На Черкащині дітям з особливими потребами забезпечують здобуття інклюзивної освіти

1005Нині в нашому регіоні обліковується 2 217 дітей-інвалідів та 3 811 дітей з обмеженими можливостями, які потребують корекційного навчання. Саме інклюзивна освіта, над розвитком якої на Черкащині постійно працюють, забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у загальноосвітніх школах. Вона здійснюється за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей.

Так, за інклюзивною формою на Черкащині навчається 58 дітей з тяжкими порушеннями мови, з порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату, інтелекту, а також діти із затримкою психічного розвитку та синдромом Дауна у 35 загальноосвітніх закладах області (51 клас). 8 дітей охоплені дошкільною освітою у місті Каневі та у Черкаському районі.

Крім цього, на базі Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8 у 2015 році прийняв перших своїх 12 вихованців інтегрований клас для дітей із затримкою психічного розвитку, де вони мають змогу здобувати освіту за програмою корекційного і превентивного навчання та за програмою інтенсивної педагогічної корекції. Як зауважила заступник директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Оксана Сімушіна, у таких інклюзивних класах взаємодія між учнями з особливими освітніми потребами та дітьми з типовим рівнем розвитку сприяє налагодженню між ними дружніх стосунків, завдяки чому діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, стають більш чуйними, готовими допомогти.

– Філософія інклюзії базується на вірі в те, що кожна людина з вадою має отримати освіту і житлові умови, які б максимально були наближені до нормальних. Одним із аспектів інклюзивної освіти є забезпечення ефективності навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітньому закладі, – говорить Оксана Сімушіна. – Увага зосереджується на соціалізації дітей цієї категорії та якості навчання. Діти з особливими потребами стають частиною нашого життя, вони включаються в загальноосвітні школи, оточення, спільноти.

Вона також додала, що Черкаська область з 2013 року бере участь у проекті «Створення Інклюзивних ресурсних центрів у шести областях України» за підтримки американського федерального агентства USAID (Агентства США з міжнародного розвитку), відповідно до Меморандуму про співпрацю між Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» та Департаментом освіти і науки Черкаської облдержадміністрації. У результаті проекту на базі Черкаської обласної психолого-медико-педагогічної консультації цього року запрацював Інклюзивно ресурсний центр. У ньому діти з особливими освітніми потребами мають змогу отримувати більш якісну освіту і соціальну адаптацію в умовах інклюзивного навчання.

В центрі зосереджені необхідні ресурси, обладнання, література для роботи з дітьми означеної категорії, створено базу даних ресурсів, послуг і закладів з інклюзивним навчанням. Його спеціалісти проводять навчання, надають широку консультативну допомогу для батьків і педагогів, які працюють з дітьми з особливими потребами.

Поширити в соц. мережах

Share to Google Plus

Автор статті