Освітяни Черкащини розповіли про здобутки та плани розвитку галузі

1У Черкаському обласному Будинку вчителя 23 грудня на засіданні колегії Департаменту освіти і науки облдержадміністрації підбили підсумки роботи галузі освіти та сформулювали ключові завдання на наступний рік. Традиційно участь у заході взяли директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Валерій Данилевський, його заступник Оксана Сімушіна, а також освітяни Черкаської області.

2Нині чільне місце в освіті вихованні підростаючого покоління посідає національно-патріотичне виховання дітей та учнівської молоді. За словами провідного спеціаліста відділу спеціальної і позашкільної, виховної та кадрової роботи Департаменту Віти Поліщук, осередком виховної роботи у навчальних закладах є шкільний музей, в якому виховання учнівської молоді проводиться засобами формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу. Тож, у цьому році навчальні заклади поновили експозиції шкільних музеїв та музейних куточків. Нині в області функціонує 2 150 музейних об’єктів, зокрема 189 офіційно зареєстрованих шкільних музеїв, 262 музейні кімнати, 1 706 залів та куточків. Найбільше музеїв та музейних кімнат створено у навчальних закладах Драбівського, Звенигородського, Жашківського, Кам’янського, Смілянського, Монастирищенського, Тальнівського районів, міст Черкаси, Умань, Сміла, Золотоноша.

10990373Надзвичайно велика увага приділяється у навчальних закладах вшануванню пам’яті загиблих героїв АТО та Небесної Сотні. Зокрема, куточки пам’яті та меморіальні дошки відкрито у 56 навчальних закладах області. Загалом функціонує 323 музейні об’єкти, присвячені героям Революції гідності та героям АТО.

У навчальних закладах області діють 1 163 волонтерські загони, що об’єднують 14 542 учні. Юні волонтери надають шефську допомогу 1 488 родинам учасників антитерористичної операції та Революції гідності.

Для популяризації історичної і національної спадщини Черкащини налагоджуються партнерські стосунки із навчальними закладами Сходу України. Зокрема, налагоджено співпрацю із Северодонецькою гуманітарно-естетичною гімназію ім. В. Чорновола, Слов’янською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів № 15 ім. Т. Шевченка, Лисичанською загальноосвітньою школою І-ІІ ступенів № 24 ім. Б. Хмельницького.

Особливе місце в організації роботи з патріотичного виховання серед школярів посідає учнівське самоврядування, зокрема обласна Ліга старшокласників, яка працює над реалізацією Інтернет-проекту «Ми – патріоти Черкащини» і здебільшого є ініціатором різноманітних патріотичних акцій.

3Звертаючись до присутніх, ректор Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького Олександр Черевко наголосив, що враховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції Гідності, військовий конфлікт на Сході України, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції. Важливим чинником національно-патріотичного виховання Олександр Володимирович назвав феномен Майдану – промовистого свідчення жертовності заради безумовного дотримання прав людини та поваги до людської гідності, відстоювання загальнонаціональних інтересів відмовою учасників від особистого заради досягнення спільної мети; багатомовністю, полірелігійністю.

4Щодо питання затвердження плану роботи Департаменту освіти і науки облдержадміністрації на 2016 рік доповіла заступник директора Департаменту Оксана Сімушіна.

Учасники заходу активно долучилися до обговорення означених питань.

Автор статті