7 кроків до гендерної рівності в громадах

gender_091010_5Впроваджуючи реформу децентралізації, ми абсолютно переконані, що спроможність громад можна підсилити за рахунок розширення можливостей жінок щодо їх участі в місцевих процесах прийняття рішень. Тож імплементація гендерної рівності у реформу децентралізації є для нас стратегічним завданням. Про це заявив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко на Жіночому конгресі в Одесі, презентуючи 7 кроків до впровадження гендерної рівності в громадах.

– Ми напрацювали чіткі інструменти і механізми, а також окреслили показники, яких ми досягнемо в результаті. А саме: збільшення представництва жінок у місцевому самоврядуванні до 30%. Збільшення кількості гендерно-орієнтованих проектів регіонального розвитку. При досягненні цих показників у результаті ми очікуємо підвищення індексу регіонального людського розвитку – головного результату реформи децентралізації. Адже гендерний показник входить до системи показників HDI, – наголосив Геннадій Зубко у своєму виступі.

Сім найперших кроків включають в себе:

1. Впровадження Типових профілів громад за визначеною методикою. Ці профілі врахують з урахуванням гендеру та забезпечення прав людини (в тому числі, вразливих груп (гендерний аудит доступності). Вони потрібні як основа для аналізу гендерних потреб та врахування їх у місцевих планах та бюджетах.

2. Впровадження гендерно-орієнтованого бюджетування. Адже гендерно-орієнтоване бюджетування – це не лише питання спрямування коштів на відповідні проекти, це ще й питання ефективності використання державних коштів.

3. Збільшення кількості гендерно-орієнтованих проектів шляхом закріплення на законодавчому рівні заборони на будівництво та на введення в експлуатацію багатоквартирних житлових будинків, не забезпечених соціальною інфраструктурою, зокрема дитсадками, навчальними та медичними закладами. Збільшення кількості проектів, які фінансуються/співфінансуються з державного бюджету (ДФРР, субвенції з держбюджету) або місцевих бюджетів.

4. Впровадження гендерно-правової експертизи проектів НПА органів влади, а також рішень органів місцевого самоврядування.

5. Створення секторальної Гендерної Платформи для ОТГ.

6. Створення Руху «Громада розвитку можливостей жінок».

7. Врахування в Індексі регіонального людського розвитку гендерних показників.

За словами Геннадія Зубка, ситуація з гендерним паритетом в органах влади, зокрема і представницьких на місцях, потребує покращення – 12,5% жінок у Парламенті. Щодо представництва в органах місцевого самоврядування: обласні ради – 15%, міські ради – 18%, голови ОТГ – 16%, голови селищних рад – 19,3%, голови міст обласного значення – 9,6%, голови міст районного значення – 9,6%.

– Чим вище статус представницького органу, де більше політики, можливостей, ресурсів – тим нижчою є представленість жінок. Найбільше жінок – голів селищних рад – там, де потрібно «закатати рукава» і працювати, вирішувати господарські питання, займатись розвитком громади. Тому, щоб забезпечити зростання цих відсотків хоча б до 30% – нам разом треба ретельно попрацювати! – підкреслив Зубко.

З реформою децентралізації у громади приходить нова якість послуг – в освіті, медицині, адміністративних послугах, безпеці. В тому числі через проекти регіонального розвитку, які реалізовуються за співфінансування держави (ДФРР, субвенції). Мінрегіон проаналізував проекти, які реалізовувались через ДФРР, за минулий рік з точки зору гендеру. З 801 проекту регіонами було подано 304 гендерно-орієнтованих проектів – дитсадки, школи, медичні заклади для дітей та жінок.

– Як бачимо, нагальною потребою сьогодні є будівництво дитячих садків. Я завжди говорю: хочете втримати людей у громадах і мати трудовий ресурс – будуйте дитячі садки. Наразі 47 тис. дітей – черга в дитсадки, і нам потрібно змінювати цю ситуацію. Тож маємо мету, завдання, маршрутну карту, а головне – бачення результату, до якого маємо прийти для того, аби гендерна політика була системно інтегрована у політику регіонального розвитку, – наголосив Віце-прем’єр-міністр.

За інформацією Урядового порталу

Автор статті