Пенсіонери отримають електронний доступ до своїх пенсійних справ

Портал_774-380

За повідомленнями Пенсійного фонду України, вже з 1 січня 2016 року в усіх регіонах України розпочнеться поступове запровадження централізованої системи призначення та виплати пенсій.

Протягом 2015 року Фонд працював над створенням цієї системи, що базується на формуванні та веденні Електронної пенсійної справи. Головною метою її створення є запровадження автоматизованої обробки даних та документів із забезпеченням максимальної доступності громадян до послуг Пенсійного фонду незалежно від місця проживання.

На сьогодні завершується розробка основного програмного забезпечення. У вересні 2015 року в кожній області декілька управлінь Фонду провели тестову експлуатацію системи. На Черкащині тестували програмне забезпечення в управліннях Фонду в Золотоніському, Чигиринському районах та в м. Черкасах. Наразі розпочато підготовку до введення системи в промислову експлуатацію, здійснюється навчання фахівців.

«Піонерами» із впровадження нової системи обслуговування громадян на базі централізованих інформаційних технологій вже незабаром стануть управління Фонду в Вінницькій, Донецькій, Київській та Херсонській областях.

– Згідно з такою системою передбачено запровадження нових методів прийому громадян за принципом бек-офісу та фронт-офісу, – зазначив заступник Голови правління Пенсійного фонду України Владислав Машкін. – Це дасть змогу не тільки відмовитися від величезного паперового документообігу, а й спростити процедури прийому та обслуговування громадян, істотно скоротити час їх спілкування з фахівцями Фонду. Вся інформація про особу відразу потраплятиме в Електронну пенсійну справу, яку формуватимуть під час першого звернення громадянина в Пенсійний фонд та оброблятимуть за допомогою централізованої системи призначення й виплати пенсій. Ця система буде єдиною для всіх управлінь Фонду, захищеною за сучасними стандартами, що унеможливлює втрату персональних даних та витік інформації.

Насправді процедура дуже проста: для призначення пенсії людина подаватиме працівникові Пенсійного фонду всі оригінали потрібних документів (паспорт, трудову книжку тощо), потім їх сканують (оцифровують) і формують Електронну пенсійну справу. Фахівець Пенсійною фонду заповнює в електронній формі заяву про призначення пенсії й роздруковує її, а людина, якій призначають пенсію, лише посвідчує цю заяву своїм підписом.

Електронні пенсійні справи, які міститимуть скановані пенсійні документи, а також усі розрахунки під час призначення та перерахунку пенсії, становитимуть основний пенсійний архів.

Передбачено також, що пенсіонери зможуть у будь-який час через Інтернет ознайомитися з даними своєї пенсійної справи за допомогою електронного цифрового підпису.

Варто зазначити, що функціональні можливості системи дістали позитивну оцінку групи міжнародних експертів з інформаційних технологій та пенсійних експертів, які працювали в Україні за проектом «Програма розвитку фінансового сектору (USAID/FINREP-II)».

 

За матеріалами «Пенсійного кур’єра»

Автор статті