.04.2018 № 22-38/VII „Про внесення змін до рішення обласної ради від 22.12.2017 № 19-22/VII „Про обласний бюджет на 2018 рік“).
На сьогоднішній день виділені кошти в сумі 9,5 млн грн для сплати земельного податку, а також зроблений перерозподіл коштів в сумі 105,5 тис. грн з поточних видатків на капітальні – з метою придбання основних засобів, а саме: придбання апаратів АСП-2,  джерела хім. живлення.
Відновлення роботи КП „Аеропорт Черкаси Черкаської обласної ради“ дасть поштовх розвитку туристичного потенціалу області, розвитку інфраструктури регіону, підвищить рівень інвестиційної привабливості області, а це надасть можливість наростити промисловий потенціал регіону та відкриє нові можливості створення нових підприємств, тощо.

Зв’язок

Важливою складовою інфраструктури економіки країни є галузь зв’язку, найголовнішою функцією якої є забезпечення потреб суспільства в передачі інформації.

Стаціонарний зв’язок

Станом на 01.05.2018 в області налічувалося 177 520 основних телефонних апаратів, в тому числі в домашніх оселях користувались стаціонарним зв’язком 138 614 мешканців (на 01.05.2017 кількість основних телефонних апаратів становила 200,5 тис. одиниць, у т.ч. домашніх – 163,4 тис. одиниць).

Інтернет

ХХІ століття розглядається, як ера інформаційного суспільства, що вимагає для свого ефективного розвитку створення глобальної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури. Продовжує зростати кількість користувачів всесвітньої мережі Інтернет.
Станом на 01.10.2017 в області нараховувалося 104,0 тис. абонентів Інтернет з наданням широкосмугового фіксованого доступу(фіксований доступ), що на 0,5% менше ніж на 01.10.2016.

Телебачення

В області впроваджено багатоканальне телевізійне мовлення понад 60 каналів. Станом на 01.10.2017 кількість споживачів кабельного телебачення становило17,3 тис.осіб (22,1тис. осібстаном на 01.10.2016).

Проводове мовлення

Одним  із соціальних аспектів розвитку регіону є рівень надання послуг проводового мовлення, бо це складова розвитку процесу інформатизації в частині надання інформації, необхідний чинник добробуту населення.
На 01.06.2018 радіофікація населених пунктів області забезпечується роботою 117 радіотрансляційного вузла та функціонуванням 37,2 тис. основних радіоточок. Загальна протяжність ліній радіофікації становить 17,1 тис. км. 

Поштовий зв’язок

На ринку поштових послуг загального користування області функціонують регіональний представник  національного оператора поштового зв’язку – Черкаська дирекція УДППЗ „Укрпошта“ та  оператори поштового зв’язку недержавної форми власності. Станом на 01.06.2018 мережа поштового зв’язку нараховує 539 стаціонарних відділень, з них 73 розташовано в містах  і селищах міського типу, 451 – сільській місцевості та 15 – пересувних пунктів.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.