Медики, освітяни та дорожні інспектори розповіли, що роблять для забезпечення безпеки дорожнього руху

dsc_0339

За ініціативи Департаменту охорони здоров’я у прес-центрі Черкаської ОДА днями відбувся круглий стіл, де обговорили проблеми безпеки дорожнього руху в області. Зокрема, учасники заходу розповіли про роботу, проведену в рамках Тижня безпеки дорожнього руху, який вже 10 років щорічно проходить в Україні за ініціативи ООН.

Профілактика виникнення ДТП та просвітницька робота щодо надання першої медичної допомоги потерпілим у них – постійна. Як зауважив заступник начальника відділу безпеки дорожнього руху Управління превентивної діяльності ГУ Національної поліції в Черкаській області Олег Єргаков, під час цих заходів поліція не лише виявляє порушення правил дорожнього руху, а й прагне привернути увагу суспільства до проблем безпеки дорожнього руху в державі.

− В Україні на сьогодні загинуло більше трьох тисяч осіб в ДТП. Отримали тілесні ушкодження – більше 23-х тисяч громадян. Щоб зрозуміти, багато це чи мало, ООН порахувало, що це третє місце за втратами населення, − говорить Олег Єргаков. − За 10 місяців поточного року в області зафіксовано 594 аварії з травмованими. Черкащина посідає15-те місце за рівнем аварійності.

Він наголосив, що в Європі на 100 ДТП рівень смертності − 2-4особи. В Україні ця статистика сягає в середньому 17-ти осіб. Серед причин такого високого показника, зауважив він, нехтування вимогою пристібати паси безпеки. У Головному управлінні Національної поліції області проаналізували, що в Черкасах пересічний водій дорогою на роботу 5-10 разів порушує правила дорожнього руху, а 90% травм, пов’язаних з ударами об скло та кермо, переломи кінцівок, виникають через незастосування пасків безпеки. Крім того, з цієї причини і тяжкість ушкоджень значно вища.

За останнє десятиліття ДТП в Україні побільшало на 70%. Лояльне законодавство – серед причин зростання аварійності, вважає Олег Єргаков. Адже нині в державі прийшли до системи, коли за порушення карають штрафами, а не позбавленням права керувати авто або пройти повторне навчання. Крім того, на ситуацію негативно впливають і затверджені для населених пунктів швидкісні режими. Якщо в Європі у межах населеного пунку – 40 км/год, то в Україні – 60, а реально – до 80-ти км/год, що негативно впливає на показник виживання пішоходів при ДТП.

− Починати безпеку дорожнього руху потрібно з себе. На базі Центру екстреної медичної допомоги ми провели тестовий контроль серед наших 428-ми водіїв, а вони щодня за кермом, − повідомив заступник директора з оперативної роботи медицини катастроф та цивільного захисту населення КУ «Черкаський обласний центр екстреної медичної допомоги» Олександр Кізян. − Вони пройшли курси надання допомоги постраждалим у ДТП і вони знають, як надавати першу долікарську допомогу. Бо інколи життя можна врятувати за лічені секунди до приїзду швидкої допомоги. Також проводилися навчання серед водіїв, які виїжджали в зону АТО, адже роль водіїв значна при масовій кількості постраждалих. Я маю на увазі знання, як правильно під’їжджати та від’їжджати, аби не створювати заторів та врятувати пацієнтам життя.

При центрі працює навчально-тренувальний відділ. Саме там провели 15 тренінгів для більше 180-ти працівників правоохоронних органів. Провели спільно навчання з працівниками ДСНС у школах та дитсадках. Олександр Кізян наголосив, що старшокласникам варто знати, яку допомогу потрібно надавати, якщо вони стали свідками чи учасниками ДТП.

− Пункти станцій швидкої медичної допомоги по області розташовані так, що максимальна відстань доїзду до пацієнта становить 25 кілометрів, − додав він. − Відповідні органи зацікавлені в тому, щоб навчити своїх працівників рятувати життя людей, а пересічні громадяни розраховують на швидку допомогу, на те, що приїде міліціонер, медик, а взаємодопомога – це питання болюче. Якщо буде зацікавленість населення – ми раді допомогти, бо спеціалісти у нас класні.

Олександр Михайлович висловився за те, щоб збільшувати кількість просвітницьких заходів.

− Один донор може здати дозу крові, яка врятує життя двох людей, − розповіла завідувачка донорським відділенням Черкаської обласної станції переливання крові Любов Рижкіна. – У рамках тижневика проходить і акція «Здай кров – врятуй життя». Нами була проведена низка заходів для залучення до неї людей – виступи по телебаченню, розміщення інформації в Інтернеті, проте цього року ніхто не відгукнувся. Торік здали двадцятеро донорів, 18 з яких – працівники ДАІ, по районам – 25 донорів.

Вона додала, що станцією постійно проводиться робота серед студентів, які охоче долучаються до донорства. Останні роки проводиться робота з школярами. Діти приходять на екскурсії на станцію, де їм розповідають, як можна допомогти іншим людям, здаючи кров.

− Не випадково організатором сьогоднішнього заходу є охорона здоров’я, бо ми працюємо з наслідками аварій, − наголосив головний лікар обласного центру здоров’я Борис Нескромний. − У попередні роки спільно з працівниками ДАІ у нас була можливість проводити рейди. Ми виїздили з екіпажами ДАІ і зупиняли водіїв, проводили з ними бесіди, превіряли вміст аптечки. Сьогодні це законодавчо обмежено: ми не можемо без причини зупиняти автомобілі. Результати попередніх років показували досить низьку обізнаність щодо надання першої медичної допомоги. Як пасажир, я часто питаю водіїв, що у них у аптечці, коли її востаннє укомплектовували. Буває, шо і по 5 років туди ніхто не заглядав. На жаль, свідомість людей дуже низька.

Заклад випускає брошури, матеріали, готує передачі на радіо та телебаченні щодо надання першої медичної допомоги при ДТП, проте кожен учасник дорожнього руху повинен бути зацікавлений знати, як допомогти собі та іншим під час надзвичайної ситуації.

Директор Департаменту освіти та науки Черкаської ОДА Валерій Данилевський повідомив, що нині педагогів хвилює показник травматизму дітей у ДТП. Він впевнений, що профілактичну роботу з безпеки дорожнього руху потрібно починати з дитсадка. Департамент в цьому напрямку регулярно проводить круглі столи з учнівською та студентською молоддю, вікторини та рольові ігри, посвяти малечі у пішоходи тощо. Використання наочності та відеоматеріалів нині зацікавлює молодь.

− Ми сьогодні чітко розуміємо: те, що відбувається на дорозі – питання не лише дорожньої інспекції, а питання комплексне, − додав він.

 

За інформацією Департаменту ОЗ Черкаської ОДА

Поширити в соц. мережах

Share to Google Plus

Автор статті