Транспортний комплекс

Транспорт – одна з найголовніших сфер матеріального виробництва, яка значною мірою визначає рівень та структуру економіки, особливості розміщення населення і виробництва, а також є найважливішою ланкою, яка зв’язує всі галузі господарського комплексу в єдине ціле. Транспорт здійснює зв’язок між виробництвом та споживанням, між промисловістю і сільським господарством, між видобувними та обробними галузями промисловості, забезпечує економічні зв’язки між окремими країнами та потребу населення в усіх видах перевезень.
У2016 році підприємствами транспорту області перевезено 10 622,8 тис. т вантажів, що на 13,4% більше від обсягів 2015 року. Вантажооборот зменшився на 1,9% і становив 9 849,8 млн. ткм.
Послугами пасажирського транспорту у2016 року скористалися майже 93 млн. пасажирів, що на 5,5% меншевідповідного періоду 2015 року. Пасажирооборот збільшився на 0,2% і становив 2 624,1млн.пас.км.

Автомобільний транспорт

У2016 році автомобільним транспортомперевезено4 122,6тис. т. вантажів та виконано вантажооборот в обсязі 1 008,9млн. ткм, що відповідно
на 24,7% та на 27,9% більше обсягів 2015 року. Обсяг перевезених вантажів автотранспортом фізичних осіб-підприємців збільшився на 39,8% порівняно із 2015 роком і становив1 867,5 тис. т.
Автомобільним транспортом у2016році скористалися 67 827,4тис. пасажирів, виконана при цьому пасажирська робота дорівнює
743,4млн. пас. км, що відповідно на 7,1% та на 15,6% менше обсягів 2015 року. Перевезення пасажирів автотранспортом фізичних осіб – підприємців скоротилися на11,2% і становили 14,6млн. пасажирів.
Автобусні перевезення в області здійснюються на 549 маршрутах, у т.ч. на 121 міському, 290 приміських та 138 міжміських внутрішньообласних.
На міських та приміських автобусних маршрутах загального користування пасажири з обмеженими фізичними можливостями можуть скористатися 65 автобусами пристосованими для перевезень відповідних категорій громадян.
Послуги з пасажирських перевезень в області надають 30 підприємств та 53 приватних підприємці.
Станом на 01.01.2017 в області налічувалося 855 населених пунктів (міст – 31, селищ – 100, сіл – 724) із яких 49населених пунктів (5,9 відсотків)
не мають автобусного сполучення з районними центрами. Разом з цим 25 з 49 населених пунктів, які не забезпечено транспортним сполученням, не потребують його або дане питання вирішується шляхом залучення шкільних автобусів, а також транспортом фермерських господарств, які орендують сільськогосподарські землі жителів сіл.
Пасажири мають можливість скористатися послугами 1 автовокзалу, 25 автостанцій і 2 688 автобусними зупинками, які розташовані на територіях населених пунктів та вздовж автобусних маршрутів загального користування.

Залізничний транспорт

На території області розташовано 23 підприємства залізничного транспорту, 3 залізничні вокзали (Черкаси, Христинівка, ім. Т. Г. Шевченка),  36 залізничних станцій (через 21 станцію здійснюються і вантажні перевезення) та 78 посадочних платформ, що дає можливість мешканцям області скористатися послугами залізничного транспорту.
У 2016 році залізничним транспортом відправлено5 710,0тис. пасажирів, що на0,8% менше рівня обсягів 2015 року та виконано при цьому пасажирську роботу 1 770,0 млн. пас. км, що на 8,9% більше ніж у попередньому році.
Кількість пасажирів, відправлених у приміському сполученні становила 4 984,0тис. пасажирів, що на 0,1% більше ніж у 2015 році.

Залізничним транспортом у 2016 році відправлено 6 460,3 тис. т вантажів, що на 7,6% більше показника попереднього року та виконано вантажооборот8 841,0млн. ткм, що на 4,4% менше, ніж у 2015році. Збільшилося відправлення основних видів груп номенклатурних вантажів: кам’яного вугілля – на 64,5%, хімічних і мінеральних добрив – на 25,1%, зерна і продуктів перемолу – на 28,4%, коксу – 9,9%. Скоротилося відправлення проти 2015 року нафти та нафтопродуктів у 13 разів, будівельних матеріалів на 32,0%, лісових вантажів – на 25,6%, брухту чорних металів – на 14,7%.

