Роботу над зверненнями громадян необхідно посилити на місцях

obras4enНа цьому під час сьогоднішньої координаційної наради наголосив заступник голови облдержадміністрації Юрій Сас. Він додав, що для ефективного та кваліфікованого вирішення звернень громадян у першу чергу варто відпрацьовувати та оптимізувати механізм надання на них відповідей, адже місцеві державні адміністрації зобов’язані забезпечити виконання конституційних прав українців на звернення.

За словами начальника відділу роботи зі зверненнями громадян апарату облдержадміністрації Зої Глущук, до Адміністрації Президента України найбільше звернень надійшло від жителів міст Черкаси, Умань та Сміла, а також Жашківського, Чигиринського й Черкаського районів. Кількість звернень жителів області до Кабінету Міністрів України також збільшилася на 53,5 %, а з центральних органів виконавчої влади на розгляд до облдержадміністрації надійшло 709 звернень від громадян Черкащини, що на 38,5 % більше, ніж за аналогічний  період минулого року.

– Більшість проблемних питань, з якими звертаються громадяни до центральних органів виконавчої влади, можна вирішити на місцях, – зауважила Зоя Іванівна. – Щоправда, не кожна посадова особа з відповідальністю ставиться до вирішення проблем громад, тож черкащани просто вимушені звертатися до вищих інстанцій. Аби уникнути цього, варто щоб жителі Черкащини отримували належні відповіді на свої звернення від місцевої влади.

Заступник голови ОДА Юрій Сас зазначив, що зараз активно впроваджується реформа з децентралізації. Тож проблемні питання черкащан, мають і повинні якісно вирішуватися на рівні місцевої влади.

– Часом люди зі своїми проблемами звертаються до Президента України чи Кабінету Міністрів України. Однак вони мають усвідомити, що відповідь на їхні запити має прийти лише від сільського чи міського голови та вирішитися за його допомогою, – підсумував Юрій Сас. – Наше завдання – налагодити та оптимізувати механізм вирішення звернень громадян, а також посилити роботу на місцях.

Варто відзначити, що від початку року в облдержадміністрації розглянули 1 774 звернення, з яких по суті вирішили 94,6 %. У своїх зверненнях громадяни порушили 2 395 питань. Зокрема, надання матеріальної допомоги громадянам, які потребують соціального захисту, вирішення земельних спорів та проблем з орендою землі, отримання належного комунального обслуговування будівель та прибудинкової території, підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, налагодження належного транспортного зв’язку між населеними пунктами, врегулювання трудових спорів та виплати заробітної плати. Також часто порушують питання стану доріг, охорони здоров’я та освіти.

Важливе місце серед загальної кількості звернень громадян мають ті, які надійшли від учасників АТО та членів їх родин. Усім АТОвцям із Золотоноші, Сміли, Черкас, Звенигородського, Золотоніського, Канівського, Кам’янського та Черкаського районів, які зверталися до облдержадміністрації, надано матеріальну допомогу. Також переважна частина питань учасників АТО щодо виділення земельних ділянок для житлового будівництва і ведення особистого селянського господарства та забезпечення житлом вирішені позитивно.

Автор статті