Черкащина вже має своїх тренерів-експертів з питань проведення інституційного аудиту

Зустріч із першими сертифікованими тренерами-експертами з питань проведення інституційного аудиту відбулася в управлінні Державної служби якості освіти у Черкаській області.

Освітяни Черкащини, які пройшли навчання, організованеДержавною службою якості освіти України спільно з Університетом менеджменту освіти, обмінялися досвідом і враженнями, а також запропонували план подальшої роботи.

Світлана Гаряча та Олена Педько (Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради), Наталія Бобкова (Черкаський фізико-математичний ліцей), Інна Луц (Корсунь-Шевченківська гімназія), Галина Кубар (Ліплявський ліцей), Людмила Морозюк (Корсунь-Шевченківська ЗОШ № 1), Петро Карпенко (Молодецька ЗОШ, Маньківський район), Галина Титаренко (Черкаська ЗОШ №26 імені І.Ф. Момота) обговорили актуальні питання, що стосуються покращення якості освітньої діяльності та якості освіти.

Одним з питань, що найбільше турбують зараз директорів, є створення стратегії закладу освіти. Вирішили розробити рекомендації щодо створення власних стратегій та надатиметодичну допомогу директорам.

Також обговорили розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Директори шкіл, які уже розробляють, розповідають, що важливо працювати над такою системою всім колективом, спільно обговорювати складові системи та залучати учнів і батьків.Питання формування та забезпечення функціонування систем забезпечення якості у закладах освіти включено в програму підвищення кваліфікації директорів та заступників директорів шкіл.

Про необхідність налагодження контакту між усіма учасниками освітнього процесу, зокрема, наголосила Людмила Морозюк. Директор школи переконана, що налагодження зворотного зв’язку і врахування пропозицій педагогічних працівників, учнів і батьків є важливими для успішної школи.

Окрему увагу приділили питанню академічної доброчесності. На думку директорів, про це поняття замало говорити. Найбільш дієвим є власний педагогічний приклад та розуміння батьків важливості додержання академічної доброчесності дітьми. Формування академічної спільноти, кожний учасник якої дотримується принципів академічної доброчесності, дасть можливість не тільки поліпшити якість роботи закладів освіти, а й забезпечить довіру громад до роботи кожної школи.

Пройшовши навчання, тренери-експерти надаватимуть допомогу керівникам закладів загальної середньої освіти та долучатимуться до навчання територіальних експертів. На сьогодні кількість анкет від педагогічних працівників, які виявили бажання брати участь в проведенні інституційних аудитів, становить більше 200.Найбільше заявок надійшло з Городищенського, Золотоніського, Канівського, Смілянського, Уманського та Черкаського районів. Про це розповіла начальник управління ДСЯО у Черкаській області Оксана Компанієць.

Під час зустрічі учасники розробили план подальших спільних дій, обговорили формат і форми навчання.

– Інституційний аудит – це нова форма оцінювання закладу загальної середньої освіти. Сьогодні перед працівниками управління та підготовленими тренерами-експертами стоїть важливе завдання – підготувати територіальних експертів, ознайомити їх із особливостями проведення інституційного аудиту, дати відповіді на актуальні запитання:  як оцінювати якість освітньої діяльності, на що звертати увагу, які рекомендації надавати. Попереду на нас чекає багато роботи, тож маю надію, що вона буде продуктивною та якісною, – додала Оксана Анатоліївна.

За інформацією управління Державної служби якості освіти у Черкаській області

Автор статті