Протягом 2017 року

Протягом 2017 року в облдержадміністрації розглянуто  1697 звернень громадян, що на 234, або 12,12 відсотка менше, ніж у 2016 році.
Конституційним правом на звернення скористалися 7198 громадян,що на 5976, або на 45,36 відсотка менше, ніж  у 2016 році.
Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, упродовж звітного періоду зменшилася кількість звернень, які надійшли до облдержадміністрації  від жителів 17 регіонів області, зокрема,  міст: Ватутіне (-53,57%), Канів (-45,65 %), Сміла (-20,65 %), Черкаси (-15,04 %), Умань (-1,98 %) районів: Катеринопільського (-58,06 %),  Кам’янського  (-52,86 %), Чорнобаївського (-38,24 %),  Христинівського  (-32,35 %), Драбівського (-17,86 %), Корсунь-Шевченківського (-17,40 %), Жашківського  (-16,46 %), Тальнівського (-10,71 %), Смілянського (-7,84 %), Звенигородського (-7,55 %), Монастирищенського (-7,50 %), Черкаського (-6,30 %).
При загальній тенденції щодо зменшення кількості звернень, розглянутих в облдержадміністрації у січні – грудні 2017 року, у порівнянні до 2016 року, зросла кількість звернень від жителів 9 регіонів області:  м. Золотоноша (на 24,4 %), районів: Шполянського (на 28,95 %),  Лисянського (на 27,77 %), Маньківського (на 20,83 %), Золотоніського (на 18,18 %), Чигиринського  (на 17,35 %), Уманського (на 12,12 %), Городищенського (на 8,69 %), Канівського (на 3,33 %).
Протягом 2017 року найбільше розглянуто звернень, що надійшли від жителів м. Черкас – 497 (або 29,27 % від загальної кількості звернень громадян),   м. Умані – 99 (5,83%), Чигиринського району − 115  (6,78 %). Черкаського району – 104 (6,13 %).
Упродовж 2017 року з центральних органів виконавчої влади на розгляд до облдержадміністрації надійшло 725 звернень, що на 81, або 10 відсотків менше, ніж у 2016 році. Їх питома вага становить 42,72 відсотка.

Зменшилася кількість звернень до оганів влади вищого рівня від жителів міст Канева (-64,00 %), Ватутіне (-58,88 %), Сміла (-43,64 %), Умань (-11,27 %), Черкаси (-0,61 %), районів: Звенигородського (-67,86 %), Чорнобаївського (-60,00 %), Катеринопільського (-57,14 %), Кам’янського (-52,13 %), Монастирищенського (-48,49 %), Золотоніського (-47,06 %), Смілянського (- 30,43 %),  Драбівського (-18,19 %), Городищенського (-17,04%), Черкаського (-15,00 %), Жашківського (-14,29 %). Маньківського (-6,25 5%).
Збільшилась кількість звернень громадян, надісланих на розгляд до облдержадміністрації центральними органами влади від жителів 9 регіонів області, а саме: м. Золотоноша (на 16,66 %),  районів: Лисянського (на 45,45 %), Уманського (на 27,77 %) Чигиринського (на 26,66 %), Тальнівського (на 18,75 %),  Корсунь-Шевченківського (на 15,38 %), Шполянського (на 13,04 %), Канівського (на 12,5 %),  Христинівського (на 12,5 %).
У цілому, протягом звітного періоду найбільше вказаних звернень надійшло  від жителів міст Черкаси (163) та Чигиринського району (76) .
Кількість звернень, надісланих на розгляд до облдержадміністрації з Адміністрації Президента України, зменшилася на 12,33 відсотка,  надісланих з Кабінету Міністрів України − на  15,35 відсотка.

Із загальної кількості звернень, що надійшли на розгляд до облдержадміністрації у звітному періоді, 193 – колективні, що на 89, або 31,57 відсотка менше, ніж у 2016 році. Зазначені звернення розглянуті у визначений чинним законодавством термін, заявникам надано вичерпні відповіді та роз’яснення.
У зверненнях громадян, розглянутих у облдержадміністрації протягом 2016 року, порушено 2441 питання, що на 3,74 відсотка більше, ніж у 2016 році.

На першому місці, як і в попередні роки,  перебувають  питання соціального захисту (395, або 16,18 % від їх загальної кількості). Найбільше таких звернень надійшло   від жителів м. Черкаси (33,67 %), м. Умані (7,85 %) м. Сміли (5,57 %), Черкаського (6,58 %), Городищенсього (5,32 %), Монастирищенського   (4,05 %) районів.
Біля половини цих звернень (43,80 %) стосуються надання матеріальної допомоги.
Актуальним залишається питання щодо призначення субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, соціальних виплат (100 або 25,32 % звернень соціального напрямку).
На другому місці – питання комунального господарства – 313, або 12,82 відсотка від їх загальної кількості. Найбільше цих звернень  зареєстровано від жителів міст Черкаси (36,74 %), Сміла (10,22 %), Умань (6,07 %), Чигиринсього (7,67 %), Смілянського (5,75 %), Звенигородського (4,47 %) районів.
Громадяни  висловлюють невдоволення  підвищенням тарифів    на житлово-комунальні послуги, роботою комунальних служб.
Жителі області та інших регіонів України скаржилися на незадовільний стан доріг в області.
Третім за актуальністю є питання аграрної політики і земельних відносин  – 307, або 13,58 відсотка від загальної кількості звернень. Активно звертались з цих питань жителі міста Черкаси (15,0 %), Жашківського (11,40 %), Уманського (6,88 %), Чигиринсього (6,88 %)  районів.
У переважній частині звернень вказаного напрямку (58,63 %) порушені питання оформлення оренди або права власності на земельні ділянки.
У 557 зверненнях від громадян, віднесених до найменш соціально захищених категорій, здебільшого порушувалися питання призначення житлових субсидій, соціальних виплат, надання матеріальної допомоги, допомоги у лікуванні, перегляду розміру пенсій, забезпечення спеціальними засобами реабілітації та спецавтотранспортом.