Про внесення змін до розпорядження облдержадміністрації від 23.10.2008 № 316

ПРОЕКТ РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

 

 

м. Черкаси

 

 

Про внесення змін

до розпорядження

облдержадміністрації

від 23.10.2008 № 316

 

Відповідно до ст. 41 Закону України “Про місцеві державні адміністрації”, постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 “Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)”:

1. Внести до розпорядження облдержадміністрації від 23.10.2008 № 316 “Про встановлення граничного розміру плати за проживання в гуртожитках”, зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Черкаській області 20.11.2008 за № 27/1508 зміни, замінивши абзац другий пункту 1 такими словами:

 

“260 гривень за ліжко-місце за місяць з урахуванням ПДВ для гуртожитків ЧД ЖПП “Житлосервіс”;

2. Розпорядження набирає чинності після державної реєстрації в Головному управлінні юстиції у Черкаській області, з дня оприлюднення у газеті „Нова Доба”.

 

 

Голова обласної державної адміністрації С.Б Тулуб

 

 

 

Аналіз регуляторного впливу
до проекту розпорядження облдержадміністрації
“Про внесення змін до розпорядження облдержадміністрації
від 23.10.2008 № 316”

 

  1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 “Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад” в області прийнято розпорядження облдержадміністрації від 23.10.2008 № 316 “Про встановлення граничного розміру плати за проживання в гуртожитках” (із змінами від 15.06.2009 № 165), яким встановлено граничний розмір плати за проживання в гуртожитках (крім студентських гуртожитків) громадян України, осіб без громадянства та іноземців, які займають приміщення, що знаходяться у спільному користуванні кількох осіб, які не перебувають у сімейних відносинах, з урахуванням витрат на комунальні послуги, у розмірі:

160 гривень за ліжко-місце за місяць з урахуванням ПДВ для гуртожитків ЧД ЖПП “Житлосервіс”;

120 гривень за ліжко-місце за місяць з урахуванням ПДВ для інших гуртожитків.

Зазначеним розпорядженням передбачено, що у разі, коли встановлений граничний розмір плати за проживання в гуртожитку не відшкодовує фактичних витрат на їх утримання, власник гуртожитку вносить облдержадміністрації економічно обґрунтовані пропозиції щодо встановлення підвищеного розміру плати.

Черкаське державне житлово-побутове підприємство “Житлосервіс” звернулось до Головного управління економіки з пропозицією щодо встановлення підвищеної плати за проживання в гуртожитках, що підпорядковані підприємству, у розмірі 260 гривень за ліжко-місце за місяць з урахуванням ПДВ. До граничного розміру плати включено витрати на комунальні послуги, у т.ч. опалення.

Підприємство:

засноване на державній власності наказом Української державної будівельної корпорації "Укрбуд" від 25.12.2001 № 45;

підпорядковане Корпорації та створене з метою задоволення житлово-побутових потреб громадян і отримання прибутку від наданих послуг;

працює в умовах повного госпрозрахунку та самофінансування.

Підприємство утримує на своєму балансі чотири гуртожитки ліжкового типу, в яких мешкає 1220 осіб. Гуртожитки введені в експлуатацію в 1957-70 роках і потребують значних затрат на ремонти, переоснащення, переобладнання та заміни твердого та м’якого інвентарю.

Основним джерелом доходів Підприємства є здача в оренду ліжко-місць у гуртожитках для одинаків, які знаходяться на балансі Підприємства.

Аналіз наданих підприємством розрахункових матеріалів свідчить, що у зв’язку з підвищенням складових витрат, які впливають на рівень тарифів, існуючий тариф, встановлений розпорядженням облдержадміністрації від 23.10.2008 № 316 (із змінами), не покриває фактичні витрати Підприємства, що призводить до його збитковості. Це суперечить засадам Закону України "Про ціни і ціноутворення" стосовно створення необхідних економічних гарантій для виробників, рівних економічних умов і стимулів для розвитку всіх форм власності та економічної самостійності підприємств.

Відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань (з терміном від одного до трьох місяців) проект розпорядження Про внесення змін до розпорядження облдержадміністрації від 23.10.2008 № 316” та аналіз його регуляторного впливу підлягають оприлюдненню у газеті “Нова Доба” та на сайті облдержадміністрації www.oda.ck.ua.

Враховуючи важливе соціальне значення прийняття зазначеного проекту розпорядження, дане питання винесено на розгляд засідання комісії облдержадміністрації з питань цін і ціноутворення, на яке будуть запрошені представники Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, Держцінінспекції, Головного фінансового управління, ЧД ЖПП “Житлосервіс” та інші. За результатами засідання, в межах чинного законодавства, прийматиметься спільне узгоджене рішення, що буде покладене в основу кінцевого варіанту проекту регуляторного акта.

Проект розпорядження підлягає погодженню з Державною інспекцією з контролю за цінами в області та іншими зацікавленими організаціями.

Розпорядження підлягає державній реєстрації в Головному управлінні юстиції у Черкаській області та оприлюдненню в газеті “Нова Доба”. Згідно з роз’ясненням Міністерства юстиції України від 25.08.2005 № 24-14-460 розпорядження набирає чинності після державної реєстрації, з дня його оприлюднення.

2. Визначення цілей державного регулювання.

Основним завданням розпорядження є встановлення економічно обґрунтованої плати за проживання в гуртожитках ЧД ЖПП “Житлосервіс”, використовуючи механізм беззбиткового функціонування гуртожитків, з одночасним забезпеченням соціального захисту населення від необґрунтованого застосування вказаної плати.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

1. Збереження існуючого стану, тобто без зміни діючої плати та без надання дотацій з бюджету. Дана альтернатива є неприйнятною, оскільки ситуація потребує негайного вирішення цього питання. В іншому випадку виникає загроза, при якій підприємство може опинитися на межі банкрутства. 2. Часткове відшкодування витрат через дотації. Не використано, в зв’язку з недостатністю бюджетних коштів.

4. Опис механізму, який пропонується для розв’язання проблеми. Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом прийняття розпорядження обласної державної адміністрації. Дане розпорядження буде запроваджено в дію після державної реєстрації у Головному управлінні юстиції та оприлюднення у газеті “Нова Доба”.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.

Основним положенням цього розпорядження є затвердження економічно обґрунтованої плати за проживання в гуртожитках ЧД ЖПП “Житлосервіс”.

Результатом прийняття розпорядження буде встановлення таких тарифів, які забезпечать беззбитковість роботи гуртожитків та соціальний захист населення.

  Контроль за правильністю формування та застосування плати на вказані послуги, запобігання необґрунтованому її завищенню забезпечується Державною інспекцією з контролю за цінами в області.

6. Характеристика очікуваних результатів прийняття акту.

Запровадження державного регулювання цін на продовольчі товари, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року №1548, надасть можливість:

- забезпечити беззбиткову роботу гуртожитків;

- упередити необґрунтоване зростання розміру плати за проживання в гуртожитках та підвищити якість обслуговування;

- уникнути соціальної напруги серед населення.

7. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акту.

Термін дії регуляторного акта не обмежений, на період дії постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 “Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)”.

Відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” перегляд регуляторного акту може бути здійснений: на підставі аналізу звіту про відстеження його результативності; за ініціативою органу, який його прийняв; в інших випадках, передбачених Конституцією та іншими законодавчими актами України.

Можливо внесення змін і доповнень.

8. Визначення показників результативності акта.

Показники результативності.

  1. Собівартість послуг за проживання у гуртожитках.
  2. Обсяги надання послуг.
  3. Кількість скарг.
  4. Якість надання послуг.
  5. Своєчасність надання послуг.

9. Визнання заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Відстеження результатів здійснюється через статистичні дані. Через засоби масової інформації забезпечується повна інформованість як суб’єктів господарювання, так і споживачів послуг.

Предмет регулювання зазначеного розпорядження не віднесено до пріоритетних сфер, у яких здійснюється адаптація законодавства України до законодавства Європейського Союзу.

 

Начальник Головного управління А.О. Костенко

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.