Освітянські спільноти України й Чехії обмінялися досвідом щодо організації дистанційного навчання

Про дистанційне навчання в Україні і Чехії, спільні й відмінні підходи до його організації, здійснення самооцінювання закладами освітизадля забезпечення якості освітніх послуг та постійного розвитку і вдосконалення – усі ці питання розглядалися під час дводенного міжнародного онлайн-семінару, що відбувся цими днями.

Учасниками зустрічі були представники Чеської шкільної інспекції та Державної служби якості освіти України, в тому числі її територіальних підрозділів, директори шкіл, представники громадських освітянських організацій.

Усі учасники зустрічі зійшлися на думці, що навчання здобувачів освіти має завжди бути в пріоритеті, а його якість не повинна залежати від форми навчання, очної чи дистанційної.Тож усім учасниками освітнього процесу доведеться напрацювати ефективні моделі та налагодити дієві комунікації.

Цінним і корисним став обмін досвідом між освітянами щодо організації дистанційного навчання під час пандемії тарішення про продовження такої практики,оскільки дистанційне навчання стало викликом для систем освіти усіх країн.

Відзначили спільні проблеми щодо підготовки педагогічних кадрів. Це питання потребує системного підходу, оскільки ніколи система освіти не буде кращою за якість вчителів і директорів.

Ще одним важливим питанням для освітян стало обговорення інструментів самооцінювання закладів загальної середньої освіти. Досвід організації самооцінювання шкіл, який реалізовано у Чехії в межах проєкту «Шлях до якості» за фінансової підтримки Європейського Союзу, презентував Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора Чеської Республіки.За результатами цього проєкту розроблено інструменти − методики, критерії, форми, анкети тощо, − які формують найбільш структуровану, змістовно насичену і функціональну основу для підтримки чеських шкіл у самооцінюванні.Досвід роботи Чеської шкільної інспекції дозволяє зробити висновок щодо прямої залежності між наявністю регулярного самооцінювання роботи і якістю діяльності школи.

– Такий обмін досвідом є надвичайно для нас цінним. Наші школи лише починають здійснювати самооцінювання, тому важливо відразу надати їм максимум корисної інформації, рекомендацій та підтримку. Самооцінювання– це необхіний процес, що допоможе об’єктивно оцінити стан закладу та напрацювати план дій для покращення його функціонування та надання якісних освітніх послуг здобувачам освіти.

Отримані поради під час міжнародного онлайн-семінару будуть опрацьовані та надані директорам шкіл області, – зазначила начальник управління ДСЯО у Черкаській області Оксана Компанієць.

Автор статті