Річковий транспорт

1

Річковий транспорт є важливою галуззю економіки та має в області великі потенційні можливості. На Черкащині протікає біля 1037 річок, найбільша з них Дніпро – головна водна артерія України. В регіоні проходить 150 кілометрів експлуатаційних річкових судноплавних шляхів.
Перевезення Дніпром мали велике історичне значення ще з часів Київської Русі. Вони зміцнювали торговельні  такультурні зв’язки держави. В подальшому спорудження на річці каскаду водосховищ забезпечило судноплавство по всій її довжині.
Той факт, що Дніпро – третя за довжиною та площею басейну річка Європи, обумовлює сучасний розвиток галузі в форматі туризму та вантажних перевезень.
Наразі галузь річкового транспорту області представлена наступними підприємствами та інфраструктурою:

    1. пристань № 1 (м. Черкаси);
    2. ВП „Канівський судноплавний шлюз“
    3. КП„Авто-Ріка“ (м. Канів);
    4. пристань  „Митниця“ (м. Черкаси);
    5. пристань (річковий вокзал) „Адамівка“ (Чигиринський район);
    6. пристань „Тарасова гора“ (м. Канів);
    7. ПАТ „Черкаський річковий порт“ (м. Черкаси);
    8. ПП „Суднобудівна верф „Оріон“;
    9. Філія Вітове ТОВ СП „Нібулон“.

Починаючи з вересня 2011 року, у обласному центрі після 16-річної перерви було відновлено та шостий навігаційний сезон здійснювались прогулянкові екскурсійні перевезення акваторією Дніпра на орендованих теплоходах. До процесу відновлення пасажирських перевезень по Дніпру, популяризації туристичних подорожей серед мешканців області були залучені представництва місцевих туристичних операторів „НАМІ“ та ТОВ „Туристична компанія „Мандрівник“.
З метою підвищення рентабельності перевезень річковим транспортом бажаючим відпочити на теплоході пропонується отримати такі додаткові послуги: організація корпоративів, бенкетів, фуршетів, весіль, дитячих свят, семінарів, конференцій, тренінгів, випускних вечорів, пікніків на островах
та інше.
Основними напрямками діяльності ПАТ “Черкаський річковий порт“
є видобуток та реалізація надр (пісок річковий) та надання послуг з перевезення вантажів водним транспортом.
У 2016 році підприємством було перевантажено сипучих вантажів
в обсязі 31,3 тис.тон.

Повітряний транспорт

Вдале розташування Черкаського аеропорту в географічному центрі України на перетині міжнародних повітряних коридорів Захід – Схід, Північ –2 Південь, що з’єднують скандинавські країни ікраїни Прибалтики з Близьким Сходом, а країни Західної Європи з країнами Середньої Азії і Далекого Сходу, а також Росію із Західною Європою;наявність поряд зручної транспортноїрозв’язки;можливістьвикористання потенціалузалізничноїстанції Черкаси, Черкаського річкового вантажного порту, дають цьому об’єкту значні стратегічні переваги перед іншими аеропортами України.
Загальна площа території аеропорту – 174,5 га.
До комплексу аеропорту входять:

    • будівля аеровокзалу загальною площею 5 708,6 кв. м. (1986 рік – введено в експлуатацію);
    • пасажирський павільйон загальною площею 345,7 кв. м.;
    • основна злітно-посадкова смуга із штучним покриттям: – 2 500 м×42 м;
    • вантажний склад ємністю 120 тон;
    • ангари-укриття та інші необхідні службові приміщення, споруди та асфальтові площадки.

Черкаський аеропорт має статус міжнародного, знаходиться в регламенті та може приймати повітряні судна у тому числі, і міжнародні авіарейси. Технічні можливості злітно-посадкової смуги дозволяють приймати вантажні літаки класу Airbus A-320, Boeing B-737, ІЛ-76.
В аеропорту організовано роботу відповідних служб, а саме: прикордонного посту, митниці, екологічної, ветеринарної інспекції
і фітоконтролю.
Разом з цим, КП „Аеропорт Черкаси“ останній раз приймав пасажирів з регулярних рейсів у 1995 році.Останні два десятиріччя, через зупинку роботи аеропорту щодо приймання внутрішніх та міжнародних рейсів, підприємство було збитковим. Збитковість та недофінансування з державного та місцевого бюджетів Черкаського аеропорту зумовило руйнування злітно-посадкової смуги, а також невідповідність технічним вимогам будівель та споруд аеровокзалу, псуванню технічного оснащення та інше.
З метою відновлення в повному обсязі роботи Черкаського аеропорту рішенням сесії обласної ради від 16 грудня 2016 року була визнана необхідність його реконструкції. Департаменту містобудування, архітектури, будівництва та ЖКГ облдержадміністрації доручено виготовити проектно-кошторисну документацію та отримати експертний звіт по об’єкту „Реконструкція КП „Аеропорт Черкаси“.Виконавцям видано технічне завдання, в якому передбачено відповідні обсяги робіт.

