На обласному семінарі керівники інтернатних закладів освіти ознайомилися з діяльністю Корсунського центру «Надія»

b2ap3_large_DSC_6889На базі КЗ «Корсунь-Шевченківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр «Надія» Черкаської обласної ради» відбулася нарада-семінар директорів інтернатних закладів освіти. Про це інформує Департамент освіти  і науки Черкаської ОДА. У ході зустрічі обговорили питання роботи закладу освіти щодо забезпечення соціалізації вихованців у суспільстві.

Керівниця НРЦ Тетяна Хронік ознайомила присутніх із діяльністю закладу та презентувала роботу Центру щодо формування соціальної компетентності в дітей з особливими освітніми потребами. b2ap3_large_DSC_6794 b2ap3_large_DSC_6804

-Результатом нашої діяльності в напрямку формування соціальної компетентності дітей з особливими освітніми потребами є створення моделі випускника, який має знання, уміння та навички на рівні вимог державних освітніх стандартів. Він упевнений у собі, старанний, працелюбний, самостійний, дисциплінований, вмотивований на досягнення успіху, вміє слухати і чути, критично мислити і має почуття самоконтролю, навички навчальної діяльності, культуру поведінки і мови, основи особистої гігієни і здорового способу життя, знає свої громадянські права, вміє оцінити свою діяльність з погляду моральності та естетичних цінностей. Тож ми впевнені, що наш НРЦ забезпечує нашим дітям соціальну реабілітацію, соціальну адаптацію і особистий розвиток, – зазначила директор.

У продовження заходу для директорів інтернатних закладів освіти провели екскурсію навчально-реабілітаційним центром, протягом якої вони мали нагоду ознайомитися з матеріально-технічним, методичним забезпеченням закладу. b2ap3_large_DSC_6757 b2ap3_large_DSC_6775 b2ap3_large_DSC_6787

Педагогічний колектив НРЦ, враховуючи особливості учнівського контингенту, працює над проблемою «Створення єдиного освітньо-корекційного та інформаційно-розвивального простору як необхідної складової формування компетентної життєтворчої особистості вихованців».

Виховання та навчання здобувачів освіти здійснюється за різною формою та тематикою, але за чітко визначеними напрямками: формування цінностей і ставлень особистості до себе й людей, суспільства і держави, природи і здоров’я, праці та мистецтва. При цьому значну увагу акцентовано на соціалізації та розвитку творчої особистості дитини, виявленні та становленні індивідуальних особливостей школярів, рівні особистісно-виховних досягнень учнів, створенні відповідних умов для всебічного розвитку дітей, функціонуванні системи медико-психологічного та соціально-педагогічного забезпечення процесу розвитку школярів.

У 2019-2020 навчальному році заклад налічує 19 класів, у яких навчається 146 осіб.

Шкільна мережа закладу диференційована відповідно до освітніх програм для: дітей із тяжкими порушеннями мовлення (78 осіб), дітей із порушеннями інтелектуального розвитку(43 особи), дітей з порушеннями слуху (6 осіб), дітей із затримкою психічного розвитку (15 осіб) та дітей зі складними порушеннями розвитку (4 особи).b2ap3_large_DSC_6808

У закладі функціонує:

-дошкільне відділення, у складі якого 2 різновікові групи з цілодобовим перебуванням;

– спеціальний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів.

– реабілітаційне відділення.

Навчається 46 дітей з інвалідністю. Працюють 38 вчителів та 29 вихователів.

Як зазначають у закладі, основне завдання педагогів – допомогти дитині з особливими освітніми потребами в дорослому віці впевнено крокувати по життю, бути наполегливою і працьовитою, готовою до життєвих труднощів.

Для формування в дітей з особливими освітніми потребами практичних навичок у різних сферах життєдіяльності в освітньому середовищі Центру сформовані такі основні простори соціалізації: пізнавальний простір, трудовийпростір, ігровий простір, життєвий простір, корекційно-розвитковий простір.

Одним із ключових завдань діяльності НРЦ є суспільна адаптація дітей. Тому учасникам зустрічі презентували роботу щодо соціалізації дітей засобами мистецтва в межах концерту «Веселковий світ дитинства».

У ході наради заступник директора Департаменту освіти і науки ОДА Оксана Сімушіна здійснила аналіз стану справ освітньої галузі в розрізі інтернатних закладів. Принагідно ознайомила з перспективами оптимізації мережі. Окремо Оксана Іванівна визначила основні завдання щодо організації та забезпечення освітнього процесу у закладах освіти спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Черкаської області.

Автор статті