Оособливості упровадження інклюзивної освіти обговорили на обласному семінарі

b2ap3_medium_16На базі КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» відбувся обласний семінар-тренінг «Підготовка регіональних тренерів з інклюзивної освіти», повідомляє управління освіти  і науки Черкаської ОДА.

Відкрила захід ректор закладу Наталія Чепурна, яка відзначила актуальність та своєчасність упровадження інклюзивної форми освіти у закладах загальної середньої освіти на Черкащині: «Ми сьогодні на рівні держави приділяємо дуже велику увагу організації роботи з дітьми, які потребують особливого підходу і наших знань. Цих дітей потрібно залучати до нашого соціуму і створювати для них належні умови здобуття освіти. За даним органів управління освіти, понад 5 тис. дітей в області потребують такої уваги. b2ap3_medium_3Сьогодні на загальних підставах навчається близько 4 тис. дітей, не навчаються за станом здоров’я 213, за індивідуальною формою навчання здобувають освіту 800, а на інклюзивній формі навчання перебувають 175 осіб. В освітян Черкащини вже є певні досягнення та напрацювання щодо упровадження інклюзивної форми навчання. Сьогодні постало питання наближення цих послуг до наших дітей. Тому створюються інклюзивні центри в районах, містах і на сьогоднішній день планується створити 27 регіональних інклюзивно-ресурсних центрів на Черкащині».

Спеціаліст відділу інклюзивної, позашкільної освіти та виховної роботи управління Вікторія Донець та методист з інклюзивної освіти інституту післядипломної освіти Інна Литвин окреслила питання нормативно-правового забезпечення реалізації інклюзивного навчання та створення універсального дизайну в закладах освіти. Також здійснено аналіз стану упровадження інклюзивного навчання в закладах освіти області.b2ap3_medium_20

Педагоги поділилися власним досвідом упровадження послуг інклюзивного навчання. Так, директор Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 32 Ірина Овчаренко розповіла про перші кроки до створення інклюзивного закладу, а саме: вивчення освітніх запитів громад, визначення попередньої мережі класів, пристосування матеріально-технічної бази відповідно до категорій дітей з особливими освітніми потребами, кадрове забезпечення та координація діяльності всіх учасників освітнього процесу, створення індивідуальних програм розвитку для учнів з особливими освітніми потребами.

З організаційно-правовими аспектами створення та функціонування інклюзивно-ресурсних центрів присутніх ознайомила завідувач Черкаської обласної психолого-медико-педагогічної консультації Світлана Скляр.

Про особливості використання субвенції на надання держаної підтримки особам з особливими освітніми потребами розповіла заступник начальника відділу вищої, професійно-технічної освіти та фінансового забезпечення управління Тетяна Кійко.

У продовження роботи семінару відбулися майстер-класи, на яких розглядалися такі питання: «Реалізація індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами», «Умови формування партнерських стосунків між закладами освіти, ІРЦ та соціальними партнерами», «Організація корекційно-розвиткової роботи як необхідної умови соціалізації дітей з особливими освітніми потребами».b2ap3_medium_21

Автор статті