На Черкащині розвивають інклюзивну освіту

b2ap3_large_osvitaПротягом останніх п’яти років динаміка розвитку інклюзивної освіти в області набрала значних обертів. Кількість дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту за інклюзивною формою, зросла у 4 рази, зазначають в Департаменті освіти і науки Черкаської ОДА

У закладах дошкільної освіти дітей в інклюзивних групах збільшилося на 3 особи. Загалом у 111 закладах загальної середньої освіти функціонує 189 інклюзивних класів, де навчається 221 дитина; у 28 закладах дошкільної освіти функціонує 30 інклюзивних груп, у яких виховується 52 дитини. Для забезпечення належного освітнього процесу у класах та групах для дітей з особливими освітніми потребами у 2019 році введено 4 посади асистента учителя та 1 посаду асистента вихователя. Загалом маємо 171 посаду асистентів вчителя та вихователя.

У 2018-2019 навчальному році відкрито 26 інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) та обласний ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти комунального навчального закладу “Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради”. У липні цього року в Соколівській ОТГ утворили ще один ІРЦ. На базі закладів загальної середньої освіти створили 25 ресурсних кімнат, які сприяють розвитку соціальних навичок у дітей, та 12 медіатек для розширення доступу школярів до медіаресурсів.

Кожен ІРЦ отримав від Міністерства освіти і науки України комплекти новітніх психодіагностичних методик CASD, Conners-3, WISC-IV, LEITER-3, PEP-3, що призначені для здійснення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Після проходження навчання на право використовувати цей інвентар, яке проводилося в червні на базі КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників» сертифікованими тренерами, 16 фахівців ІРЦ успішно склали іспит та отримали відповідні сертифікати. Ще 26 фахівців матимуть змогу здати такий іспит у серпні-вересні цього року.

Автор статті