Міністерство юстиції України забезпечує контроль у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу

images

Законами України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закони) передбачено, що контроль у сфері державної реєстрації здійснюється Мін’юстом, у тому числі шляхом моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав) та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) з метою виявлення порушень порядку державної реєстрації державними реєстраторами, уповноваженими особами суб’єктів державної реєстрації.

Процедуру здійснення контролю Мін’юстом визначає Порядок здійснення контролю у сфері державної реєстрації, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 р. № 990 (далі – Порядок).

Відповідно до Порядку контроль у сфері державної реєстрації здійснюється шляхом:

– розгляду скарг, поданих відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;
– розгляду обґрунтованих подань територіальних органів Мін’юсту;
– моніторингу реєстраційних дій в реєстрах.

У разі виявлення порушень порядку державної реєстрації контроль здійснюється шляхом проведення камеральної перевірки державних реєстраторів чи суб’єктів державної реєстрації з прийняттям обов’язкових до виконання рішень, передбачених Законами.

За результатами проведення перевірок (у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації) Мін’юст приймає вмотивоване рішення про:

1) тимчасове блокування доступу державного реєстратора, уповноваженої особи суб’єкта державної реєстрації до Державного реєстру прав, Єдиного державного реєстру;
2) анулювання доступу державного реєстратора, уповноваженої особи суб’єкта державної реєстрації до Державного реєстру прав, Єдиного державного реєстру;
3) притягнення до адміністративної відповідальності державного реєстратора, уповноваженої особи суб’єкта державної реєстрації;
4) направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю;

Запровадження контролю Мін’юстом є кроком у напрямку реалізації європейських стандартів захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів.

За інформацією Головного територіального управління юстиції в області

Поширити в соц. мережах

Share to Google Plus

Автор статті