Конкуренція на ринку соцпослуг – шлях до покращення їхньої якості

483390085Питання покращення доступу організаціям громадянського суспільства до надання соціальних послуг обговорювали нещодавно під час проведення круглого столу, організованого Офісом Координатора ОБСЄ в Україні за підтримки Міністерства соціальної політики. Про це інформують в Департаменті соціального захисту населення Черкаської ОДА.

Фахівці органів соціального захисту з усієї України мали змогу ознайомитись з рекомендаціями щодо покращення якості надання соціальних послуг громадянам. Мова йшла і про те, як залучати організації громадянського суспільства до надання таких послуг.

– Ці рекомендації врахували існуючий міжнародний досвід у сфері соціального захисту населення, – розповідає заступник директора департаменту соціального захисту населення Черкаської ОДА Олег Шимчук, – а саме досвід Австрії, Португалії та Білорусі. Ми дізнались про зростаючу роль організацій громадянського суспільства в їх залученні державою до надання послуг на принципі соціального партнерства. Це відкриває нові можливості як для органів влади, так і для системи надання соціальних послуг. Наприклад, Португалія має кількасотрічні традиції залучення ОГС, насамперед, релігійної та професійної спрямованості, до надання соціальних послуг.

Організації громадянського суспільства – це громадські організації, неурядові організації, волонтерські організації тощо, які зараз стають важливими партнерами для влади. Тенденцією останніх років є залучення таких організацій до процесу надання соціальних послуг, що, в свою чергу, зменшує відстань між органами влади та пересічними громадянами.

Стратегія реформування системи надання соціальних послуг передбачає створення механізму соціального замовлення. Мета реформи – розширити перелік надавачів соціальних послуг, в тому числі й недержавних організацій, що стало б початком розвитку ринку соціальних послуг і посилення конкуренції серед суб’єктів, що їх надають. За словами Олега Івановича, механізм моніторингу соціального замовлення потребує розширення та удосконалення, адже передусім має оцінюватись відповідність наданої послуги державному стандарту, та задоволеність клієнта, який отримує послугу. А для цього важливо розробити нові та удосконалити існуючі механізми партнерської взаємодії органів виконавчої влади з організаціями громадянського суспільства задля поліпшення надання соціальних послуг населенню.

Поширити в соц. мережах

Share to Google Plus

Автор статті