Розвиток навчальних закладів у контексті реформування системи освіти

46143794На базі КЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» відбувся науково-практичний семінар «Сучасні підходи до розроблення стратегії розвитку загальноосвітнього навчального закладу в контексті реформування системи освіти України». До участі у заході долучилися директори та заступники директорів навчальних закладів-учасників обласної цільової програми «Інноваційні школи Черкащини», повідомляє управління освіти і науки Черкаської ОДА.

Відкриваючи захід, заступник начальника управління освіти і науки облдержадміністрації Оксана Сімушіна зазначила:72591447

– Ми очікуємо, що популяризація моделей і досвіду діяльності інноваційних шкіл Черкащини сприятиме забезпеченню нових стандартів якості освіти дітей та учнівської молоді, активізації упровадження інновацій у діяльність навчальних закладів області як чинника підвищення якості освітніх послуг та задоволення потреб учасників навчально-виховного процесу. Школи повинні стати більш відкритими та чутливими до потреб і викликів, ніж вони є сьогодні.

Оксана Сімушіна відзначила, що освіта є серед пріоритетних напрямків розвитку Черкащини, а обласна влада надає різносторонню підтримку галузі, тому педагогічна громада, зокрема через інноваційні школи, має стати рушійною силою прогресивних змін. Водночас Оксана Іванівна наголосила, що виконання освітніх програм дасть можливість поліпшити якість регіональної системи освіти, сприяти створенню механізму її стійкого інноваційного розвитку у відповідності до світових стандартів, реалізувати у школах власну модель перспективного інноваційного розвитку з урахуванням кращого вітчизняного й зарубіжного досвіду.

Ректор інституту післядипломної освіти Наталія Чепурна відзначила складне, але водночас і важливе завдання керівників навчальних закладів, на базі яких будуть створені інноваційні школи.

З доповіддю на тему «Інноваційний розвиток загальноосвітнього навчального закладу в контексті реформування системи освіти України: прогностичні аспекти» виступив кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач відділу інновацій та стратегій розвитку освіти Інституту педагогіки НАПН України Дмитро Пузіков. У своєму виступі він наголосив на необхідності посилення не лише вертикальної, але і горизонтальної співпраці навчального закладу, адже якщо школа досягатиме своїх цілей лише власними силами, то це буде складний і довготривалий процес:

– Якщо ви будете спілкуватися між собою, обмінюватися досвідом, диференціювати завдання, це значно полегшить процес створення інноваційної новітньої школи. Потрібно радитися з педагогами, учнями, батьками, роботодавцями, органами влади та місцевого самоврядування, громадою.56045743

У рамках роботи над створенням інноваційної школи і, зокрема, ключових документів навчального закладу, Дмитро Олегович відзначив необхідність вивчення проблем і потреб, очікувань представників цільових груп.

Проректор ЧОІПОПП з науково-методичної роботи Галина Назаренко представила думки провідних науковців щодо моделювання інноваційного навчального закладу. Означила методологічні підходи формування концептуальних ідей навчальних закладів, складові моделювання технології організації освітнього процесу. Про альтернативні джерела фінансування освітніх проектів розповів заступник директора Агенції регіонального розвитку Черкаської області Іван Подолян.

Автор статті