Освіта для дітей з особливими освітніми потребами (2019-2020 навчальний рік)

Проводиться робота щодо розвитку інклюзивної освіти. З 2013 по 2018 роки у 7 разів зросла кількість закладів освіти, де організовано інклюзивне навчання. Інклюзивну форму навчання забезпечують 200 закладів освіти області, з яких – 155 закладів загальної середньої освіти та 45 дошкільних закладів. У них функціонує 308 класів та 49 дошкільних груп. Інклюзивним навчанням охоплено 466 дітей, зокрема 379 – учні закладів загальної середньої освіти, 87 – дошкільнята. Для забезпечення належного освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у закладах введено 327 посад асистента вчителя та вихователя (284 посади асистента вчителя і 43 асистентів вихователя).
Крім цього, на базі чотирьох Черкаських міських шкіл створено та функціонують 8 спеціальних (інтегрованих класів) для 100 дітей із особливими освітніми потребами. Для більш комфортного та ефективного навчання дітей з особливими освітніми потребами при закладах загальної середньої освіти створено 36 ресурсних кімнат, які сприяють розвитку соціальних навичок, навичок спілкування та поведінки дітей та 8 медіатек для розширення доступу дітей до медіаресурсів.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 №545 рішеннями органів місцевого самоврядування утворено 27 інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ). Обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти при КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» здійснює методичне та аналітичне забезпечення діяльності ІРЦ області,  проводить аналіз даних щодо фахівців, які надають психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, здійснює підвищення професійної компетентності педагогічних працівників ІРЦ та закладів освіти.