Інтерактивна підлога, кращі комп’ютерні програми та іграшки для розвитку – МОН оновило перелік засобів корекції в інклюзії

5d8cc33bea6cb205728405Більше дидактичних матеріалів, комп’ютерні логопедичні тренажери та спеціальні іграшки – діти з особливими освітніми потребами (ООП) матимуть доступ до більшої кількості корекційних засобів. Відповідний наказ, яким МОН розширило перелік корекційних засобів для дітей з ОПП, опубліковано в Офіційному віснику України.

– У 2019 році ми вже нарешті можемо побачити ті результати, які дає інклюзивна освіта. Суспільство стає більш толерантним, а діти з особливими освітніми потребами краще соціалізуються, навчаючись зі своїми однолітками у звичайних школах. Ми щодня напрацьовуємо велику кількість змін та вдосконалюємо інклюзію. І однією з таких змін стало осучаснення переліку корекційних засобів. Завдяки цьому діти зможуть покращувати свої знання, емоційне здоров’я у найбільш комфортній для них формі, –  розповіла Міністр освіти і науки Ганна Новосад.

Новий документ не лише осучаснив список засобів корекції для психофізичного розвитку дітей з ООП, що навчаються в інклюзивних та спеціальних класах шкіл, а й є універсальним для застосування в усіх закладах освіти.

Так, вчителі матимуть для роботи інтерактивну підлогу, комп’ютерний слухомовленнєвий комплекс, різноманітні комп’ютерні програми тощо.

Окрім цього, також розширили й дидактичні матеріали для розвитку дітей раннього віку, спеціальних логопедичних іграшок, настільних ігор, приладдя для малювання та інше.

Для дітей, що мають складнощі з мовленням, оновили засоби альтернативної комунікації. Насамперед, це діти з розладами аутистичного спектру.

Важливо зазначити, що відтепер ресурсні кімнати шкіл поділять на дві зони –  навчально-пізнавальну та ігрову. Їх відокремлять стаціонарною або мобільною перегородкою.

Зокрема, у першій зоні діти з ООП будуть навчатися в групах або індивідуально, а в другій буде простір, де діти зможуть покращувати свій психоемоційний стан, знижувати тривожність та нервове збудження. Про це повідомляють в Міністерстві освіти і науки України.

Автор статті