Досвідом ефективного освітнього менеджменту в ОТГ ділилися колеги з Хмельниччини та Польщі

16386937_358033227913907_1043564438906343154_nКерівники опорних навчальних закладів, об’єднаних територіальних громад, органів управління освітою Черкащини стали учасникам семінару «Ефективне управління освітою в об’єднаних територіальних громадах», що відбувся на базі КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Провели семінар-тренінг експерт Шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» Айдер Сеітосманов, експерт Шведсько-українського проекту Войтек Мархлевський, директор Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації Олег Фасоля.

Відкрив семінар начальник управління освіти і науки облдержадміністрації Валерій Данилевський, який наголосив на необхідності обміну досвідом та навчання в умовах провадження процесів децентралізації.

16402496_358033231247240_2376171148685586519_oАйдер Сеітосманов означив ключові завдання реалізації проекту міжнародної технічної допомоги «Підтримка децентралізації в Україні». Також представив увазі присутніх методичні рекомендації щодо створення системи управління освітою об’єднаних територіальних громад, які розроблені спільно з Департаментом освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації.

Олег Фасоля розповів про досвід освітян Хмельниччини щодо адміністрування освітньої галузі області в умовах створення органів управління освітою в рамках об’єднаних територіальних громад. Слід зазначити, що наразі понад 40% населення області живуть на території новостворених об’єднаних територіальних громад. На Хмельниччині створено 26 ОТГ у рамках яких створено 16 органів управління освітою

Освітянин означив методологію у підході до визначення функцій новостворених органів, їхньої співпраці з уже існуючими. Представив моделі створення органів управління освітою зі збереженням певної вертикалі у виконанні освітніх повноважень та завдань діючих та створюваних органів управління освітою.

Серед головних викликів перед процесами децентралізації Олег Фасоля виокремив кадровий голод, місцеві економічні інтереси підприємців, місцевий політичний популізм, недостатнє законодавче регулювання питання.

16386971_358033321247231_8111722046023518958_nВойтек Мархлевський звернув увагу на питання оптимізації мережі навчальних закладів. Зокрема, польський колега зазначив, що оптимізація мережі ЗНЗ є унікальною можливістю громади, що впливає на одну з найбільш соціально значущих сфер – забезпечення дітей якісними освітніми послугами.

– Учні та батьки (особливо з сіл, де є необхідність підвезення дітей) повинні відчути, що вони стали вчитися в новій школі, в якій не тільки матеріальна база краща, а головне – більш якісна атмосфера навчання і демократична модель управління школою, – наголосив Мархлевський щодо завдань оптимізаційних процесів.

Окремо назвав 5 основних кроків щодо здійснення оптимізації мережі ЗНЗ: визначення лідерів процесу оптимізації; збір та аналіз даних для оптимізації шкільної мережі; підготовка сценаріїв оптимізації; розроблення сценаріїв для змін у шкільній мережі; кампанія з інформування та залучення громадськості.

Довідково:

Проект «Підтримка децентралізації в Україні» реалізується за підтримки уряду Королівства Швеції через Шведське агентство міжнародного розвитку. Виконавцем проекту є компанія SKL International – підвідомча організація Шведської асоціації місцевих влад і регіонів (SALAR). Проект реалізується у партнерстві з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерством освіти і науки України, Міністерством фінансів України, Департаментом освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації  та іншими.

За інформацією управління освіти і науки облдержадміністрації

Автор статті