Освіта для дітей з особливими освітніми потребами (2020-2021 навчальний рік)

Проводиться робота щодо розвитку інклюзивної освіти для дітей із особливими освітніми потребами (далі – ООП).

Інклюзивне навчання забезпечують 242 заклади освіти області, з яких – 184 закладів загальної середньої освіти та 58 дошкільних закладів. У них функціонує 390 класів та 73 дошкільні групи. Охоплено 631 дитину з ООП, зокрема 495 учнів закладів загальної середньої освіти, 136  дошкільнят. Крім цього, на базі чотирьох Черкаських міських шкіл створено та функціонують 9 спеціальних (інтегрованих) класів для 111 дітей із ООП.

Для забезпечення належного освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у закладах освіти введено 452 посади асистента вчителя та вихователя (382 посади асистента вчителя і 70 асистентів вихователя).

Для більш комфортного та ефективного навчання дітей з ООП, при закладах загальної середньої освіти створено 65 ресурсних кімнат, які сприяють розвитку соціальних навичок, навичок спілкування та поведінки дітей, а також 10 медіатек для розширення доступу дітей до медіаресурсів.

В області функціонує 27 інклюзивно-ресурсних центрів (далі – ІРЦ) та обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти при КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», який здійснює методичне та аналітичне забезпечення діяльності ІРЦ області,  проводить аналіз даних щодо фахівців, які надають психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, здійснює підвищення професійної компетентності педагогічних працівників ІРЦ та закладів освіти.

З 2020 року 7 інклюзивно-ресурсних центрів (м. Черкаси, м Канів, Городищенський, Тальнівський, Маньківський, Монастирищенський райони та Кам’янська ОТГ) почали використовувати спеціальний транспорт, придбаний на умовах співфінансування з державного та місцевих бюджетів. Спецавтомобілі обладнані всіма необхідними технологіями та інструментами для надання додаткових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, які проживають у віддалених населених пунктах та мікрорайонах.