Зв’язок

Важливою складовою інфраструктури економіки країни є галузь зв’язку, найголовнішою функцією якої є забезпечення потреб суспільства в передачі інформації.

Стаціонарний зв’язок

Станом на 01.10.2016 в області налічувалося 218,3 тисячі основних телефонних апаратів, а в домашніх оселях користувались стаціонарним зв’язком 176,9 тис. мешканців (на 01.01.2016 кількість основних телефонних апаратів становила 228,7 тис. одиниць, у т.ч. домашніх – 194,3 тис. одиниць).

Інтернет

ХХІ століття розглядається, як ера інформаційного суспільства, що вимагає для свого ефективного розвитку створення глобальної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури. Продовжує зростати кількість користувачів всесвітньої мережі Інтернет.
Станом на 01.10.2016 в області нараховувалося 104,5 тис. абонентів Інтернет з наданням широкосмугового фіксованого доступу(фіксований доступ), що на 22,8% більше ніж на початок 2016 року.

Телебачення

В області впроваджено багатоканальне телевізійне мовлення понад 60 каналів. Станом на 01.10.2016 кількість споживачів кабельного телебачення становило22,1 тис.осіб (22,9 тис. осібстаном на 01.01.2016).

Проводове мовлення

Одним  із соціальних аспектів розвитку регіону є рівень надання послуг проводового мовлення, бо це складова розвитку процесу інформатизації в частині надання інформації, необхідний чинник добробуту населення.
На 01.01.2017 радіофікація населених пунктів області забезпечується роботою 117 радіотрансляційного вузла та функціонуванням 40,4 тис. основних радіоточок.Загальна протяжність ліній радіофікації становить 17,4 тис. км. 
Протягом 2016року Черкаською філієюПАТ „Укртелеком“, яка є єдиним оператором, що забезпечує радіофікацію області відновлено 85,05 км ліній проводового мовлення та відновлено роботу 1 422 непрацюючих радіоточок.

Поштовий зв’язок

На ринку поштових послуг загального користування області функціонують регіональний представник  національного оператора поштового зв’язку – Черкаська дирекція УДППЗ „Укрпошта“ та  оператори поштового зв’язку недержавної форми власності. Станом на 01.01.2017 мережа поштового зв’язку нараховує 539стаціонарних відділень, з них 73розташовано в містах і селищах міського типу, 451 – сільській місцевості та 15– пересувних пунктів.

Мобільний зв’язок

Позитивна динаміка надання послуг мобільного зв’язку регіону обумовлена науково-технічним прогресом та соціально-економічними факторами. Беззаперечні її переваги – зручність та конфіденційність, а також значна кількість допоміжних функцій забезпечують попит. Наразі в області налічується близько 1 451,3 тис.абонентів мобільного зв’язку (середня чисельність населення у 2016 році складала 1 238,5 тис. жителів).

Інформаційні технології

У форматі програми інформатизації  в структурних підрозділах обласної державної адміністрації, а також районних державних адміністраціях впроваджено систему електронного документообігу із  програмним забезпеченнямOptimaWorkFlow версії 1.19.Система має широкі можливості щодо підключення різноманітного периферійного обладнання, а також завдяки наявності в своєму складі модуля Веб-доступу дозволяє без значних затрат охопити електронним документообігом територіально віддалені структурні підрозділи та райдержадміністрації.
У 2016 році прийнято на сесії обласної ради регіональну програму інформатизації „Електронна Черкащина“. Її упровадження на 2016-2017 роки
в усіх владних структурах нашого регіону підтримали депутати обласної ради на черговій сесії.

Програма є складовою частиною Національної програми інформатизації та Стратегії економічного та соціального розвитку Черкаської області до 2020 року. Вона сприятиме побудові інформаційного суспільства на Черкащині та реалізації регіонального фрагменту „Електронного уряду“ – єдиної автоматизованої інформаційної системи міжвідомчої взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування з громадянами задля підвищення якості надання електронних адміністративних послуг, забезпечення відкритості та прозорості влади.

Поширити в соц. мережах

Share to Google Plus

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.