Приєднуйтесь до обговорення «розвантажених» програм для початкової школи

original-1330959589На сайті  Ed-Era.com вже можна подивитися та прокоментувати нові “розвантажені” програми для початкової школи. Обговорення триватиме з 4 по 10 липня.  Зміни стались кардинальні: з математики виключили зазубрювання, українська мова позбулась застарілих слів, а в літературному читанні пропонують не оцінювати дітей  за швидкістю прочитаних знаків.

Загалом зміни внесли в 14 програм для початкової школи. Усі оновлення – це пропозиції вчителів, експертів, викладачів та громадських активістів, що в рамках першого етапу роботи з розвантаження програм для початкової школи  обговорювали необхідні зміни на інтерактивній онлайн платформі Ed-Era.com.

На жаль, коментарів та пропозицій щодо навчальних програм з іспанської, французької та німецької мов отримано не було. Тому, Міністерством освіти і науки самостійно буде створено робочу групу, яка розробить відповідні зміни.

Оновлення, що торкнулось абсолютно усіх програм – відміна фіксованого обсягу годин на вивчення кожної теми в рамках предмету. Це дозволило б учителю самостійно визначати час, на вивчення необхідного матеріалу. Головний орієнтир – не вказівка програми, а індивідуальні особливості дітей в школі.

Найбільшу зацікавленість під час першого обговорення  на Ер-Ері привернуло оновлення програм з української мови, математики, природознавства та літературного читання. Робоча група опрацювала кожен коментар, більшість поданих пропозицій вже включені до програм.

Так, в програмі з  української мови оголосили війну застарілим словам. В оновленому варіанті замість телеграми, агронома та комбайнера до переліку “словникових слів” увійдуть поняття приязний, врівноваженість, оптимізм, творчість, креативний тощо. На думку психологів, саме робота з такими словами сприятиме розвитку емоційного інтелекту у дітей, що вкрай важливо в початковій школі.

Оновлена програма з математики – яскравий приклад  зміщення акцентів зі знаннєвих результатів на діяльнісні. Замість того, щоб просто завчати математичні таблиці та визначення, головним завданням дитини в рамках оновленої програми стане вміння використовувати ці знання в реальних життєвих ситуаціях. Наприклад,  учням 1 – 2-х класів не потрібно буде завчати напам’ять таблиці додавання, віднімання тощо.

Обговорення навчальної програми з літературного читання  привернуло увагу до розвитку читацького інтересу в учнів. Найактивніше піднімалось питання визначення переліку творів, його осучаснення та проблема контролю техніки читання.

Щоб вирішити ці проблеми, з програми забрали неактуальних і додали сучасних авторів, та пропонують скасувати контроль техніки читання.

Програма з природознавства також виявилась надто важкою для маленьких дітей. Деякі теми для першокласників практично повністю дублювали теми з географії для старших класів.  Наприклад, за старою програмою діти в початковій школі вивчали склад грунту та умовні позначення на карті України. В “розвантаженому” варіанті більше уваги приділяється формуванню у дітей повної картини світу. Наприклад, пропонують вивчати чому грунт важливий для природи та як люди використовують властивості води.

 Зазначене вище – лише короткий перелік змін. Усі новації можна побачити на сайті Ed-Era.com за посиланням. Інтерактивна платформа також дозволяє кожному в режимі реального часу висловлювати своє ставлення до новацій в програмах та робити власні пропозиції до них.

 Довідково: розвантаження навчальних програм для початкової школи – це cпільний проект Міністерства освіти і науки та відкритої платформи Ed-Era.com. Протягом першого обговорення онлайн 2 тисячі унікальних авторизованих коментаторів за два тижні залишили 5 тисяч 356 пропозицій до 14 навчальних програм початкової школи.

2 липня в МОН провели круглий стіл разом з модераторами груп з розвантаження програм для початкової школи та науковцями з Національної академії педагогічних наук і представниками педагогічних університетів. Модератори представляли результати обговорення на платформі ЕдЕра чинних програм і пропозиції щодо їх оновлення.

За інформацією Міністерства освіти і науки України

 

Автор статті